Ο Jimmy Choo μοιράζεται τις απόψεις του για το μέλλον της βιομηχανίας μόδας -Προειδοποιεί για την τεχνητή νοημοσύνη
Από τη βρετανική βασιλική οικογένεια μέχρι τους αστέρες του Χόλιγουντ, τα πολυτελή παπούτσια του Jimmy Choo έχουν φορεθεί από αμέτρητες διασημότητες σε κόκκινα χαλιά σε όλο τον κόσμο.
Τώρα, ο Choo βοηθά την επόμενη γενιά σχεδιαστών μόδας να ακολουθήσουν τα βήματά του, με το άνοιγμα ενός ηλεκτρονικού καταστήματος πώλησης ρούχων και αξεσουάρ από φοιτητές και αποφοίτους του προγράμματος σχεδιασμού του, της JCA London Fashion Academy.
«Ο πατέρας μου πάντα μου έλεγε, αν έχεις τις γνώσεις και τις δεξιότητες, αν μεταδώσεις την κληρονομιά σου, τότε η νεότερη γενιά μπορεί να έχει όλες τις δεξιότητες και τις γνώσεις», δήλωσε στο CNBC. Ο Choo γεννήθηκε στη Μαλαισία, όπου ο πατέρας του τον δίδαξε πώς να φτιάχνει παπούτσια με το χέρι.
Η ακαδημία του Choo
Ο Choo άνοιξε την ακαδημία το 2021, προσφέροντας στους φοιτητές πτυχίο ή μεταπτυχιακό δίπλωμα στην επιχειρηματικότητα, στο σχεδιασμό και την καινοτομία μάρκας - με τις επιχειρήσεις να αποτελούν βασικό μέρος του προγράμματος.
«Είναι πολύ σημαντικό... για να τους βοηθήσουμε να ξεκινήσουν μια επιχείρηση, να δουν πώς να πουλήσουν», δήλωσε ο Choo στο CNBC.
Οι μαθητές εκπαιδεύονται στο μάρκετινγκ και τις δημόσιες σχέσεις και αναπτύσσουν επιχειρηματικά σχέδια με στόχο να ξεκινήσουν τη δική τους "μικρο" επιχείρηση μόδας μετά την αποφοίτησή τους, σύμφωνα με μια περιγραφή στην ιστοσελίδα της ακαδημίας.
«Ακόμη και οι πιο ταλαντούχοι σχεδιαστές μόδας θα αποτύχουν αν δεν έχουν επιχειρηματικό δαιμόνιο», δήλωσε ο Choo σε δελτίο τύπου.
Η ακαδημία άνοιξε επίσης μια προσωρινή φυσική τοποθεσία - την JCA Retail Gallery - στο ισόγειο του White City Living στο δυτικό Λονδίνο, όπου οι συλλογές των φοιτητών εκτέθηκαν και πωλήθηκαν πρόσφατα.
«Η ιδέα της έναρξης αυτού ήταν να δώσουμε [στους φοιτητές] μια πλατφόρμα για να πουλήσουν τη δουλειά τους χωρίς να χρειάζεται να πληρώσουν τα τέλη αυτού που συνήθως θα πληρώνατε για να νοικιάσετε ένα κατάστημα λιανικής πώλησης και να τους δοθεί η ευκαιρία να μιλήσουν στο ευρύ κοινό», δήλωσε η Olivia Black, μία από τους αποφοίτους της ακαδημίας και συνεπιμελήτρια της JCA Retail Gallery. Ο χώρος λιανικής πώλησης δωρήθηκε στην ακαδημία από την εταιρεία ακινήτων Berkeley Group.
Η Black είπε ότι ο Choo την καθοδήγησε για την ομώνυμη ετικέτα μόδας της κατά τη διάρκεια της δημιουργίας της, συμβουλεύοντάς την να αναπτύξει την ιδέα του μοτίβου της μάρκας της - έναν αετό. «Πάντα, επικεντρωθείτε σε κάτι που κάνει το ρούχο πραγματικά ξεχωριστό», είπε η Black.
Η βιωσιμότητα είναι ένα άλλο επίκεντρο για τους μαθητές. Πολλά από τα ρούχα παρήχθησαν από μεταχειρισμένα υφάσματα, ενώ μερικά έγιναν με φερμουάρ ή φιόγκους επιτρέποντας την προσθήκη ή αφαίρεση μανικιών ή ποδιών παντελονιών για διαφορετικές περιπτώσεις. Ο Choo πρότεινε ότι οι σχεδιαστές θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τα υπολείμματα από την παραγωγή πολυτελών ενδυμάτων για να κάνουν πιο προσιτά κομμάτια.
Πέρυσι, η McKinsey προέβλεψε ότι η γενετική τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να προσθέσει μεταξύ 150 και 275 δισεκατομμυρίων δολαρίων στα λειτουργικά κέρδη των τομέων της μόδας και της πολυτέλειας μόλις το 2026.
Τι λέει ο Choo για την τεχνητή νοημοσύνη και την επίδρασή της στη βιομηχανία της μόδας;
Είπε ότι η τεχνητή νοημοσύνη είναι χρήσιμη για τις ασκήσεις των μαθητών ή για τη μετάφραση επιστολών από τα κινέζικα, αλλά προειδοποίησε ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιείται για τα πάντα.
«Επειδή οι άνθρωποι μπορούν να δουν - αν χρησιμοποιήσετε AI, όλα θα βγουν τα ίδια», είπε. "Μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε ως κατευθυντήρια γραμμή, αλλά όχι 100% για να να κάνετε τα πάντα. Διαφορετικά, έχετε χάσει τις δεξιότητές σας», τόνισε ο Choo.
Ο Choo σπούδασε στο κολέγιο υποδημάτων Cordwainers του Λονδίνου στις αρχές της δεκαετίας του 1980 και έφτιαξε παπούτσια για μια επίδειξη στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου αργότερα εκείνη τη δεκαετία.
Η δημοσιογράφος του περιοδικού Vogue, Kate Phelan, είδε τα σχέδιά του και του τηλεφώνησε, λέγοντας «Τζίμι... θέλουμε αυτά τα παπούτσια», δήλωσε ο Choo στο CNBC.
Ο Choo πούλησε το 50% του μεριδίου του στην ομώνυμη επιχείρηση παπουτσιών όταν η εταιρεία αποτιμήθηκε σε £ 21 εκατομμύρια το 2001 και η μάρκα ανήκει τώρα στην Capri Holdings, η οποία την αγόρασε σε συμφωνία ύψους 1,35 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 201