Χρ. Σπίρτζης: Ο επανασχεδιασμός των συγκοινωνιών
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης σημείωσε ότι το όραμα του προοδευτικού κόσμου, είναι μέλλον μιας σύγχρονης χώρας με επαρκείς υποδομές, με σύγχρονα συστήματα που θα διευκολύνουν τη ζωή του κάθε πολίτη με κοινωνική δικαιοσύνη, με ισχυρό κοινωνικό κράτος, με σεβασμό στη διαφορετικότητα».
Για τα όλα τα μεγάλα έργα που ολοκληρώθηκαν ή έχουν ήδη δημοπρατηθεί ο υπουργός δήλωσε: «Ολοκληρώθηκαν όλοι οι αυτοκινητόδρομοι, ούτε τότε μας πίστευαν, δημοπρατήθηκαν τα νέα μεγάλα έργα της χώρας, η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, ο βόρειος οδικός άξονας Κρήτης, η ένωση της Ολυμπίας Οδού με το Μορέα, ξεκινάει το Καστέλι, ολοκληρώνεται το σιδηροδρομικό Δίκτυο της χώρας».
Ο κ. Σπίρτζης, σε ό,τι αφορά το διαγωνισμό ηλεκτρονικών διοδίων αναλογικής χρέωσης, αλλά και για την απαλλαγή του τέλους διοδίου των κατοίκων των Δήμων Αχαρνών, Κηφισιάς και Διονύσου σημείωσε: «Εμείς λέγαμε τότε ότι θα προχωρήσουμε σε διαγωνισμό για το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων, υπάρχει και υπήρχε συμφωνία για την απαλλαγή των κατοίκων των Δήμων Αχαρνών, Κηφισιάς και Διονύσου, επίσης το διέψευδαν, δεν πίστευαν ούτε τις υπογεγραμμένες συμβάσεις, ούτε σε αυτό επιβεβαιώθηκαν και όπως ίσως γνωρίζετε ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων όχι μόνο πέρασε στη δεύτερη φάση, στις 28 Φλεβάρη δόθηκαν οι τελικές και δεσμευτικές προσφορές οι οποίες αξιολογούνται, ώστε στις επόμενες μέρες να αναδειχθεί ο ανάδοχος του έργου για όλη τη χώρα, άρα και για την περιοχή μας». Και συμπλήρωσε:΄«Επομένως σε ενάμιση χρόνο και κάτι μέχρι να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός, αν έχουμε και καμία ένσταση, θα κληθούμε όλοι μαζί να πάμε να γκρεμίσουμε αυτούς τους σταθμούς διοδίων που έχουμε στη γειτονιά μας, όχι να χτίσουμε καινούργιους».
Ενώ όπως είπε, «ταυτόχρονα έγινε και λειτουργεί το ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής των μόνιμων κατοίκων των Δήμων που προανέφερα, του Δήμου Ωρωπού, του Δήμου Ορχομενού και άλλων περιοχών, ώστε όταν σε ενάμιση χρόνο από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης έχουμε το ηλεκτρονικό σύστημα σε λειτουργία, να απαλλάσσονται οι πολίτες από τις χρεώσεις τους».
Ο υπουργός Υποδομών αναφέρθηκε ακόμη στον επανασχεδιασμό των αστικών συγκοινωνιών και εξήγησε ότι μέχρι σήμερα δεν υπήρξε ένα συντεταγμένο σχέδιο σ΄ αυτόν το τομέα: «Μιλάμε για το μεγαλύτερο αστικό κέντρο της χώρας την Αθήνα που έχει Προαστιακό, Σιδηρόδρομο, έχει Μετρό, έχει δυο εταιρείες λεωφορείων μια δημόσια και μια ιδιωτική, έχει Τραμ, έχει τα πάντα αλλά ο κόσμος ταλαιπωρείται. Πώς γίνεται αυτό; Γίνεται γιατί οι γραμμές του ΚΤΕΛ και τα εισιτήρια προφανώς είναι τα ίδια από τη δεκαετία του ’60 που πήγαινε εκδρομή ο Παπαμιχαήλ με τη Βουγιουκλάκη στις ταινίες που βλέπουμε, για να είναι ακριβά τα εισιτήρια, για να μην υπάρχει έλεγχος στα ΚΤΕΛ, είναι γιατί δεν υπήρχε κανένας σχεδιασμός συγχρονισμού μεταξύ των διαφορετικών μέσων μαζικής μεταφοράς για να εξυπηρετούνται πάλι συμφέροντα, είναι γιατί υπήρχαν ελλείψεις σε λεωφορεία, σε προσωπικό, υπήρχαν ελλείμματα σ΄ αυτές τις εταιρείες πολύ μεγάλα και κλεψιές πολύ μεγάλες, όπως τα πλαστά εισιτήρια».
Προσέθεσε, ότι το Υπουργείο προχωράει στην ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων: «Βγαίνει ο διαγωνισμός στις επόμενες ημέρες. Μέσα θα είναι και η συντήρηση για να μην υπάρχουν άλλου είδους καθυστερήσεις, για να έχουμε επιτέλους μόνο λεωφορεία φυσικού αερίου και ηλεκτρικά λεωφορεία στα δυο μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας, στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη». Ενώ ειδικά για το Δήμο Αγίου Στεφάνου, ότι ολοκληρώθηκαν οι μελέτες για τη στάση του προαστιακού στο Κρυονέρι και ανισόπεδη οδική διάβαση στον Άγιο Στέφανο, και πως ο στόχος είναι, μέχρι τα μέσα Απριλίου ή τέλος Απριλίου, να δημοπρατηθούν τα έργα για να γίνουν».