Οι Κινέζοι ρίχνουν ξανά... χρήμα στα είδη πολυτελείας, αλλά ένας νέος «παίκτης» ταράζει την αγορά
Η κινεζική αγορά πολυτελείας ανακάμπτει το τελευταίο διάστημα και οι κολοσσοί που δραστηριοποιούνται στην ασιατική ήπειρο φαίνεται να ατενίζουν το μέλλον με μεγαλύτερη αισιοδοξία.
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν πως οι πωλήσεις πολυτελών ειδών στην Κίνα ανακάμπτουν, και ενώ δεν έχουν επιστρέψει ακόμη στα επίπεδα του 2021, οι αναλυτές του κλάδου και οι οικονομικές ανακοινώσεις των μεγάλων εμπορικών σημάτων μιλούν για νέες ευκαιρίες ανάπτυξης σε σχέση με τις προ-πανδημικές τάσεις.
Οι Κινέζοι κάνουν ξανά... στροφή στα είδη πολυτελείας
Ο όμιλος LVMH ήταν ο τελευταίος γίγαντας της... πολυτέλειας που ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του 2023 την Πέμπτη (25/1). Σ' αυτά ανέφερε μεταξύ άλλων ότι η μόδα και τα δερμάτινα είδη σημείωσαν αύξηση άνω του 30% στην Κίνα τον περασμένο Δεκέμβριο.
«Σχετικά με το μέγεθος των καταστημάτων στην Κίνα, υπάρχουν διπλάσιοι Κινέζοι πελάτες από ό,τι το 2019», δήλωσε ο μεγιστάνας Bernard Arnault, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της LVMH, o οποίος συγκαταλέγεται ανάμεσα στους πλουσιότερους ανθρώπους του πλανήτη. «Αυτό σημαίνει ότι η εγχώρια αγορά στην Κίνα έχει αυξηθεί σημαντικά, επομένως πρέπει να το ανταποκριθούμε», συμπλήρωσε.
Η LVMH ελέγχει περίπου 60 θυγατρικές που διαχειρίζονται 75 επώνυμες μάρκες.
Εκτός από τις Louis Vuitton και Moët Hennessy, το χαρτοφυλάκιο της LVMH περιλαμβάνει τις: Tiffany & Co., Christian Dior, Fendi, Givenchy, Marc Jacobs, Stella McCartney, Loewe, Loro Piana, Kenzo, Celine, Sephora, Princess Yachts, TAG Heuer και Bulgari.
Διαβάστε επίσης: «Δεν δεχόμαστε πια μετρητά»: Άσχημα τα νέα για εκατομμύρια Αμερικανούς που δεν διαθέτουν τραπεζικό λογαριασμό
«Οι αγορές πολυτελών ειδών στην ηπειρωτική Κίνα αντιπροσώπευαν περίπου το 16% της παγκόσμιας αγοράς πέρυσι και αναμένεται να φτάσουν τουλάχιστον το 20% το 2030», δήλωσε στο CNBC η Weiwei Xing της εταιρείας Bain & Company που εξειδικεύεται σε θέματα στρατηγικής, μάρκετινγκ, οργάνωσης, λειτουργίας και πληροφορικής. «Οι μάρκες πολυτελείας στρέφονται όλο και περισσότερο σε διαδικτυακά κανάλια για να εξασφαλίσουν την αφοσίωση των πελατών τους», πρόσθεσε.
Από την άλλη και η Richemont, μητρική εταιρεία της Cartier, ανακοίνωσε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι οι πωλήσεις στην ηπειρωτική Κίνα, το Χονγκ Κονγκ και το Μακάο αυξήθηκαν κατά 25% το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου.
Όπως σημειώνει το CNBC, «οι καταναλωτές στην Κίνα ήταν απρόθυμοι να ξοδέψουν τα τελευταία χρόνια λόγω της αβεβαιότητας για το μελλοντικό εισόδημα και της ευρείας επιβράδυνσης της οικονομικής ανάπτυξης».
Συνολικά, περίπου τα μισά από τα κορυφαία εμπορικά σήματα και αρκετά εξειδικευμένα εμπορικά σήματα, έχουν ανακάμψει στα επίπεδα πωλήσεων του 2021, αναφέρει έκθεση της Bain & Company, χωρίς να κοινοποιεί συγκεκριμένα ονόματα.
Διαβάστε επίσης: iPhone: Η ιστορία του τηλεφώνου που «γέννησε» την κατηγορία smartphones
Νέος παίκτης στην αγορά;
Και ενώ οι εταιρείες ανταγωνίζονται για ένα κομμάτι της κινεζικής καταναλωτικής αγοράς, ένας νέος «παίκτης» φαίνεται να μπαίνει... σφήνα. Πρόκειται για ένα αναδυόμενο τμήμα, αυτό των πολυτελών κλινοσκεπασμάτων.
Τουλάχιστον τέσσερα επενδυτικά deal έχουν «κλειδώσει» σ' αυτήν την κατηγορία τους τελευταίους 18 μήνες, σύμφωνα με τα στοιχεία της PitchBook. Η τελευταία συμφωνία αφορούσε την εξαγορά τον Αύγουστο της ιταλικής εταιρείας πολυτελών κλινοσκεπασμάτων Frette από επενδυτές στους οποίους περιλαμβάνεται ο Ding Shizhong, πρόεδρος της κινεζικής εταιρείας αθλητικών ειδών Anta.
«Η στάση των καταναλωτών απέναντι στα κλινοσκεπάσματα αλλάζει σταδιακά, με περισσότερους καταναλωτές να είναι πρόθυμοι να πληρώσουν αδρά για προϊόντα υψηλής ποιότητας», δηλώνει η Ashley Dudarenok, ιδρύτρια της ChoZan, εταιρείας συμβούλων μάρκετινγκ στην Κίνα.
Μέχρι στιγμής ωστόσο τα δεδομένα για την δυναμική της αγοράς παραμένουν αναξιόπιστα.