Ανοδικά η ελληνική αγορά προϊόντων τεχνολογίας
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών GfK η ελληνική αγορά ηλεκτρονικών και ηλεκτρονικών συσκευών παρουσίασε αύξηση 5,4% σε ετήσια βάση, με τις πωλήσεις του τελευταίου τριμήνου του 2018 να εμφανίζουν άνοδο 4,9%, χάρη αφενός στις προσφορές της "Black Friday" που για τρίτη συνεχόμενη χρονιά ενεργοποίησε τα αγοραστικά αντανακλαστικά μεγάλης μερίδας των καταναλωτών και αφετέρου στις παραδοσιακά αυξημένες αγορές των γιορτών.
Τη μεγαλύτερη αύξηση σε ετήσια βάση παρουσίασαν οι πωλήσεις smartphones και άλλων τηλεπικοινωνιακών προϊόντων που ενισχύθηκαν κατά 9,5% και έφτασαν τα 666 εκατ. ευρώ, ενώ οι λευκές οικιακές συσκευές (ψυγεία, κουζίνες κ.τ.λ) εμφάνισαν αύξηση 5,8% και ανήλθαν σε 458 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται πως ο τομέας των τηλεπικοινωνιακών συσκευών «παράγει» το 30% του συνολικού τζίρου της αγοράς.
Τα προϊόντα πληροφορικής έχασαν μία θέση στη γενική κατάταξη και υποχώρησαν στην τρίτη θέση με πωλήσεις 475 εκατ. και άνοδο 2%. Οι τηλεοράσεις και λοιπές μεγάλες συσκευές τεχνολογίας ενισχύθηκαν κατά 5,8% στα 347 εκατ., ενώ οι οικιακές μικροσυσκευές κινήθηκαν επίσης ανοδικά με συνολικό τζίρο τα 158 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 4,8% σε σχέση με το 2017.
Καθοδικά κινήθηκαν τόσο ο τομέας του εξοπλισμού γραφείου και αναλωσίμων (μελάνια, χαρτί κ.τ.λ) με πτώση 6% και τον τζίρο τους να διαμορφώνεται στα 42 εκατ. Ωστόσο, μεγαλύτερος χαμένος είναι ο τομέας των φωτογραφικών μηχανών, όπου οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 10,8% στα 28 εκατ. Η πτώση αυτή αποδίδεται βέβαια στο γεγονός ότι η πλειονότητα των καταναλωτών καλύπτει τις ανάγκες φωτογράφησης με το smartphone του, με αποτέλεσμα το κοινό των φωτογραφικών μηχανών να έχει περιοριστεί στους επαγγελματίες και, ίσως, τους απαιτητικούς ερασιτέχνες.