Τέλος στο λαθρεμπόριο καυσίμων: Πώς θα λειτουργεί ο «ψηφιακός ανιχνευτής», τσουχτερά πρόστιμα στους... πονηρούς

NEWSROOM
Βενζίνη
Φωτογραφία: Γιώργος Κονταρίνης / Eurokinissi

Τέλος στο λαθρεμπόριο καυσίμων επιχειρεί να βάλει η Πολιτεία με μια σειρά μέτρων, ανάμεσα στα οποία βρίσκεται και ο «ψηφιακός ανιχνευτής».

«Από τις αρχές του καλοκαιριού έχει έρθει μια σειρά από νομοσχέδια, από υπουργικές αποφάσεις του υπουργείου Οικονομικών, όπου πραγματικά φαίνεται ότι θέλει να βάλει τάξη στην αγορά των καυσίμων. Δηλαδή αυτό που φωνάζαμε τόσα χρόνια εμείς», σημειώνει μιλώντας στο ΕΡΤNews ο πρόεδρος βενζινοπωλών Αττικής, Νίκο Παπαγεωργίου, κάνοντας παράλληλα λόγο για τους ελέγχους που ξεκινά η ΑΑΔΕ.

Μεταξύ άλλων ο κ. Παπαγεωργίου τόνισε ότι με το να εντοπιστούν όσοι παρανομούν «πρώτον δεν θα ποινικοποιείται όλος ο κλάδος και δεύτερον αυτοί οι οποίοι είναι παραβατικά στοιχεία θα απομονωθούν».

«Με τα μέτρα δέουσας επιμέλειας που έχουν τεθεί σε ισχύ από το Πάσχα, τα οποία ουσιαστικά επιβάλλουν στις εταιρείες να διακόπτουν την προμήθεια καυσίμων στα πρατήρια που έχουν εντοπιστεί να εμπλέκονται σε λαθρεμπόριο ή νοθεία, έχει εφαρμοστεί μια σειρά επιπλέον μέτρων, με αποκορύφωμα τον ψηφιακό ανιχνευτή, μέσω του οποίου θα ελέγχονται τόσο η διακίνηση όσο και τα πρατήρια υγρών καυσίμων», πρόσθεσε.

Αναφορικά με τον τρόπο διεξαγωγής των σχετικών ελέγχων, τόνισε ότι «έχουν τοποθετηθεί συστήματα GPS παρακολούθησης σε όλα τα βυτιοφόρα μεταφοράς και στα πλοία», επισημαίνοντας ότι, με αυτόν τον τρόπο, θα είναι γνωστές οι διαδρομές, καθώς και τα σημεία όπου πραγματοποιήθηκαν στάσεις και ανεφοδιασμοί. Οι σχετικές πληροφορίες θα είναι προσβάσιμες ακόμη και από την ΑΑΔΕ, γεγονός που, σύμφωνα με τον κ. Παπαγεωργίου, συμβάλλει στην επίλυση σημαντικών ζητημάτων.

Βαριές... καμπάνες για τους παραβάτες

Αναφορικά με τα πρόστιμα τόνισε πως είναι πάρα πολύ υψηλά, ενώ κατά περίπτωση ξεπερνούν και τις 200.000 ευρώ, συνολικά, και εάν κάποιος είναι υπότροπος, ίσως και περισσότερα. Στην περίπτωση που το πρατήριο βρεθεί με νοθευμένο καύσιμο ή με απώλεια εσόδων από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης για το κράτος, δηλαδή λαθρεμπορία, το πρατήριο κλείνει για δύο χρόνια και κλείνει και οποιονδήποτε άλλο πρατήριο ο επαγγελματίας είναι μέτοχος με ποσοστό άνω του 50%.

Στα αρνητικά, ωστόσο, για την οικονομία και την ανταγωνιστικότητα συγκαταλέγεται η επιβολή πλαφόν στο κέρδος, το οποίο ισχύει στην αγορά καυσίμων εδώ και περίπου τρία χρόνια. Σύμφωνα με τον κ. Παπαγεωργίου, το μέτρο αυτό θα πρέπει να καταργηθεί.

Όπως σημείωσε, «με όλα αυτά τα κόστη που έχουν επιβαρύνει τα πρατήρια υγρών καυσίμων και τις εταιρείες εμπορίας, τα οποία έχουν επιβληθεί μέσω μιας σειράς διαταγμάτων και νομοσχεδίων, το κόστος λειτουργίας τόσο ενός πρατηρίου όσο και μιας εταιρείας εμπορίας έχει αυξηθεί σημαντικά. Ως αποτέλεσμα, σύμφωνα με την τελευταία καταγραφή, παρά τον αυξημένο τζίρο και τις μεγαλύτερες πωλήσεις, τα κέρδη είναι αισθητά μειωμένα, με πολλές εταιρείες και πρατήρια υγρών καυσίμων να αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα».

ΣΧΕΤΙΚΑ