Θέμα χρόνου η λειτουργία του gov.gr
Θέμα χρόνου αποτελεί η έναρξη λειτουργίας της ιστοσελίδας gov.gr, η οποία θα αποτελέσει τη νέα, ενιαία ψηφιακή πύλη του Δημοσίου μέσω της οποίας οι πολίτες θα μπορούν να εκπληρώνουν τις συναλλαγές τους με όλες τις δημόσιες υπηρεσίες.
Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης αποφάσισε να επισπεύσει τη λειτουργία της νέας διαδικτυακής πλατφόρμας λόγω της κρίσης του κορωνοϊού, προκειμένου να μπορούν οι πολίτες να συναλλάσσονται ψηφιακά με κρατικές υπηρεσίες και να μην είναι απαραίτητη η φυσική τους παρουσία.
Στην πρώτη φάση λειτουργίας του gov.gr οι πολίτες θα μπορούν να ολοκληρώνουν από τον υπολογιστή τους τη διαδικασία για τη λήψη και υποβολή εξουσιοδοτήσεων και υπεύθυνων δηλώσεων. Αυτές οι δύο διαδικασίες αποτελούν περίπου το 50% των συναλλαγών των πολιτών με τα ΚΕΠ.
Για την είσοδο στη νέα ψηφιακή πύλη του Δημοσίου στην οποία θα συγκεντρωθούν όλες οι διαθέσιμες κρατικές υπηρεσίες (ΑΑΔΕ, ΕΦΚΑ, ΕΟΠΥΥ, κτλ) δεν θα χρειάζονται νέοι κωδικοί, δεδομένου ότι θα γίνεται με τη χρήση των υφιστάμενων κωδικών του taxisnet.
Οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να λαμβάνουν εξουσιοδοτήσεις και υπεύθυνες δηλώσεις τις οποίες θα μπορούν να προωθούν ηλεκτρονικά σε οποιαδήποτε υπηρεσία του Δημοσίου.
Στο gov.gr αναμένεται να ενσωματωθεί και το σύστημα της άυλης συνταγογράφησης φαρμάκων με το οποίο οι πολίτες θα λαμβάνουν με γραπτό μήνυμα στο κινητό τους ιατρικές συνταγές που θα εκτελούν στη συνέχεια στα φαρμακεία.
Το νέο σύστημα αναπτύχθηκε από τη γενική γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης (ΗΔΙΚΑ), η οποία είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Πηγές του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης τονίζουν ότι τα οφέλη της νέας διαδικασίας θα είναι πολλαπλά για το Δημόσιο και για τους πολίτες. Η άυλη συνταγογράφηση αναμένεται να περιορίσει φαινόμενα διαφθοράς με γιατρούς οι οποίοι γράφουν φάρμακα εν αγνοία των ασθενών, ενώ οι ασθενείς θα γνωρίζουν με ακρίβεια τη φαρμακευτική αγωγή που τους χορηγείται και θα ενημερώνονται για την ανανέωση των φαρμάκων τους με μήνυμα στο κινητό τους.
Οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα επίσης να ζητάνε από το γιατρό τους να τους γράψει φάρμακα εξ’ αποστάσεως σε περίπτωση που αδυνατούν να τον επισκεφθούν, γεγονός που αναμένεται να αποδειχθεί εξαιρετικά χρήσιμο λόγω των αυστηρών μέτρων που έχουν τεθεί σε εφαρμογή για τον περιορισμό της επιδημίας του κορωνοϊού.
Δυνατότητα τηλεφωνικής εξυπηρέτησης των πολιτών από τα ΚΕΠ
Η ηγεσία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει λάβει την απόφαση να κρατήσει ανοιχτά τα ΚΕΠ παρά τις εκκλήσεις της κυβέρνησης προς τους πολίτες να παραμείνουν στο σπίτι τους.
Σύμφωνα με κυβερνητικά στελέχη η απόφαση ελήφθη υπό το φόβο να απαξιωθούν τα ΚΕΠ στη συνείδηση του κόσμου και να ξεπεραστούν από την τεχνολογία. Τις τελευταίες ημέρες οι συναλλαγές έχουν μειωθεί κατακόρυφα, δεδομένου ότι στα εννέα ΚΕΠ στο κέντρο της Αθήνας έγιναν περίπου 4.500 αιτήσεις την περασμένη Παρασκευή, έναντι μόλις 1.200 και 1.300 τη Δευτέρα και την Τρίτη αντίστοιχα.
Για να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός δίνεται η δυνατότητα και υποβολής αιτημάτων στα ΚΕΠ τηλεφωνικά. Οι πολίτες θα υποβάλουν το αίτημά τους τηλεφωνικά και η παράδοση θα γίνεται στην κατοικία τους με κρατική δαπάνη, αφού πρώτα ολοκληρωθεί η απαραίτητη διαδικασία ταυτοποίησης.
Θέμα χρόνου θεωρείται και η έναρξη λειτουργίας ψηφιακής υπηρεσίας με την οποία θα είναι εφικτή η επίσκεψη σε ΚΕΠ με ραντεβού, στις περιπτώσεις όπου η φυσική παρουσία είναι απαραίτητη.
Οι πολίτες που δεν είναι εξοικειωμένοι με τη χρήση υπολογιστών θα μπορούν να κλείνουν ραντεβού τηλεφωνικά. Με τον τρόπο αυτό θα αποφεύγεται ο συνωστισμός στα ΚΕΠ για το χρονικό διάστημα που θα διαρκέσουν τα έκτακτα μέτρα.