Στα μεταχειρισμένα χριστουγεννιάτικα δώρα στρέφονται οι Ευρωπαίοι -Ποιος λαός αγοράζει τα περισσότερα

NEWSROOM
Φωτο: Shutterstock
Φωτογραφία: Shutterstock

Τα μεταχειρισμένα δώρα ενδέχεται να ξεπεράσουν τα παραδοσιακά δώρα αυτά τα Χριστούγεννα, καθώς οι περισσότεροι άνθρωποι στις μεγαλύτερες οικονομίες της Ευρώπης σχεδιάζουν να ψωνίσουν «μεταχειρισμένα» αντικείμενα αυτές τις γιορτές.

Ποια έθνη και ποιες γενιές ηγούνται αυτής της «επανάστασης»;

Το αυξανόμενο κόστος ζωής και οι αυξανόμενες ανησυχίες για τo κλίμα οδηγούν σε μια έξαρση των μεταχειρισμένων δώρων, καθώς τα αντικείμενα αυτά πρόκειται να κυριαρχήσουν στις επιλογές των καταναλωτών φέτος, σύμφωνα με το Euronews.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 83% των ανθρώπων δηλώνουν ότι θα ήταν ευτυχείς να λάβουν ένα «μεταχειρισμένο» δώρο και το 68% των αγοραστών σχεδιάζουν να δαπανήσουν μέρος του προϋπολογισμού τους σε αυτό. Το ποσοστό ανεβαίνει στο 83% μεταξύ της γενιάς Z, σύμφωνα με την έκθεση 2024 Recommence Report.

Τα πιο δημοφιλή μεταχειρισμένα δώρα στη Βρετανία αυτά τα Χριστούγεννα αναμένεται να είναι τα ηλεκτρονικά είδη (55%), τα αθλητικά είδη (47%) και τα έπιπλα (42%).

Γερμανία: Το πνεύμα της βιωσιμότητας τροφοδοτεί τις αγορές από δεύτερο χέρι

Ενώ οι βρετανικές αγορές από δεύτερο χέρι γίνονται κυρίως για οικονομικούς λόγους (63%), η βιωσιμότητα είναι ο κύριος σκοπός για τους Γερμανούς (52%), αναφέρει ο Σύνδεσμος Λιανικού Εμπορίου της χώρας, HDE.

Μια άλλη διαφορά είναι ότι τα ανακυκλωμένα δώρα είναι πολύ λιγότερο δημοφιλή μεταξύ των νέων στη Γερμανία, καθώς η γενιά 16-24 της χώρας προτιμά σε συντριπτικό ποσοστό (73%) τον παραδοσιακό τρόπο αγοράς δώρων.

Παρ' όλα αυτά, η πλειοψηφία των Γερμανών αγοραστών (63%) είναι πρόθυμοι να στραφούν σε μεταχειρισμένα δώρα.

Τα πιο δημοφιλή «μεταχειρισμένα» αντικείμενα στη χώρα αναμένεται να είναι τα «είδη σπιτιού και διακόσμησης» (67%), τα αξεσουάρ (62%), τα ηλεκτρονικά είδη (58%) και τα είδη ένδυσης (51%).

Ισπανία: Τα μέλη της οικογένειας θα πάρουν τα περισσότερα μεταχειρισμένα δώρα

Οι Ισπανοί είναι πιο επιφυλακτικοί, αλλά εξακολουθούν να είναι ανοιχτοί στα μεταχειρισμένα δώρα, με το 55% να σκέφτεται την αγορά τους και το 50% να χαίρεται που θα τα λάβει.

Όπως και στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι νεότερες γενιές (66% των 18-24 ετών) προωθούν την τάση, σύμφωνα με έρευνα των Milanuncios και Appini. Τα περισσότερα μεταχειρισμένα δώρα αναμένεται να πάνε σε μέλη της οικογένειας (70%), φίλους (56%) και συντρόφους (54%).

Τα πιο δημοφιλή αντικείμενα θα είναι τα βιντεοπαιχνίδια (47%), τα διακοσμητικά αντικείμενα (39%) και τα πολιτιστικά/ψυχαγωγικά προϊόντα (39%).

Ιταλοί: Λιγότεροι από τους μισούς σκέφτονται να χαρίσουν μεταχειρισμένα αντικείμενα

Στην Ιταλία, υπάρχει μια εμφανής απόσταση μεταξύ της αγοράς και της λήψης δώρων από δεύτερο χέρι, η οποία μπορεί να συνδέεται με ψυχολογικούς παράγοντες ή παράγοντες κρίσης.

Η συντριπτική πλειονότητα των ανθρώπων, το 82%, θα ξετύλιγε ευχαρίστως τα μεταχειρισμένα δώρα.

Από την άλλη πλευρά, εκείνοι που σκέφτονται να χαρίσουν μεταχειρισμένα αντικείμενα είναι μόνο το 44%.

Το ποσοστό ανεβαίνει στο 76% μόνο στις περιπτώσεις που το προϊόν είναι σημαντικά φθηνότερο και σε άριστη κατάσταση.

Ωστόσο, οι Ιταλοί που εξετάζουν το ενδεχόμενο να κάνουν αγορές από δεύτερο χέρι είναι εξαιρετικά πεπεισμένοι για την επιλογή αυτή, καθώς το 79% από αυτούς είναι πρόθυμοι να αγοράσουν έως και πέντε προϊόντα.

Τα βιβλία είναι το πιο δημοφιλές ανακυκλωμένο δώρο (51%) στην Ιταλία, ενώ ακολουθούν τα είδη ένδυσης και οι μικρές οικιακές συσκευές με 28%, σύμφωνα με έρευνα της Wallapop.

Δεν πείθονται πλήρως οι Γάλλοι

Οι Γάλλοι αγοραστές δεν πείθονται πλήρως από την αγορά μεταχειρισμένων. Σύμφωνα με έρευνα της OpinionWay/Bonial, μόνο ένας στους τρεις Γάλλους (33%) θα αγόραζε μεταχειρισμένα δώρα για τα Χριστούγεννα.

Μια άλλη δημοσκόπηση, από την Rakuten, ανεβάζει το ποσοστό στο 50%, αυξημένο κατά 32% σε σχέση με τα Χριστούγεννα του 2018.

Όπως και στην Ιταλία, τα πολιτιστικά προϊόντα είναι τα πιο προτιμώμενα μεταχειρισμένα δώρα (46%), ακολουθούμενα από τα είδη ένδυσης (41%) και τα παιχνίδια (38%).

Σύμφωνα με την OpinonWay, το κύριο κίνητρο για αγορές από δεύτερο χέρι στη Γαλλία είναι η εξοικονόμηση χρημάτων (63%) και ακολουθούν οικολογικοί λόγοι (27%).

Η τάση των μεταχειρισμένων είναι ισχυρότερη στις νεότερες γενιές (18-24).

ΣΧΕΤΙΚΑ