Ουίσκι: Οι παραδόσεις είναι για να σπάνε – Οι Ιρλανδοί πειραματίζονται με γεύσεις μελιού και μήλου
«Ο καταναλωτής στις ΗΠΑ έχει μια σημαντική τάση για γεύσεις γενικά και ο κλάδος των αλκοολούχων ποτών δεν αποτελεί εξαίρεση σε αυτό».
Άλλο ένα ιρλανδικό αποστακτήριο ουίσκι συμμετέχει στη νέα τάση που έχει ξεπροβάλει. Η Tullamore DEW, για πρώτη φορά στη 200 ετών ιστορία της, κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ τον περασμένο μήνα ένα αρωματικό ουίσκι με επίγευση μελιού, ενόψει και της Ημέρας του Αγίου Πατρικίου.
Η επιλογή της γεύσης ήταν εύκολη, σύμφωνα με τον Πολ Μπάσφορντ, πρόεδρο στις ΗΠΑ της μητρικής εταιρείας του Tullamore, William Grant and Sons, στην οποία ανήκουν επίσης το ουίσκι Glenfiddich και το τζιν Hendrick's.
Πρώτον, είναι οικείο στους καταναλωτές, εν μέρει χάρη στο αρωματισμένο αμερικανικό ουίσκι που «πουλάει πολύ καλά στην αγορά, οπότε είναι μια φυσική επέκταση για την Tullamore να κινηθεί σε αυτό πλαίσιο», δήλωσε ο Μπάσφορντ στο CNN. (Το Jack Daniel's και το Jim Beam έχουν επιλογή μπέρμπον με γεύση μέλι για χρόνια και πουλάνε πολύ ικανοποιητικά).
«Υπάρχει μια τάση να πίνουμε περισσότερες γεύσεις, και υπάρχουν κάποιες πολύ διαφορετικές γεύσεις εκεί έξω», συμπληρώνει, ξεχωρίζοντας τη μπανάνα και την κανέλα, ωστόσο η εταιρεία «αποφάσισε να πάει σε κάτι λίγο πιο παραδοσιακό» που ταιριάζει με το ουίσκι Tullamore.
Οι αρχικές πωλήσεις ήταν ισχυρές. Ο Μπάσφορντ εκτιμάει ότι θα είναι «αρκετά πολλές φέτος και ακόμη περισσότερες του χρόνου», με το ουίσκι με γεύση μέλι να αφορά το 20% των συνολικών πωλήσεων της Tullamore τον επόμενο χρόνο, ενώ αναμένεται να αυξηθεί στο 35% με την πάροδο του χρόνου.
Το μέλι και το μήλο είναι μεταξύ των κορυφαίων γεύσεων σε ολόκληρη την κατηγορία του αρωματικού ουίσκι, σύμφωνα με τα στοιχεία της NIQ που δόθηκαν στο CNN, καθώς και η κανέλα, το ροδάκινο και το φυστικοβούτυρο.
«Ο καταναλωτής στις ΗΠΑ έχει μια σημαντική τάση για γεύσεις γενικά και ο κλάδος των αλκοολούχων ποτών δεν αποτελεί εξαίρεση σε αυτό», επισημαίνει στο CNN ο Γιον Μπεργκ, αντιπρόεδρος της NIQ, υπεύθυνος για τον κλάδο των αλκοολούχων ποτών.
Ωστόσο, προειδοποίησε ότι οι γεύσεις «τείνουν να έχουν ένα χρονικό πλαίσιο πτώσης των πωλήσεων, με βάση τα ποσοστά δοκιμής και επανάληψης που οι αγοραστές είναι πρόθυμοι να δώσουν σε ένα προϊόν».
Αλλαγές στις προτιμήσεις
Οι εταιρείες αντιμετωπίζουν παρόμοιες προκλήσεις όσον αφορά την προσέλκυση καταναλωτών που διανύουν την τρίτη δεκαετία της ζωής τους και θέλουν διαφορετικές γεύσεις σε σύγκριση με τις παλαιότερες γενιές, μια τάση που επικράτησε μετά την πανδημία.
«Μετά την Covid-19, ολόκληρη η καταναλωτική βάση έγινε πιο ελεύθερη, θέλοντας να πειραματιστεί και λιγότερο με αυτό που είχε πριν», αναφέρει ο Μπάσφορντ. Και δεδομένου ότι οι νεότεροι δεν είναι συχνά λάτρεις του ουίσκι, η ύπαρξη μιας γεύσης βοηθά «τους ανθρώπους που έρχονται στην κατηγορία για πρώτη φορά».
Οι νεότεροι καταναλωτές είναι ανοιχτοί στην εξερεύνηση νέων γεύσεων στην κατηγορία των αλκοολούχων ποτών. Ένα αρωματικό ουίσκι λειτουργεί ως σημείο εισόδου για κάποιον που θέλει να πιει ουίσκι, αλλά μπορεί να τον τρομάζει η γεύση του αποστάγματος.
Οι γεύσεις είναι «ένας καλός τρόπος για να τους εισάγουμε στη μάρκα και στην κατηγορία του ουίσκι, και σίγουρα στο ιρλανδικό ουίσκι», συμπληρώνει ο Μπάσφορντ.