Στο 8,9% ο πληθωρισμός το Μάρτιο -Αύξηση 79% στο ηλεκτρικό ρεύμα
Συνεχίστηκε το μπαράζ των ανατιμήσεων στο καλάθι της νοικοκυράς, ενώ την κούρσα για έναν ακόμα μήνα οδήγησαν οι αυξήσεις σε ηλεκτρικό ρεύμα, φυσικό αέριο, υγρά καύσιμα.
Ψάρια, κρέατα, ψωμί, φρούτα, λαχανικά, λάδια κατέγραψαν σημαντικές αυξήσεις σε σύγκριση με πέρσι, ενώ η αύξηση στα τιμολόγια του ηλεκτρικού ρεύματος ξεπέρασε το 79%. Σημειωτέον ότι η εκτίναξη των χονδρικών τιμών του ρεύματος το Μάρτιο, θα αποτυπωθεί στα στοιχεία του πληθωρισμού τον Απρίλιο.
Σημαντικές είναι οι αυξήσεις και σε μηνιαία βάση, επιβεβαιώνοντας την τάση ανόδου στο κόστος ζωής των νοικοκυριών. Ως προάγγελος των επιβαρύνσεων στο "πακέτο" διακοπών χαρακτηρίζονται οι αυξήσεις στα αεροπορικά εισιτήρια και τα ακτοπλοϊκά.
Η "έκρηξη" του πληθωρισμού το Μάρτιο προκύπτει από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
• 8,1% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, νωπά φρούτα, λαχανικά (γενικά), ζάχαρη-σοκολάτεςγλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων.
• 0,4% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα κρασιά.
• 6,5% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
• 29,9% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, είδη επισκευής και συντήρησης κατοικίας, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.
• 3,7% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
• 15,4% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα-μοτοσυκλέτες, ελαστικά, καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο.
• 0,1% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: μικρά είδη αναψυχής-άνθηκατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές-επισκευές, διαρκή αγαθά αναψυχής.
• 0,9% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
• 2,8% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
• 0,1% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα ασφάλιστρα οχημάτων.