Bogg Bag: Από μια τσάντα για την παραλία σε μια εταιρεία 100 εκ. δολαρίων

NEWSROOM
Photo: Business Wire/AP
Photo: Business Wire/AP

Το 2008, η Kim Vaccarella μητέρα δύο αγοριών βρισκόταν σε μια ατελείωτη αναζήτηση για να βρει μια τσάντα που θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει κατά τη διάρκεια των συχνών ταξιδιών της οικογένειάς της στην ακτή του Τζέρσεϊ.

Οι ψάθινες και οι διχτυωτές τσάντες δεν άντεχαν καλά στην άμμο και την υγρασία της παραλίας, ενώ οι τσάντες από καμβά βρώμιζαν εύκολα.

«Ήθελα κάτι που να είναι αρκετά μεγάλο για να μεταφέρει όλα όσα χρειαζόμασταν, αλλά που στο τέλος της ημέρας θα μπορούσα να το ξεβγάλω με το λάστιχο και να το κρεμάσω και να μην χρειάζεται να ανησυχώ γι' αυτό», λέει στο CNBC Make It.

Η Vaccarella κατέληξε στο συμπέρασμα ότι αυτό που χρειαζόταν ήταν μια τσάντα από αφρό EVA - ένα ελαστικό, αδιάβροχο υλικό παρόμοιο με αυτό των Crocs. Υπήρχε μόνο ένα πρόβλημα: δεν υπήρχε τέτοια τσάντα.

«Όταν κοίταξα και είδα ότι δεν υπήρχε κάτι τέτοιο στην αγορά, το σχεδίασα σε ένα κομμάτι χαρτί», λέει η 54χρονη. «Έχω μηδενικές καλλιτεχνικές ικανότητες. Απλώς σχεδίασα αυτή την τετράγωνη τσάντα με τρύπες και χερούλια».

Η Vaccarella «είχε διαβάσει όλα τα βιβλία “Millionaire Mommy”» και έψαχνε πάντα έναν τρόπο να βγάλει περισσότερα χρήματα για την οικογένειά της. Πουλούσε αντικείμενα στο eBay και δοκίμαζε να αγοράζει διευθύνσεις URL ιστοσελίδων που θα μπορούσαν μια μέρα να γίνουν πολύτιμες.

«Ήμουν πάντα ένα είδος Lucille Ball», λέει. «Πάντα είχα ένα παλαβό σχέδιο για το πώς θα γινόμουν το επόμενο μεγάλο πράγμα».

Εντόπισε το κενό στην αγορά

Όπως αποδείχθηκε, η Vaccarella είχε εντοπίσει σωστά ένα κενό στην αγορά για μια τσάντα που είναι ευρύχωρη, καθαρίζεται εύκολα και μπορεί να σταθεί μόνη της χωρίς να καταρρεύσει.

Δεκαέξι χρόνια μετά την πρώτη της ιδέα για την τέλεια τσάντα παραλίας, η Bogg Bag είναι έτοιμη να συγκεντρώσει φέτος έσοδα 100 εκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με το CNBC.

Αλλά η πορεία του προϊόντος από το ακατέργαστο σκίτσο σε μια αποκλειστική συλλογή στο Target δεν ήταν καθόλου εύκολη. Μάλιστα, η εταιρεία παραλίγο να κλείσει όταν η πρώτη της παραγγελία πήγε τρομερά στραβά.

Δείτε πώς η Vaccarella μετέτρεψε την Bogg Bag από μια ιδέα σε μια μάρκα με εννιαψήφιο νούμερο.

Ξεκινώντας κατά λάθος μια επιχείρηση

Όταν της ήρθε για πρώτη φορά η ιδέα, η Vaccarella είχε συμπληρώσει 16 χρόνια επιτυχημένης καριέρας στο χώρο των εμπορικών ακινήτων. Χωρίς καμία εμπειρία στην κατασκευή, δεν πίστευε ποτέ ότι θα έφτιαχνε η ίδια την Bogg Bag.

Εμπνευσμένη από την εξαγορά της Jibbitz από την Crocs το 2006 έναντι 10 εκατομμυρίων δολαρίων, ένα ποσό που θεωρούσε «απίστευτο», η Vaccarella ήθελε να αναπτύξει την ιδέα για την τσάντα και στη συνέχεια να την πουλήσει στον πλειοδότη.

«Η σκέψη μου ήταν ότι αν μπορούσαν να πουλήσουν την Jibbitz για 10 εκατομμύρια δολάρια, θα έπρεπε να μπορέσω να πάρω 50 εκατομμύρια δολάρια για την Bogg Bag», λέει.

Η Vaccarella χρειάστηκε μερικά χρόνια για να αποκτήσει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για την τσάντα και να βρει ένα εργοστάσιο στην Κίνα. Όταν τελικά πήρε στα χέρια της ένα πρωτότυπο το 2010, η Vaccarella ενθουσιάστηκε. Αν και δεν είχε τύχη να βρει κάποιον να αγοράσει την ιδέα της, ήταν πεπεισμένη ότι είχε βρει κάτι.

Η πρώτη παραγγελία της Vaccarella ήταν για 300 τεμάχια. Βρήκε ένα τοπικό κατάστημα στο Νιου Τζέρσεϊ που ήταν ανοιχτό στην πώληση των φωτεινών ροζ τσαντών και άρχισε να παρακολουθεί εμπορικές εκθέσεις για να μάθει τη δουλειά και να βρει υποψήφιους λιανοπωλητές.

Σήμερα οι Bogg Bags κυκλοφορούν σε τρία μεγέθη και δεκάδες χρώματα, με τιμές που κυμαίνονται από 55 δολάρια για τη μικρότερη έως 100 δολάρια για τη μεγαλύτερη. Αλλά στην αρχή, ο καθορισμός μιας τιμής για τις τσάντες ήταν δύσκολος. Η Vaccarella λέει ότι υπήρχαν πολλές εικασίες για να καταλήξει στην αρχική τιμή των 60 δολαρίων.

Όταν το αρχικό της απόθεμα εξαντλήθηκε, η Vaccarella ήταν έτοιμη να αναλάβει μια σημαντική οικονομική δέσμευση για την επιχείρηση.

Χρησιμοποιώντας χρήματα από τις αποταμιεύσεις των παιδιών της για το κολέγιο, έκανε μια παραγγελία 30.000 δολαρίων το 2012 για ένα εμπορευματοκιβώτιο γεμάτο 1.200 τσάντες: ένα «τρομακτικό ποσό» που, όπως είπε, ήταν σαν να ξόδευε 1 εκατομμύριο δολάρια.

«Ένα από τα πράγματα που κάναμε από νωρίς ήταν να αρχίσουμε να αποταμιεύουμε για το κολέγιο των παιδιών μας. Ο σύζυγός μου και εγώ, κανένας από εμάς δεν πήγε στο κολέγιο, οπότε αυτό ήταν σημαντικό για εμάς», λέει. «Έπαιρνα τα χρήματά τους και ουσιαστικά τα έπαιζα στον τζόγο», τονίζει.

Όταν το φορτίο έφτασε στο σπίτι της, η Vaccarella συνειδητοποίησε ότι ήταν ελαττωματικό. Ορισμένες από τις τσάντες που υποτίθεται ότι ήταν φωτεινές κίτρινες είχαν μαύρες ραβδώσεις.

«Η καρδιά μου σπάραξε», λέει. «Ως κάποιος που πάντα οραματιζόταν ότι η Bogg Bag θα ήταν μια τσάντα της Nordstrom ή μια τσάντα του Bloomingdale's, ήξερα ότι δεν μπορούσα να τις πουλήσω. Δεν υπήρχε τρόπος να το διορθώσω».

Χωρίς προϊόν και χωρίς άλλα χρήματα για να ξοδέψει, η εταιρεία της ήταν «νεκρή». Θα περνούσαν τέσσερα χρόνια πριν η Vaccarella πουλήσει ξανά μια τσάντα Bogg.

«Αναστήθηκε» από τις στάχτες της

Λίγο μετά την παραλαβή της παραγγελίας των 30.000 δολαρίων, ο τυφώνας Sandy έπληξε τα βορειοανατολικά των ΗΠΑ. Η Vaccarella και ο σύζυγός της Rosario, δώρισαν τις αισθητικά ελαττωματικές τσάντες ως μέρος ενός πακέτου φροντίδας για τους ανθρώπους που επλήγησαν από την καταιγίδα. Δημιούργησαν μια σελίδα στο Facebook για να ενημερώσουν τον κόσμο για το πού θα βοηθούσε η οικογένεια να διανείμει πόρους.

Καθώς η περιοχή άρχισε να ανακάμπτει, η Vaccarella άρχισε να λαμβάνει μηνύματα μέσω της σελίδας στο Facebook από ανθρώπους που την ευχαριστούσαν για τη δωρεά και ρωτούσαν πού θα μπορούσαν να προμηθευτούν περισσότερες τσάντες. Η Vaccarella ήταν ενθουσιασμένη που τους άκουσε, λέει, αλλά ήξερε ότι θα έπρεπε να επιστρέψει στο σχεδιαστήριο για το δεύτερο γύρο του Bogg.

«Το να ξεκινήσω από την αρχή ήταν εξίσου τρομακτικό με την πρώτη φορά», ισχυρίζεται.

Για να ξαναστήσει την εταιρεία της -μια διαδικασία που περιελάμβανε την εξεύρεση ενός νέου εργοστασίου στην Κίνα, καθώς και την εξασφάλιση μιας επένδυσης 120.000 δολαρίων από έναν οικογενειακό φίλο για την εξόφληση των υφιστάμενων χρεών και τη δημιουργία νέου αποθέματος- χρειάστηκαν αρκετά χρόνια. Η Bogg Bag άρχισε να δέχεται και πάλι παραγγελίες το 2016 και άρχισε να αναπτύσσεται σταθερά.

«Έκανα την Bogg Bag τη νύχτα, μετά τη δουλειά, τα Σαββατοκύριακα», λέει η ίδια. «Ο σύζυγός μου ερχόταν να με βοηθήσει. Ο γιος μου ερχόταν να με βοηθήσει. Ο πρώτος μου υπάλληλος, που είναι ακόμα μαζί μας σήμερα, ερχόταν μετά το λύκειο. Πακετάραμε κουτιά και κολλούσαμε κουτιά και φορτώναμε και ξεφορτώναμε φορτηγά. Ήταν πολύ δύσκολο στην αρχή».

Μέχρι το 2018, η επιχείρηση έφτασε το 1 εκατομμύριο δολάρια σε έσοδα και ήταν πολύ μεγάλη για να μπορεί η Vaccarella να τη διευθύνει στον ελεύθερο χρόνο της. Υπέβαλε την παραίτησή της μετά από 26 χρόνια στον τομέα των ακινήτων και επικεντρώθηκε στην επέκταση του αποτυπώματος της Bogg Bag σε όλη τη χώρα.

«Εκτίναξη» κατά τη διάρκεια της πανδημίας

Ενώ η Bogg Bag αναπτυσσόταν σταθερά - έφτασε τα 4 εκατομμύρια δολάρια σε έσοδα το 2019 - η πανδημία Covid τροφοδότησε την απότομη ανάπτυξή της.

«Διαπιστώσαμε γρήγορα ότι είχε τόσες πολλές διαφορετικές χρήσεις, και ο Covid ήταν μία από εκείνες τις φορές όπου είδαμε πραγματικά πολλές χρήσεις να ζωντανεύουν», λέει.

Οι τσάντες έγιναν γρήγορα οι αγαπημένες των νοσηλευτών και των εκπαιδευτικών, οι οποίοι όχι μόνο λάτρευαν την ανθεκτικότητά τους, αλλά και τις αντιμικροβιακές τους ιδιότητες.

«Αυτό έστρεψε την προσοχή σε εμάς», επισημαίνει. «Ήταν θέμα [των εκπαιδευτικών και των νοσηλευτών] που πηγαινοέφερναν πράγματα στο σχολείο ή στη δουλειά και ήθελαν να διασφαλίσουν ότι δεν θα αρρωστήσουν».

Όπως τα Crocs, έτσι και οι Bogg Bags είναι φτιαγμένες για να μπορούν να γίνουν αξεσουάρ. Η εταιρεία πουλάει διακοσμητικά που μπορούν να κουμπώσουν πάνω στις τσάντες, καθώς και προσαρτήματα όπως διαχωριστικά, τσέπες και ένα πρόσθετο στήριγμα ποτηριών αρκετά ισχυρό για να μεταφέρει το viral Stanley Quencher.

Πέρυσι, η εταιρεία απέφερε 54 εκατομμύρια δολάρια και είναι σε καλό δρόμο για να ολοκληρώσει το 2024 ξεπερνώντας το όριο των 100 εκατομμυρίων δολαρίων. Αλλά η Vaccarella δεν έχει τελειώσει ακόμα.

Η Bogg Bag σύναψε πρόσφατα συμφωνία με την WinCraft by Fanatics για να προσφέρει τσάντες με επίσημα λογότυπα αθλητικών ομάδων και έχει σχέδια να επεκταθεί περαιτέρω στις μεσοδυτικές και δυτικές ακτές των ΗΠΑ.

ΣΧΕΤΙΚΑ