Enterprise Greece: Πραγματοποίησε εκδήλωση για την αγορά της Σιγκαπούρης

NEWSROOM
Enterprise Greece
Enterprise Greece/ Φωτογραφία INTIME NEWS

«Η Σιγκαπούρη κερδίζει συνεχώς έδαφος ως εξαγωγικός προορισμός», τόνισε μεταξύ άλλων, ο διευθύνων σύμβουλος της Enterprise Greece, Δρ. Μαρίνος Γιαννόπουλος

Οι δυνατότητες ενίσχυσης των εμπορικών σχέσεων της Ελλάδας με τη Σιγκαπούρη και η σύνδεση των εξαγωγών μας, με τις αγορές της ΝΑ Ασίας, ήταν το αντικείμενο της 20ής εκπαιδευτικής/ενημερωτικής διαδικτυακής εκδήλωσης της σειράς «Doing Business in… challenges and opportunities» που πραγματοποίησε η Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου (Enterprise Greece) σε συνεργασία με το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στη Σιγκαπούρη.

Όπως αναφέρει ανακοίνωση, κατά τη διάρκεια της πρόσφατης εκδήλωσης, με συνολικά 100 εγγεγραμμένους συμμετέχοντες, αναλύθηκαν από τους ομιλητές τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της αγοράς της Σιγκαπούρης, με έμφαση στους κλάδους των φαρμάκων, της ναυτιλίας, υψηλής τεχνολογίας, startups, καθώς και βιοτεχνολογίας.

Κοινή διαπίστωση ήταν ότι η Σιγκαπούρη -αν και μία μικρή χώρα, από πλευράς έκτασης- εμφανίζει δυναμική ανάπτυξη και έχει καταφέρει να αποκτήσει δυνατό brand name, γεγονός που αποδίδεται τόσο σε θέματα πολιτικής σταθερότητας, κράτους δικαίου και ευνοϊκού επιχειρηματικού περιβάλλοντος, όσο και στη γεωγραφική της θέση και το ρόλο της ως διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο και πύλη εισόδου για τις υπόλοιπες ταχέως αναπτυσσόμενες χώρες, κυρίως της νοτιοανατολικής Ασίας.

Υποσχόμενοι κλάδοι με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης αποτελούν η ιατρική τεχνολογία, με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης ο οποίος προβλέπεται στο 10% ως το 2030, τα φαρμακευτικά και η βιοτεχνολογία, τα οποία ευνοούνται από το φιλικό επιχειρηματικό περιβάλλον και την προστασία εμπορικού σήματος και σταθερής νομολογίας, η υψηλή τεχνολογία-πληροφορική και τηλεπικοινωνίες, οι καταναλωτικές επιχειρήσεις, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, καθώς και τα τρόφιμα-ποτά, με το 95% εξ αυτών να είναι εισαγόμενα.

Ειδικότερα για τον κλάδο της υψηλής τεχνολογίας, αναφέρθηκε ότι η Σιγκαπούρη αποτελεί την ψηφιακή πρωτεύουσα της Ασίας (tech hub), έχοντας δημιουργήσει ένα ισχυρό οικοσύστημα, με την κυβέρνηση να υποστηρίζει τις καινοτόμες επιχειρήσεις και να δίνει κίνητρα για την έρευνα και ανάπτυξη καθώς και για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της βιομηχανίας.

Στο χαιρετισμό του, ο διευθύνων σύμβουλος της Enterprise Greece, Δρ. Μαρίνος Γιαννόπουλος, δήλωσε μεταξύ άλλων: «Οι ελληνικές επιχειρήσεις αναζητούν πληροφόρηση για αγορές με δυνατότητες εξαγωγής ελληνικών προϊόντων και η Σιγκαπούρη κερδίζει συνεχώς έδαφος ως εξαγωγικός προορισμός. Με τη συγκεκριμένη εκδήλωση, μας δίνεται η ευκαιρία όχι μόνο να επιβεβαιώσουμε τους πολύ καλούς δεσμούς φιλίας και συνεργασίας που διέπουν τις διμερείς σχέσεις των δύο χωρών, αλλά και τις τεράστιες ευκαιρίες που παρουσιάζονται για ενίσχυση των εμπορικών μας συναλλαγών».

Στη συνέχεια χαιρετισμό απηύθυνε ο πρέσβης της Ελλάδος στη Σιγκαπούρη, Γεώργιος Δογορίτης, ο οποίος δήλωσε: «Η δυναμικότητα της οικονομίας της Σιγκαπούρης, η οποία την έχει καταστήσει χρηματοπιστωτικό κέντρο στην ΝΑ Ασία, η προσαρμοστικότητα της χώρας στις νέες τάσεις της παγκόσμιας οικονομίας, όπως αντανακλάται στη σημασία που έχει αποκτήσει ως κέντρο υψηλής τεχνολογίας, έρευνας και ανάπτυξης και τόπος ανάπτυξης νεοφυών εταιριών υψηλής αξίας, αλλά και η νευραλγική γεωγραφική της θέση, ως κόμβου θαλασσίων και εναερίων μεταφορών, αποτελούν πρόσφορο έδαφος για τις ελληνικές εταιρίες που θα επιθυμούσαν να δραστηριοποιηθούν στην Σιγκαπούρη. Η πρεσβεία, μέσω του κύκλου των επαφών της, είναι πρόθυμη να συνδράμει τις εταιρίες της χώρας μας στην υλοποίηση των εξωστρεφών σχεδίων τους που αφορούν την Σιγκαπούρη».

Κάνοντας την επισκόπηση των διμερών σχέσεων των δύο χωρών, ο Εμμανουήλ Μαρκιανός, επικεφαλής του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στη Σιγκαπούρη, σύμβουλος ΟΕΥ Α', ανέφερε: «Η Σιγκαπούρη είναι μια ιδιαίτερα ανεπτυγμένη οικονομία της αγοράς και αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά διαμετακομιστικά κέντρα στον κόσμο. Στόχοι μας αποτελούν η ανάπτυξη του ελληνικού brand name στην αγορά της Σιγκαπούρης, καθώς και η αύξηση των ελληνικών εξαγωγών. Για το σκοπό αυτό θεωρούμε ότι απαιτείται η εντονότερη παρουσία των ελληνικών εταιρειών εστιάζοντας και στην δυνατότητα που του προσφέρει ως γέφυρα σύνδεσης με τις άλλες αγορές της ΝΑ Ασίας».

ΣΧΕΤΙΚΑ