Το click in shop έρχεται να αντικαταστήσει το click away
Μπροστά στον κίνδυνο να χαθεί και ο τζίρος των χειμερινών εκπτώσεων, μετά από αυτόν της εορταστικής περιόδου, βρίσκονται οι καταστηματάρχες, καθώς διαψεύδονται οι προσδοκίες για άνοιγμα του λιανεμπορίου - έστω με πολύ αυστηρούς όρους- αμέσως μετά τις γιορτές.
Με τα έως τώρα δεδομένα, το άνοιγμα του λιανικού εμπορίου θα γίνει σταδιακά και πιθανότατα όχι πριν από τις 15 Ιανουαρίου, ενώ ακόμα κι όταν αρθεί το απόλυτο απαγορευτικό, θα εφαρμοστεί μια ακόμα υβριδική μορφή λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων. Το επόμενο βήμα μετά το click away, θα είναι το click in shop, δηλαδή το ραντεβού όχι απλώς για την παραλαβή κάποιας παραγγελίας, αλλά για την επίσκεψη του πελάτη εντός του καταστήματος.
Με το click in shop οι καταναλωτές θα μπορούν να πηγαίνουν στα καταστήματα κατόπιν ραντεβού και να δοκιμάζουν τα προϊόντα. Αυτό που επεξεργάζονται είναι εάν θα εξυπηρετείται ένας-ένας πελάτης μέσα στο κατάστημα ή εάν θα υπάρχει ταυτόχρονη εξυπηρέτηση πελατών, ο αριθμός των οποίων θα καθορίζεται βάσει των τετραγωνικών του καταστήματος.
Στόχος είναι το άνοιγμα των καταστημάτων να μην απέχει πολύ από τις χειμερινές εκπτώσεις, που ξεκινούν στις 11 Ιανουαρίου.
Όπως λένε, όμως, οι εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου, μια τέτοια λύση δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τα μικρά καταστήματα των λίγων τετραγωνικών, συμπληρώνοντας ότι ήδη η αγορά πλην κέντρου λειτουργεί ατύπως με ανάλογο τρόπο, με την αγωνία της κάλυψης έστω ελάχιστου μέρους των απωλειών τζίρου.
Η περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων ανοίγει στις 11 Ιανουαρίου, δηλαδή πιθανότατα πριν καν τεθεί σε εφαρμογή το σύστημα click in shop. Όλες οι έρευνες των τελευταίων ετών από την ΕΣΕΕ, έχουν δείξει ότι πάνω από τους μισούς εμπόρους αναδεικνύουν ως πιο αποδοτικό το χρονικό διάστημα των εκπτώσεων ως το τέλος Ιανουαρίου κι αυτό επιτείνει την αγωνία των περίπου 235 χιλιάδων επαγγελματιών του κλάδου αλλά των 350 χιλιάδων εμποροϋπαλλήλων, για τον τζίρο αυτής της περιόδου.