Servicers: Μέχρι 31 Μαρτίου σε λειτουργία οι ψηφιακές πλατφόρμες ενημέρωσης των δανειοληπτών

NEWSROOM
 Servicers: Μέχρι 31 Μαρτίου σε λειτουργία οι ψηφιακές πλατφόρμες ενημέρωσης των δανειοληπτών
Φωτο: Shuttestock

Επιστολή της γ.γ. Θεώνης Αλαμπάση προς τους διαχειριστές πιστώσεων (servicers).

Με επιστολή που απέστειλε χθες 19.03.2024 η γενική γραμματέας Χρηματοπιστωτικού Τομέα και Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, Θεώνη Αλαμπάση, προς τους διαχειριστές πιστώσεων (servicers) υπενθυμίζει, με βάση τη σχετική νομοθεσία, την υποχρέωσή τους να θέσουν σε λειτουργία ειδική ψηφιακή πλατφόρμα ενημέρωσης των δανειοληπτών για την παροχή προσωποποιημένης πληροφόρησης έως την 31η Μαρτίου 2024.

Με σκοπό τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των δανειοληπτών, που προκύπτουν από τη συγκεκριμένη υποχρέωση, η γενική γραμματέας ζήτησε την αποστολή ενημέρωσης για την πρόοδο των εργασιών από το σύνολο των εταιρειών αυτών για τη λειτουργία της ψηφιακής πλατφόρμας στην καθορισμένη καταληκτική ημερομηνία.

Στη επιστολή υπογραμμίζονται τα σημαντικότερα – κατ’ ελάχιστον - στοιχεία που έχουν θεσπιστεί στο νέο πλαίσιο και πρέπει να περιλαμβάνονται στο ηλεκτρονικό σύστημα:

α) πληροφορίες σχετικά με τα ποσά που οφείλει ο δανειολήπτης, με αναλυτική καταγραφή των ποσών που οφείλονται ως κεφάλαιο, τόκοι, προμήθειες, τυχόν άλλες χρεώσεις, καθώς και το ισχύον επιτόκιο,

β) την περιοδικότητα των δόσεων, το ύψος τους, την ημερομηνία πληρωμής κάθε δόσης, το τρέχον υπόλοιπο, καθώς και τον λογαριασμό εξυπηρέτησης της οφειλής.

Το πλήρες κείμενο της επιστολής

Σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 40 του ν. 5072/2023 οι διαχειριστές πιστώσεων υποχρεούνται να θέσουν σε λειτουργία σύστημα προσωποποιημένης πληροφόρησης, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη παρ. 7 του άρθρου 13 του ίδιου νόμου, έως την 31η Μαρτίου 2024.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις παρ. 7 έως 9 του άρθρου 13:

«7. Οι διαχειριστές πιστώσεων διαθέτουν ηλεκτρονικό σύστημα προσωποποιημένης πληροφόρησης, μέσω του οποίου ο δανειολήπτης λαμβάνει άμεση ενημέρωση αναφορικά με την οφειλή του, η οποία περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστον τα εξής:

α) πληροφορίες σχετικά με τα ποσά που οφείλει ο δανειολήπτης, με αναλυτική καταγραφή των ποσών που οφείλονται ως κεφάλαιο, τόκοι, προμήθειες, τυχόν άλλες χρεώσεις, καθώς και το ισχύον επιτόκιο,

β) την περιοδικότητα των δόσεων, το ύψος τους, την ημερομηνία πληρωμής κάθε δόσης, το τρέχον υπόλοιπο, καθώς και τον λογαριασμό εξυπηρέτησης της οφειλής.

8. Το ηλεκτρονικό σύστημα της παρ. 7 επικαιροποιείται, ως προς τα στοιχεία των περ. α) και β) της παρ. 7, τουλάχιστον κάθε πρώτη ημερολογιακή ημέρα εκάστου μηνός.

9. Η πρόσβαση του δανειολήπτη στο ηλεκτρονικό σύστημα προσωποποιημένης πληροφόρησης πραγματοποιείται επιγραμμικά (online) μέσω προσωπικών κωδικών πρόσβασης που χορηγεί ο διαχειριστής πιστώσεων μετά από τη διαδικασία ταυτοποίησης του δανειολήπτη.»

Συνεπώς, από την 1η Απριλίου 2024, οι διαχειριστές πιστώσεων οφείλουν να υλοποιούν τις προαναφερθείσες υποχρεώσεις μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος προσωποποιημένης πληροφόρησης με σκοπό την άμεση ενημέρωση του δανειολήπτη για την οφειλή του, διασφαλίζοντας την διαφάνεια και την πρόσβαση σε κρίσιμες πληροφορίες.

Στο πλαίσιο αυτό και για την απρόσκοπτη λειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος προσωποποιημένης πληροφόρησης θα θέλαμε να μας ενημερώσετε σχετικά με τις μέχρι σήμερα ενέργειες στις οποίες έχετε προβεί ώστε την 31η Μαρτίου 2024 να έχουν υλοποιηθεί όλα τα προαπαιτούμενα για τη λειτουργία του συστήματος της παρ. 7 του άρθρου 13.

Τέλος, σε περίπτωση που δεν έχετε προβεί σε ενέργειες ανάπτυξης ηλεκτρονικού συστήματος προσωποποιημένης πληροφόρησης λόγω του ότι δεν προτίθεστε να προχωρήσετε, σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στο άρθρο 8 του σχετικού Νόμου, σε ανανέωση της άδειας λειτουργίας σας ως αδειοδοτημένη ΕΔΑΔΠ, παρακαλούμε όπως μας ενημερώσετε σχετικά.

ΣΧΕΤΙΚΑ