Renault: Πώς ο Γαλλικός κολοσσός έφτασε να αποχωρήσει από την F1 με την στάμπα της αποτυχίας
Την Δευτέρα η Renault ανακοίνωσε επίσημα κάτι που πολλοί φίλοι της F1 περίμεναν ότι είναι θέμα χρόνο να πραγματοποιηθεί. Η Γαλλική φίρμα γνωστοποίησε ότι θα σταματήσει την παραγωγή δικών της μονάδων ισχύος για την ομάδα της στην F1 η οποία αγωνίζεται με το όνομα και τα χρώματα της Alpine.
Σημαντική παράμετρος στην ιστορία είναι ότι κλείνει μόνο το εργοστάσιο παραγωγής καθώς η ομάδα θα συνεχίσει να αγωνίζεται, προμηθευόμενη κινητήρα από άλλη εταιρεία, με την Mercedes να έχει τις περισσότερες πιθανότητες να την εντάξει στο πελατολόγιο της.
Πως φτάσαμε στο σήμερα
Σύμφωνα με τον Bruno Mauduit, ο οποίος ήταν υπεύθυνους για την ανάπτυξη των κινητήρων της Renault F1 μεταξύ 1981 και 1999, η απόφαση αποχώρησης ήταν κάτι που περίμενε να γίνει «κατά 99%», είπε στην L’Equipe.
«Το μόνο πράγμα που μπορούμε να βασιστούμε είναι τα αποτελέσματα. Όταν δεν έχεις κανένα θετικό αποτέλεσμα τότε τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα. Έπρεπε να σταματήσει η “αιμορραγία’’»,ανέφερε.
«Θα έπρεπε να είχαμε και άλλες ομάδες στο πελατολόγιο μας προκειμένου να έχουμε περισσότερα δεδομένα να συγκρίνουμε», πρόσθεσε. Θυμίζουμε ότι μετά τη λήξη της συνεργασίας με την Mclaren που ολοκληρώθηκε το 2020, η Alpine ήταν η μοναδική ομάδα που χρησιμοποιούσε τις μονάδες ισχύος της γαλλικής φίρμας.
Κατηγορίες για «τσιγκουνιά»
Ο Mauduit δεν είναι το μοναδικό πρώην στέλεχος που έριξε καρφιά για τα ανώτερα κλιμάκια της εταιρείας. Συγκεκριμένα ο Denis Chevrier πρώην διευθυντής του τμήματος κινητήρων από το 2002 έως το2007 κατηγόρησε την εταιρεία για «τσιγκουνιές» κάτι που επηρέασε άμεσα την απόδοση των κινητήρων και της ομάδας γενικότερα.
Ο Chevrier εντοπίζει τη μετάβαση στους υβριδικούς κινητήρες ως το σημείο που ξεκίνησαν τα μεγάλα προβλήματα καθώς ο κατασκευαστής δεν ήθελε να επενδύσει σημαντικά χρήματα στην ανάπτυξη των κινητήρων. «Η Alpine θέλει να κάνει την F1 φτηνή, αυτό ήθελε πάντα. Αυτός είναι ο λόγος που δεν κατάφεραν να πετύχουν την μετάβαση στους υβριδικούς κινητήρες, σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές. Βρέθηκαν πίσω από την αρχή».
Η «κόντρα» των δυο εργοστασίων
Άλλο ένα παράδοξο στην περίπτωση της Renault είναι ότι διατηρούσε δυο διαφορετικά εργοστάσια. Ένα στην Αγγλία όπου κατασκευάζεται το σασί και άλλα τμήματα του μονοθεσίου και ένα άλλο στη Γαλλία αποκλειστικά για τους κινητήρες. Αυτό έκανε ακόμα πιο δύσκολη τη συλλογή δεδομένων.
Σύμφωνα με τον Chevrier ο κινητήρας δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα, καθώς θεωρεί ότι ούτε η ομάδα που βρίσκεται στο εργοστάσιο στην Αγγλία κατάφερε να σχεδιάσει ένα ποιοτικό μονοθέσιο και επέλεξε να κατηγορεί τη μονάδα ισχύος για όλα τα θέματα της ομάδας.
Ο ίδιος προσθέτει ότι το εργοστάσιο στη Γαλλία ήταν ο εύκολος στόχος από τη στιγμή που η Renault δεν προμήθευε άλλη ομάδα για να γίνει σύγκριση των δεδομένων.
Για παράδειγμα, τη φετινή σεζόν η Mclaren έχει καταφέρει να έχει καλύτερες επιδόσεις από την εργοστασιακή ομάδα της Mercedes από την οποία προμηθεύεται κινητήρες. Έτσι η Γερμανική εταιρεία μπορεί να είναι σίγουρη για την ποιότητα της μονάδας ισχύος και να ρίξει το βάρος της σε σχεδιαστικές αλλαγές προκειμένου να επιστρέψει στην κορυφή. Κάτι που η Renault δεν έχει εδώ και τουλάχιστον 4 χρόνια.
Η ιστορία της Renault στην F1 είναι γεμάτη από αποχωρήσεις και επιστροφές. Μένει να δούμε αν κάποια στιγμή στο μέλλον θα επιστρέψει και πάλι σαν εργοστασιακή ομάδα.