Ικανοποίηση εφοπλιστών για τις αποφάσεις του IMO για τα καύσιμα
Την απόφαση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών (UN ΙΜΟ), να εξετάσει τις επιπτώσεις για την ασφάλεια των ναυτιλιακών καυσίμων από τα νέα όρια περιεκτικότητάς τους σε θείο (0,5%) καλωσορίζει με σημερινή της ανακοίνωση η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών (EEΕ).
Η 73η σύνοδος της Επιτροπής Προστασίας του Θαλασσίου Περιβάλλοντοςτου UN IMO, ενόψει της εφαρμογής του νέου ορίου από την 1/1/2020, προώθησε στην Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας του Οργανισμού (MSC 100) που θα συνεδριάσει τον προσεχή Δεκέμβριο, τις καταγεγραμμένες ανησυχίες της ναυτιλιακής βιομηχανίας και μεγάλων νηολογίων για την ασφάλεια των νέων ναυτιλιακών καυσίμων.
«Μας ικανοποιεί το γεγονός ότι τα θέματα ασφάλειας για τη μετάβαση στα αποθειωμένα ναυτιλιακά καύσιμα, αναγνωρίζονται και θα εξετασθούν στο πλαίσιο του UΝ ΙΜΟ και του προγράμματος των εργασιών του. Η ΕΕΕ, έχει δηλώσει επανειλημμένως ότι αυτό είναι αναγκαίο και ότι σε κάθε περίπτωση η ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα πρέπει να έχει προτεραιότητα έναντι της απλής, τυπικής συμμόρφωσης» ανέφερε ο πρόεδρος της ΕΕΕ, Θεόδωρος Βενιάμης.
Η ΕΕΕ υποστηρίζει σθεναρά το έργο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, ως το μοναδικό αρμόδιο διεθνές όργανο για τη ρύθμιση της ναυτιλίας παγκοσμίως, που διασφαλίζει την ομαλή εφαρμογή κατάλληλων και αποτελεσματικών κανονισμών προς όφελος του περιβάλλοντος και της βιωσιμότητας της ναυτιλιακής βιομηχανίας, θέτοντας την ασφάλεια στη θάλασσα ως ύψιστη προτεραιότητα.
«Προσβλέπουμε στο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό των Ηνωμένων Εθνών για μια βελτιωμένη διαδικασία εφαρμογής του κανονισμού για τα νέα ναυτιλιακά καύσιμα από το 2020, η οποία θα προσφέρει ασφαλιστικές δικλείδες σε σχέση με τα θέματα που ήδη έχουν εντοπισθεί και σχετίζονται με την ασφάλεια και τη λειτουργία των πλοίων, και δεν θα επιβαρύνει πλοία και πληρώματα με μη ρεαλιστικές και δυσανάλογες ευθύνες και υποχρεώσεις», συνέχισε ο κ. Βενιάμης.
«Είναι σημαντικό να μην αποθαρρύνονται οι εργασίες του UN ΙΜΟ για μια βελτιωμένη διαδικασία εφαρμογής, από εμπορικές παραμέτρους που αντιτίθενται σε αυτήν, με το επιχείρημα ότι δήθεν καθυστερούνται μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος. Η παράβλεψη των πραγματικών προκλήσεων που μπορεί να οδηγήσουν σε σοβαρή απειλή για τα πληρώματα και τα πλοία, και κατ' επέκταση για το θαλάσσιο περιβάλλον, δεν μπορεί να προβάλλεται σε καμία περίπτωση ως υπεύθυνη στάση», κατέληξε ο πρόεδρος της ΕΕΕ.