Apple: Βάζει «φρένο» στις σπατάλες της υπηρεσίας streaming -Γιατί τη στηρίζει ενώ δεν είναι κερδοφόρα

NEWSROOM
Πηγή φωτογραφίας shutterstock
Πηγή φωτογραφίας shutterstock

Η υπηρεσία streaming της Apple φτιάχνει σειρές και ταινίες που συνήθως αποσπούν θετικές κριτικές από τους ειδικούς. Και ο κόσμος φαίνεται πως είναι ευχαριστημένος από την ποιότητα των προγραμμάτων που προσφέρει η εταιρεία. Ωστόσο, το Apple TV + εξακολουθεί να έχει ένα μεγάλο πρόβλημα. Ο αριθμός των χρηστών δεν είναι ικανοποιητικός αν σκεφτεί κανείς πόσα χρήματα δαπανά η Apple για τις παραγωγές της.

Η Apple δεν έχει ανακοινώσει κάποιο ξεκάθαρο πλάνο για να αυξήσει του συνδρομητές της στο άμεσο μέλλον. Προσπαθεί όμως να περιορίσει τις δαπάνες για τη δημιουργία περιεχομένου. Συγκεκριμένα σύμφωνα με το Bloomberg, ο Eddy Cue, στέλεχος της Apple για τις υπηρεσίες της πλατφόρμες της εταιρείας, είπε στους Zack Van Amburg και Jamie Erlicht, οι οποίοι διευθύνουν το στούντιο της εταιρείας, να είναι «πιο προσεκτικοί στις δαπάνες για το περιεχόμενο».

Το ίδιο ρεπορτάζ αναφέρεται σε ορισμένα παραδείγματα που δείχνουν ότι η Apple ξοδεύει ανεξέλεγκτα, συμπεριλαμβανομένου της και της επιτυχημένης σειράς «Severance». Η νέα σεζόν θα κοστίσει 20 εκατομμύρια δολάρια ανά επεισόδιο, ένα ποσό που είναι αδιανόητο για μια σειρά χωρίς πολλά ψηφιακά εφέ, όπως για παράδειγμα στο House of Dragon.

Σε αυτή την περίπτωση υπάρχουν δυο δεδομένα. Αρχικά, δεν είναι κάτι ασυνήθιστο για τους νέους «παίκτες» του streaming να κάνουν υπερβολές στα έξοδα καθώς μπαίνουν σε μια εντελώς άγνωστη αγορά. Την ίδια στιγμή η Apple είναι μια εταιρεία αξίας άνω των 3 τρισεκατομμυρίων δολαρίων. Αυτό σημαίνει ότι όσοι συνεργάζονται μαζί τους γνωρίζουν ότι είναι μια εταίρια που έχει χρήματα να διαθέσει.

Τι κερδίζει τελικά η Apple από όλη αυτή την ιστορία ;

Η αλήθεια είναι ότι η Apple δεν μπήκε στον χώρο της ψυχαγωγίας για να βγάλει χρήματα από αυτό. Δεν το έχει ανάγκη. Ωστόσο κάπως έτσι γεννάται το ερώτημα: Γιατί η Apple ξεκίνησε την δική της πλατφόρμα το 2019 ;

Σύμφωνα με το businessinsider υπάρχουν δυο απαντήσεις:

  1. Η Apple θέλει να βγάζει περισσότερα χρήματα από υπηρεσίες (Apple TV+, Apple Music, iCloud). Κάπως έτσι πιστεύει ότι το Apple TV + μπορεί να εξελιχθεί σε μια πολύτιμη υπηρεσία με την πάροδο των ετών.
  2. Η Apple θέλει να χρησιμοποιήσει το Apple TV+ ως μια «υπηρεσία μάρκετινγκ». Εντός της εταιρείας κυριαρχεί η λογική ότι αν οι ταινίες και οι σειρές που προσφέρει η πλατφόρμα είναι ποιοτικές, τότε οι χρήστες έχουν περισσότερες πιθανότητες να αγοράσουν μια συσκευή της, αν δεν το έχουν ήδη κάνει.

Οι δυο απαντήσεις έχουν μια βάση αλλά και πάλι δεν είναι πλήρως επαρκείς. Σε μεγάλο βαθμό επειδή το Apple TV+ απλά δεν είναι τόσο δημοφιλές. Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με την Antenna, υπηρεσία παρακολούθησης συνδρομών, η Apple έχει 18 εκατομμύρια συνδρομητές στις ΗΠΑ στα τέλη του Ιανουαρίου 2024 και απέχει αρκετά από άλλες πλατφόρμες όπως το Netflix και το Disney+.

Αν εξαιρέσει κανείς το «Ted Lasso», οι περισσότερες εκπομπές του Apple TV+ δεν έχουν μεγάλο κοινό. Πράγμα που καθιστά δύσκολο να υποστηρίξει κανείς ότι η βοηθάει σημαντικά στο μάρκετινγκ της εταιρείας.

Προσθέτει υλικό ανταγωνιστών

Σε μια προσπάθεια να γίνει πιο ανταγωνιστική, η Apple προχώρησε στην εξασφάλιση των δικαιωμάτων περίπου 50 κλασικών ταινιών στις ΗΠΑ για να προστεθούν στην υπηρεσία της. Σύμφωνα με το bloomberg το πείραμα απέδωσε καρπούς και έτσι η Apple αναμένεται να προχωρήσει σε νέες προσθήκες από διάφορα στούντιο του Χόλιγουντ, τόσο στις ΗΠΑ όσο και διεθνώς.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από την αρχή της λειτουργίας του μέχρι και πρόσφατα, το Apple TV+ βασίζονταν αποκλειστικά στο πρωτότυπο περιεχόμενο της εταιρείας.

Τα στούντιο του Χόλιγουντ περίμεναν ότι αργά ή γρήγορα η Apple θα πρόσθετε περιεχόμενο τρίτων στην πλατφόρμα της. Καθώς η Wall Street δεν εστιάζει τόσο στην αύξηση των συνδρομητών αλλά στην κερδοφορία, πολλοί κολοσσοί της ψυχαγωγίας έχουν δει ζεστά τέτοιες συμφωνίες θέλοντας να αυξήσουν τα έσοδα τους. Τον τελευταίο καιρό εταιρείες όπως η Warner Bros. Discovery και Walt Disney έχουν γίνει πιο ανοιχτές στο να παραχωρήσουν προγράμματα τους σε ανταγωνιστές.

ΣΧΕΤΙΚΑ