Σταϊκούρας: Σε έργα όπως ο ΒΟΑΚ τα κέρδη από ANFAs και SMPs

NEWSROOM
Σταϊκούρας: Σε έργα όπως ο ΒΟΑΚ τα κέρδη από ANFAs και SMPs
Eurokinissi

Ανοικτό άφησε ο Χρήστος Σταϊκούρας το ενδεχόμενο να χρηματοδοτηθεί ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης με τα κέρδη των ευρωπαϊκών κεντρικών τραπεζών από τη διακράτηση των ελληνικών ομολόγων, των γνωστών ANFAs και SMPs, που εγκρίθηκε στο πρόσφατο Eurogroup.

Απαντώνας σε επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Χανίων κ. Μανούσου-Κωνσταντίνου Βολουδάκη στη Βουλή, ο Υπουργός Οικονομικών ανέφερε ότι ο ΒΟΑΚ ανήκει στις επενδυτικές πρωτοβουλίες με έντονο αναπτυξιακό πρόσημο, που τόσο πολύ έχει ανάγκη ο τόπος, για να καλύψει το τεράστιο επενδυτικό κενό.

Εξάλλου, σχετικά με τα κέρδη των ANFAs και SMPs, ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι στο τελευταίο Eurogroup αποφασίστηκε, για πρώτη φορά, να αξιολογηθεί η δυνατότητα αξιοποίησής τους για επενδυτικούς σκοπούς, ώστε να ενισχυθούν οι αναπτυξιακές προοπτικές της ελληνικής οικονομίας.

«Προς την επίτευξη αυτού του στόχου, αποφασίστηκε η έναρξη της σχετικής τεχνικής επεξεργασίας, σε συνεργασία με τους θεσμούς, το επόμενο χρονικό διάστημα. Η Ελληνική Κυβέρνηση εργάζεται ήδη προς αυτή την κατεύθυνση, αφού άλλωστε η ίδια ζήτησε και επέτυχε την ενσωμάτωση της σχετικής πρόβλεψης στην απόφαση. Σχεδιάζει, μεθοδικά και υπεύθυνα, πολιτικές προτεραιότητες, αναπτυξιακές κατευθύνσεις, ώριμα – προς ένταξη – έργα υποδομής. Ένα τέτοιο έργο, το οποίο τελεί υπό αξιολόγηση, είναι και αυτό του ΒΟΑΚ», ανέφερε ο υπουργός Οικονομικών.

Υπενθύμισε ότι «το σύνολο αυτών των κερδών ανέρχεται περίπου στα 5,1 δισ. ευρώ». Και υπενθύμισε ότι «αυτό το ποσό είχε, κατ’ αρχήν, συμφωνηθεί να δίνεται, υπό προϋποθέσεις, ανά 6 μήνες, σε ισόποσες δόσεις, από τον Δεκέμβριο του 2018 και έως το πέρας της περιόδου ενισχυμένης εποπτείας, δηλαδή τον Μάϊο του 2022, σε 8 δόσεις. Συνεπώς, η κάθε εκταμίευση αναμένεται να είναι περίπου 640 εκατ. ευρώ. Και έχει γίνει μόλις μία, το 2019, επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, η οποία πήγε κατευθείαν για την αποπληρωμή χρέους».

«Ο ΒΟΑΚ είναι πράγματι ένα μεγάλο έργο υποδομών οδικών αξόνων στη χώρα. Είναι έργο ζωής και πνοής για την Κρήτη», είπε και πρόσθεσε ότι «Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αξιολογεί όλες τις επιλογές. Η προηγούμενη Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε εκπονήσει ένα «δήθεν» σχέδιο, το οποίο ήταν ατελές και πρόχειρο. Έναν κατ’ ουσία διαγωνισμό εκδήλωσης ενδιαφέροντος, χωρίς εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, χωρίς καμία μελετητική ωριμότητα, με πρόσθετες δυσκολίες για τη δημοπράτησή του ως ενιαίο», είπε ο υπουργός.

«Θα μελετήσουμε δυνατότητες χρηματοδότησης αυτού του αυτοκινητοδρόμου. Ένα έργο το οποίο βέβαια δεν θα γίνει από τη μία στιγμή στην άλλη. Ως Κυβέρνηση, προσεγγίζουμε με μεθοδικότητα και ρεαλισμό το συγκεκριμένο έργο. Σύντομα, θα αναληφθούν συγκεκριμένες πρωτοβουλίες. Και θα συνεκτιμηθούν οι χρηματοδοτικές δυνατότητες που ανοίγονται μπροστά μας, καθώς και τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία», επισήμανε ο κ. Σταϊκούρας.

ΣΧΕΤΙΚΑ