6 πρωτοβουλίες για την στήριξη του ποδήλατου και των ποδηλατοδρόμων

NEWSROOM
Ποδηλατόδρομος
Φωτό: Pixabay

Τα έξι μέτρα που προωθεί το ΥΠΕΝ για την αύξηση της χρήσης του ποδηλάτου ως οικολογικού μέτρου μετακίνησης περιέγραψε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, απαντώντας χθες στη Βουλή σε σχετικήεπίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Δημήτρη Καιρίδη.

  1. Εκπόνηση Εθνικής Στρατηγικής για το Ποδήλατο που «δεν είναι κάτι αφηρημένο, αλλά εμπεριέχει συγκεκριμένα μέτρα και δράσεις». Όπως είπε ο κ. Χατζηδάκης, το κείμενο έχει αποσταλεί για παρατηρήσεις στα συναρμόδια υπουργεία προκειμένου να υιοθετηθεί και να προωθηθεί ολιστικά από την κυβέρνηση
  2. Ολοκλήρωση δυο μεγάλων ποδηλατοδρόμων στην Αττική, με χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο. Ο πρώτος αφορά στο τμήμα Γκάζι-Κηφισιά, του ποδηλατοδρόμου που θα ενώνει την Κηφισιά με το παραλιακό μέτωπο (Το σκέλος από το Γκάζι μέχρι την παραλία έχει ήδη ολοκληρωθεί). «Το έργο θα χρηματοδοτηθεί με 7 εκατ. Ευρώ από το Πράσινο Ταμείο και βαίνει προς δημοπράτηση. Ο δεύτερος ποδηλατόδρομος είναι καινούριος.  Θα ξεκινάει από τον σταθμό του Μετρό στην Κατεχάκη, θα περνά από Πολυτεχνειούπολη και Πανεπιστημιούπολη και θα καταλήγει στον Ευαγγελισμό. Έχει δέκα χιλιόμετρα μήκος και 3 εκατομμύρια ευρώ προϋπολογισμό από το Πράσινο Ταμείο»
  3. Δημιουργία προσωρινών ποδηλατόδρομων και πεζόδρομων και μετατροπή οδών σε ήπιας κυκλοφορίας, στο πλαίσιο της διαχείρισης του κορωνοϊού. Έχουν εκδοθεί Τεχνικές Οδηγίες από το ΥΠΕΝ και αρκετοί δήμοι έχουν ήδη ανταποκριθεί.
  4. Πρόβλεψη στο Εθνικό Σχέδιο για την Ηλεκτροκίνηση για επιδότηση στην αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων που φτάνει στο 40% της αξίας τους
  5. Κατάρτιση Τεχνικών Οδηγιών για τον σχεδιασμό αστικών οδών και υπαίθριων δημόσιων χώρων προς όφελος των πεζών.
  6. Εκπόνηση Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία, τα οποία έρχονται να εφαρμόσουν στην Ελλάδα τις κατευθυντήριες οδηγίες της ΕΕ προς όφελος των οικολογικών μετακινήσεων, προς όφελος των ποδηλατών και των πεζών.

«Στην Ελλάδα υπάρχει μικρή μεν αλλά σημαντική παράδοση ποδηλατoδρόμων σε πόλεις όπως η Καρδίτσα, τα Τρίκαλα, το Ρέθυμνο -τόπος καταγωγής μου. Εμείς συμβολικά αλλά και ουσιαστικά ξεκινάμε από αυτούς τους δυο μεγάλους ποδηλατοδρόμους στην Αθήνα. Φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε και τις άλλες πόλεις και κυρίως τη Θεσσαλονίκη,όπου ο Δήμαρχος αγκάλιασε αυτή την πρωτοβουλία μας για τους προσωρινούς ποδηλατοδρόμους και θα προχωρήσει άμεσα στη χάραξη τέτοιων ποδηλατοδρόμων στη συμπρωτεύουσα. Θασυνεργαστούμε με το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών για τα θέματα των ποδηλατοδρόμων, των ΣΒΑΚ, της ηλεκτροκίνησης, που άπτονται των «πράσινων» μεταφορών που βρίσκονται και στην καρδιά των νέων προτάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Ταμείου Ανάκαμψης», κατέληξε ο κ. Χατζηδάκης.

ΣΧΕΤΙΚΑ