Αύξηση εμπορευματικών μεταφορών το δ' τρίμηνο του 2022

NEWSROOM
φορτηγά σε δρόμο
EUROKINISSI/ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

Αύξηση 24,6% καταγράφηκε στο βάρος των φορτίων /εμπορευμάτων που διακινήθηκαν με φορτηγά οχήματα ταξινομημένα στην Ελλάδα, το δ' τρίμηνο του 2022 σε σχέση με το δ' τρίμηνο του 2021. Ειδικότερα, το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με φορτηγά εθνικών και διεθνών μεταφορών ανήλθε σε 78.038,3 χιλιάδες τόνους έναντι 62.648,1 χιλιάδων τόνων το δ' τρίμηνο του 2021. Τα τονοχιλιόμετρα ανήλθαν σε 5.411.464,3 χιλ., σημειώνοντας αύξηση 9,6% σε σχέση με το 2021, που είχαν ανέλθει σε 4.937.801,2 χιλ.

Σύμφωνα επίσης με την έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ, σε ό,τι αφορά στον τύπο φορτίου με τόπο φόρτωσης την Ελλάδα (είδος συσκευασίας μεταφοράς εμπορευμάτων), από την άποψη του βάρους των μεταφερθέντων φορτίων, παρατηρείται αύξηση σε όλες τις κατηγορίες με σημαντικότερη σε απόλυτες τιμές, στην κατηγορία «Στερεά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)» κατά 7.829,6 χιλ. τόνους. Από την άποψη των τονοχιλιομέτρων, αύξηση παρατηρείται στις κατηγορίες «Εμπορευματοκιβώτια», «Λοιπές κατηγορίες συσκευασίας» και «Κινητές, αυτοκινούμενες μονάδες», με σημαντικότερη αύξηση σε απόλυτες τιμές στην κατηγορία «Εμπορεύματα σε παλέτες» κατά 617.332,9 χιλ. τονοχιλιόμετρα. Ενώ μείωση σε απόλυτες τιμές παρατηρείται στην κατηγορία «Στερεά χύμα (χωρίς μονάδα εμπορευμάτων)» κατά 120.998,7 χιλ. τονοχιλιόμετρα.

Κατά μεγάλη γεωγραφική περιοχή, από την άποψη του βάρους των φορτίων και των διανυθέντων τονοχιλιομέτρων, ποσοστό 39,5% των φορτώσεων πραγματοποιήθηκε στην Βόρεια Ελλάδα, σημειώνοντας αύξηση 72,8% σε σύγκριση με το δ' τρίμηνο του 2021.

Ενώ, από την άποψη του βάρους των φορτίων και των διανυθέντων τονοχιλιομέτρων, οι περισσότερες εκφορτώσεις (ποσοστό 38,1%) πραγματοποιήθηκαν στην Βόρεια Ελλάδα, σημειώνοντας αύξηση 70,8% σε σύγκριση με το δ' τρίμηνο του 2021.

ΣΧΕΤΙΚΑ