Micro-Stories: Η μαθητική εικονική επιχείρηση με στόχο τον θετικό κοινωνικό αντίκτυπο
Πρόκειται για συνεταιριστική επιχείρηση που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του 19ου εκπαιδευτικού διαγωνισμού επιχειρηματικότητας «Junior Achievement Greece»
Μικρές φανταστικές ιστορίες, ταξιδιωτικές εμπειρίες και ιστορίες επιχειρηματικής ή επιστημονικής επιτυχίας παρουσιάζονται στο πλαίσιο του «Micro-Stories», της μαθητικής εικονικής επιχείρησης που δημιούργησαν μαθητές από το Πρότυπο Γυμνάσιο και Λύκειο Πατρών.
Πρόκειται για μια συνεταιριστική επιχείρηση που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του 19ου εκπαιδευτικού διαγωνισμού επιχειρηματικότητας «Junior Achievement Greece». Στον διαγωνισμό, που τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου και υλοποιείται σε όλη την Ελλάδα με την έγκριση του υπουργείου Παιδείας και Αθλητισμού, παρουσιάζουν τα καινοτόμα προϊόντα και ιδέες τους 1.700 έφηβοι «επιχειρηματίες» ηλικίας 15-18 ετών από όλη την Ελλάδα.
«Τα φώτα δυναμικά με οδηγούν
Εκεί που η άνοιξη σταματημό δεν έχει
Σε μια πλάση με άνθη πεντάμορφα
Φύλλα πολύχρωμα
Λουλούδια που παντού ξεπηδούν
Και παντού τις νύχτες φωτίζουν».
Μαθητές της Γ' Γυμνασίου και της Α' Λυκείου του Πρότυπου Γυμνασίου και Λυκείου Πατρών αποφάσισαν, σε συνεργασία με τον καθηγητή τους Κωνσταντίνο Γαβριήλ, να πάρουν μέρος στον διαγωνισμό με μια επιχείρηση που θα έχει ως επίκεντρό της τη συγγραφή μικρών ιστοριών στα ελληνικά και τα αγγλικά, με στόχο αυτές να έχουν θετικό κοινωνικό αντίκτυπο.
«Λόγω της γενικής απαξίωσης που βιώνουμε, που ακούμε συνέχεια για βία, φτώχεια, τζόγο, προσπαθούμε μέσα από τη δουλειά μας να σταθούμε ένα μικρό ανάχωμα σε αυτό το σκηνικό, γράφοντας μικρές ιστορίες με πλούσιο λεξιλόγιο και ύφος άλλοτε χιουμοριστικό και άλλοτε με πολλή φαντασία» εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο καθηγητής Κωνσταντίνος Γαβριήλ.
«Ενώ φαινομενικά οι ιστορίες φαίνονται ανεξάρτητες μεταξύ τους, ουσιαστικά προσπαθούν να δώσουν αυτό τον θετικό κοινωνικό αντίκτυπο, να εμπνεύσουν τα παιδιά που συμμετέχουν, αλλά και τους αναγνώστες, βάζοντάς τους σε έναν τρόπο σκέψης διαφορετικό, που θα λειτουργήσει σαν μια ηλιαχτίδα, γιατί δεν είναι όλα σκοτάδι γύρω μας, υπάρχουν φωτεινά παραδείγματα και πρέπει να τα αναδείξουμε» προσθέτει ο κ. Γαβριήλ.
Πίσω από την ιδέα, έχει στηθεί μια εικονική συνεταιριστική επιχείρηση, στην οποία οι μαθητές έχουν αναλάβει συγκεκριμένες θέσεις εργασίας, στη δημιουργία της ιστοσελίδας, το digital marketing, το marketing, τη μετάφραση και την παραγωγή περιεχομένου. Με τον τρόπο αυτό οι μαθητές αποκτούν τριβή με διαφορετικούς επαγγελματικούς τομείς.
Στόχος της ομάδας είναι να αναπτύξει συνεργασίες και με άλλα σχολεία με παρόμοια δραστηριότητα, όπως με την ομάδα μαθητών του Γενικού Λυκείου Μούδρου στη Λήμνο, που εκδίδει σχολική εφημερίδα.
Τα μέλη των Micro-Stories είναι οι μαθητές Δημήτρης Κακαφώνης, Γιώργος Κουτρουμάνης, Ιωάννης Μπάκος, Κωνσταντίνος Νικολαΐδης, Μιχάλης Πετρόπουλος και Ιωάννης Πεφάνης και συνεργάτες οι μαθητές Άννυ Ηλιοπούλου, Ιωάννης Θεοδωρόπουλος, Χαρίσιος Καλαμπούκας, Χρήστος Καρμπέρης και Μαριέτα Μπαμπαλή. Inspirational mentor της ομάδας είναι ο πρόεδρος και γενικός διευθυντής του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, Αιμίλιος Περδικάρης.
Οι ιστορίες είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα https://gavriil.gr/microstories/
Σημειώνεται ότι τα βραβεία του διαγωνισμού θα ανακοινωθούν στην τελική εκδήλωση του προγράμματος στις 26 Απριλίου, στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος».
ΑΠΕ-ΜΠΕ