Ζούκερμπεργκ: Πιστεύει ότι είναι το «πιο αναγνωρίσιμο πρόσωπο» της γενιάς του- Άλλαξε εμφάνιση για να φέρει κόσμο στο Facebook
Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ έχει σίγουρα τραβήξει πάνω του πολλά βλέμματα λόγω της μεταμόρφωσης του από έναν «σπασίκλα» με φουτερ σε έναν κουλ τύπο της τεχνολογίας με αλυσίδα στο λαιμό.
Ωστόσο το ακραίο makeover μπορεί να μη σχετίζεται με την αλλαγή γούστων του «Ζουκ» στο ντύσιμο, αλλά μια προσπάθεια του να πάει πιο κοντά στους ανθρώπους της ηλικίας του.
Τον Ιανουάριο του 2020, ο CEO της Meta αντάλλαξε μια σειρά μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με τους συναδέλφους του και τον Πίτερ Τιλ, τότε μέλος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, σχετικά με το πως θα μπορούσαν να «πουλήσουν» καλύτερα το Facebook στους millennials.
O Ζούκερμπεργκ φέρεται να ενδιαφερόταν να λανσάρει τον εαυτό του σαν ένα «brand» το οποίο θα ήταν ένας μέρος του σχεδίου της Meta για να προσελκύσει τους millennials. «Ενώ η εταιρεία μας έχει έναν ιδιαίτερο ρόλο στη ζωή αυτής της γενιάς, είναι πιθανότατα ιδιαίτερα σημαντικό το πως εμφανίζομαι εγώ, επειδή είμαι το πιο γνωστό πρόσωπο της γενιάς μου», έγραψε σε ένα email στις 4 Ιανουαρίου 2020.
Τα emails του Ζούκερμπεργκ ήταν μεταξύ των εγγράφων και της αλληλογραφίας της εταιρείας που κατέθεσε η πολιτεία του Τενεσί ως αποδεικτικά στοιχεία στην αγωγή κατά της Meta. Τον Οκτώβριο, ο γενικός εισαγγελέας Τζόναθαν Σκρμέτι κατέθεσε αγωγή εναντίον της εταιρείας κοινωνικών δικτύων με την κατηγορία ότι το Instagram και το περιεχόμενό του προκαλεί «βλάβες στην ψυχική υγεία των νεαρών χρηστών».
Έβλεπαν τον Ζούκερμπεργκ «ως νεανικό είδωλο»
Η αλήθεια είναι ότι ο Ζούκερμπεργκ άρχισε να βλέπει τον εαυτό του σαν είδωλο καθώς την ίδια άποψη είχαν και οι άμεσοι συνεργάτες του. Σε ένα email στις 31 Δεκεμβρίου 2019 ο Πίτερ Τιλ δήλωσε ότι η δημοτικότητα της εταιρείας μεταξύ των νέων σήμαινε ότι ο Ζούκερμπεργκ «έχει γίνει εκπρόσωπος της γενιάς των millennials».
Ο Ζούκερμπεργκ, σύμφωνα με τον Τιλ, θεωρείται «το μοναδικό πρόσωπο που δίνει φωνή στις ελπίδες και τους φόβους και τις μοναδικές εμπειρίες αυτής της γενιάς, τουλάχιστον στις ΗΠΑ».
«Νομίζω ότι αυτή η συνολική αλλαγή είναι κάτι που πρέπει να εξετάσουμε για το πώς η εταιρείας μας επικοινωνεί και εμφανίζεται, αλλά είναι κάτι που σίγουρα θα σκεφτώ περισσότερο όσον αφορά τον τρόπο με τον όποιο εγώ επικοινωνώ», έγραψε ο Ζούγκερμπεργκ στην απάντηση του αρκετές μέρες αργότερα, στις 4 Ιουανουαρίου.
Ο «Ζουκ» το είπε και το έκανε
Η Meta σίγουρα δεν είναι πλέον η πιο δημοφιλής πλατφόρμα για τους millennials. Η εταιρεία αντιμετωπίζει σοβαρό ανταγωνισμό από άλλες εταιρείες όπως το TikTok. Αυτό δεν έχει εμποδίσει τον Ζούκερμπεργκ να υλοποιήσει το πλάνο του αφήνοντας πίσω τα μονόχρωμα γκρι μπλουζάκια με πιο...κουλ ρούχα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το βίντεο που δημοσίευσε στο Instagram με αφορμή την ημέρα ανεξαρτησίας κάνοντας σερφ με κοστούμι και παπιγιόν έχοντας στο ένα του χέρι την σημαία των ΗΠΑ.
Η αλήθεια είναι ότι η αλλαγή της εικόνας του CEO έκανε καλό στις δημόσιες σχέσεις καθώς ο Ζούκερμπεργκ δεν θεωρούταν πάντα ο πιο κουλ τύπος στην τεχνολογία. Η νέα του εικόνα δεν έχει περάσει απαρατήρητη και από άλλους δισεκατομμυριούχους.
Ο ιδρυτής του Spotify Ντάνιελ Εκ δήλωσε στο Forbes ότι θεωρεί τη νέα «περσόνα» του Ζούκερμπεργκ «πολύ πιο αυθεντική». «Έχει μάθει πολλά τα τελευταία χρόνια έχει μια νέα φλόγα μέσα του», τόνισε ο Εκ ο οποίος γνωρίζει τον Ζούκερμπεργκ πολλά χρόνια. «Έχει συνειδητοποιήσει ότι πρέπει να ενεργεί υπεύθυνα καθώς έχει στην κατοχή του μια μεγάλη πλατφόρμα», πρόσθεσε.
Με πληροφορίες από το businessinsider