Μαρκ Ζούκερμπεργκ: Προσπέρασε τον Μπέζος και έγινε ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο
Ο διευθύνων σύμβουλος της Meta, Μαρκ Ζούκερμπεργκ ξεπέρασε τον Τζεφ Μπέζος και έγινε ο δεύτερος πιο πλούσιος άνθρωπος στον κόσμο.
Η καθαρή αξία του «Ζουκ» έφτασε τα 206,2 δισεκατομμύρια δολάρια την Πέμπτη, σύμφωνα με τον δείκτη Bloomberg Billionaires Index, ξεπερνώντας τα 205,1 δισεκατομμύρια του πρώην CEO της Amazon. Στην πρώτη θέση παραμένει ο Έλον Μασκ έχοντας καθαρή αξία μεγαλύτερη από τον ιδρυτή του Facebook κατά περίπου 50 δισεκατομμύρια.
Με «όπλο» το 13% του μεριδίου του στη Meta, η καθαρή αξία του Ζούκερμπεργκ έχει αυξηθεί κατά 78 δισεκατομμύρια δολάρια από την αρχή του έτους, περισσότερο από οποιοδήποτε μέλος των 500 πλουσιότερων ανθρώπων που παρακολουθεί ο δείκτης του Bloomberg. Οι μετοχές της Meta έκλεισαν σε υψηλό ρεκόρ την Πέμπτη στα 582,77 δολάρια, σημειώνοντας άλμα περίπου 68% από τις αρχές Ιανουαρίου, όταν οι μετοχές της διαπραγματεύονταν στα 346,29 δολάρια.
Τα εύσημα της Wall Street
H Wall Street έχει εκφραστεί θετικά για την Meta σε όλο το 2024 καθώς η μητρική εταιρεία του Facebook ανακοίνωνε συνεχώς τριμηνιαία κέρδη που ξεπερνούσαν τις εκτιμήσεις των αναλυτών. Τον Ιούλιο, η Meta ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις της κατά το δεύτερο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 22% στα 39,07 δισεκατομμύρια δολάρια, σηματοδοτώντας το τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο αύξησης των εσόδων που ξεπερνά το 20%.
H Meta έχει επισημάνει τις μεγάλες επενδύσεις της στην τεχνητή νοημοσύνη που βοηθούν στη βελτίωση της απόδοσης της διαδικτυακής διαφημιστής πλατφόρμας της, κάτι που συμβάλει στην αύξηση των πωλήσεων της. Το σύστημα διαφήμισης της εταιρείας υπέστη σημαντικό πλήγμα το 2021 όταν η Apple με μια ενημέρωση λογισμικού περιόρισε τη δυνατότητα της Meta να «παρακολουθεί» τις συνήθειες των χρηστών. Η Meta, τον Φεβρουάριο του 2022 δήλωσε ότι οι αλλαγές στην ιδιωτικότητα θα της κοστίσουν 10 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα.
Στα τέλη του 2022, ο Ζούκερμπεργκ εφάρμοσε ένα σχέδιο περικοπής δαπανών που επεκτάθηκε και το επόμενο έτος και τελικά οδήγησε στο να χάσουν τη δουλειά τους 21.000 εργαζόμενοι, δηλαδή περίπου το ένα τέταρτο του εργατικού δυναμικού της εταιρείας.
Οι επενδυτές είδαν με θετικό μάτι τη μείωση του κόστους της Meta, ενώ οι διαφημιστική επιχείρηση της εταιρείας ανέκαμψε και ενισχύθηκε σημαντικά από τις επιθετικές καμπάνιες που έκαναν οι κινεζικές Shein και Temu στην προσπάθεια τους να εξαπλωθούν σε όλο τον κόσμο.