Ανεβαίνουν οι online αγορές στην Ελλάδα
Όλο και πιο οικείες γίνονται στους Έλληνες καταναλωτές οι αγορές μέσω διαδικτύου, καθώς το τελευταίο εξάμηνο 6 στους 10 έχουν πραγματοποιήσει τουλάχιστον μία online αγορά.
Το ποσοστό αυτό μεγαλώνει σημαντικά στην ηλικιακή ομάδα 25-34 ετών, όπου το 73% δηλώνει πως πραγματοποίησε τουλάχιστον μία αγορά μέσω κάποιου online καταστήματος στο τελευταίο εξάμηνο, όπως προκύπτει από την τακτική έκθεση της Focus.
Στον αντίποδα βρίσκεται η ομάδα των ανθρώπων ηλικίας άνω των 45 ετών, καθώς το 56% εξ αυτών δεν έχει πραγματοποιήσει καμία online αγορά στην υπό εξέταση περίοδο.
Η έρευνα της Focus επισημαίνει μεταξύ άλλων την αύξηση στον πληθυσμό των «ασημένιων» χρηστών, δηλαδή των ανθρώπων της τρίτης ηλικίας που κάνουν χρήση του διαδικτύου. Το ποσοστό αυτό στο πρώτο τρίμηνο του 2017 ήταν 39% και έφτασε στο τελευταίο τρίμηνο του 2018 το 54%. Σε επίπεδο νοικοκυριών, 4 στα 5 έχουν σήμερα πρόσβαση στο διαδίκτυο, ενώ συνδρομητική τηλεόραση διαθέτουν 1,3 εκατ. νοικοκυριά.
Συνολικά, το 88% των Ελλήνων επισκέπτεται το διαδίκτυο, ενώ για το 57% του ελληνικού κοινού τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν κομμάτι της καθημερινότητάς τους. Η χρήση είναι εντονότερη στους πιο νέους και φτάνει τα 63 λεπτά στις ηλικίες 18-24 ετών, ενώ σαφώς πιο συγκρατημένες είναι οι μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες με την ημερήσια χρήση να κυμαίνεται μεταξύ 12 και 19 λεπτών.
Σύμφωνα με την έρευνα, το 80% διαθέτει smartphone και το 74% χρησιμοποιεί τακτικά εφαρμογές επικοινωνίες όπως το Viber, το WhatsApp, το Messenger ή το Skype.
Ενα ενδιαφέρον στοιχείο που αναδεικνύει η έρευνα είναι η διαρκής υποχώρηση που εμφανίζει ο ρόλος του υπολογιστή στη σύνδεση με το διαδίκτυο. Ειδικότερα στα παιδιά και τους εφήβους ο υπολογιστής περνά σε... τρίτη μοίρα, καθώς δημοφιλέστερες συσκευές για την πρόσβαση αναδεικνύονται το smartphone και το tablet. Σημειώνεται πως το 18% των παιδιών ηλικίας 6-12 ετών έχει κινητό τηλέφωνο, ενώ στις ηλικίες άνω των 10 ετών η κατοχή διαμορφώνεται στο 38%.