Ελληνικά Αεροδρόμια: Βαριές απώλειες το 2020 - Εφιαλτικές προβλέψεις

Φωτογραφία: Eurokinissi

Με απώλειες σχεδόν 40 εκατ. στην επιβατική κίνηση των ελληνικών αεροδρομίων σε σχέση με το 2019 αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2020, ενώ οι νεότερες προβλέψεις της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) είναι δυσοίωνες για τις αερομεταφορές στην Ευρώπη και το επόμενο έτος.

Σύμφωνα με τα αναθεωρημένα στοιχεία της ΙΑΤΑ για την Ελλάδα, η επιβατική κίνηση έχει μειωθεί το 2020 κατά 76% συγκριτικά με το 2019, με το ποσοστό να είναι υψηλότερο από το μέσο όρο (70%) της Ευρώπης.

Αυτό σημαίνει ότι τους πρώτους 11 μήνες του 2020 χάθηκαν από τα ελληνικά αεροδρόμια περισσότεροι από 37 εκατομμύρια επιβάτες σε σχέση με το 2019, με περίπου 285.000 θέσεις εργασίας να βρίσκονται σε κίνδυνο και με το συνολικό πλήγμα για το ΑΕΠ να ανέρχεται σε 12,4 δισ. δολάρια.

Στο αεροδρόμιο της Αθήνας η κίνηση των επιβατών τους πρώτους 11 μήνες του 2020 έχει μειωθεί κατά 16,1 εκατομμύρια συγκριτικά με το 2019, ενώ περίπου 20 εκατομμύρια λιγότεροι επιβάτες ταξίδεψαν έως το τέλος Οκτωβρίου μέσω των 14 περιφερειακών αεροδρομίων τα οποία διαχειρίζεται η Fraport Greece.

Η ΙΑΤΑ μάλιστα αναθεώρησε επί τα χείρω τα στοιχεία για τις επιπτώσεις της πανδημίας του Covid – 19 το 2020, εκτιμώντας ότι η Ευρώπη θα δεχθεί το ισχυρότερο πλήγμα από όλες τις ηπείρους το 2021.

Οι αναλυτές της ΙΑΤΑ εκτιμούν ότι την επόμενη χρονιά οι απώλειες σε έσοδα για τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες θα ανέλθουν σε 11,9 δισ. δολάρια, ενώ προβλέπουν ότι η ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης θα είναι αναιμική.

Όπως επισημαίνουν, η κίνηση των επιβατών στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια το 2021 θα σημειώσει αύξηση 47,5% συγκριτικά με το 2020, η οποία ωστόσο θα κυμανθεί σε χαμηλότερα επίπεδα από τα αντίστοιχα ποσοστά στην Ασία (50%) και τη βόρεια Αμερική (60,5%).

Σύμφωνα μάλιστα με τον αντιπρόεδρο της ΙΑΤΑ για την Ευρώπη, Ράφαελ Σβάρτσμαν, οι εκτιμήσεις της Ένωσης για το 2020 και το 2021 σε ό,τι αφορά τις αερομεταφορές στη Γηραιά Ήπειρο είναι σχεδόν καταστροφικές.

«Οι περιορισμοί στις διασυνοριακές μετακινήσεις και τα μέτρα για την επιβολή καραντίνας σταμάτησαν τη ζήτηση και η περιοχή επηρεάστηκε ακόμα χειρότερα από τις υπόλοιπες στον κόσμο», ανέφερε ο κ. Σβάρτσμαν.

Πρόσθεσε ότι υπάρχει αισιοδοξία για το εμβόλιο, ωστόσο οι εκτιμήσεις της ΙΑΤΑ για το επόμενο έτος δείχνουν ότι ο εμβολιασμός του πληθυσμού δε θα ολοκληρωθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα ώστε να αποφευχθεί η απώλεια εκατοντάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας, εκτός και εάν οι κυβερνήσεις λάβουν άμεσα μέτρα.

«Η διενέργεια γρήγορων τεστ (rapid testing) στους επιβάτες πρέπει να συνεχίσει να αποτελεί το βασικό στόχο, προκειμένου να αρθεί το μέτρο της καραντίνας και να ανοίξουν ξανά τα σύνορα με ασφάλεια», τόνισε ο αντιπρόεδρος της ΙΑΤΑ για την Ευρώπη.

Τα νεότερα στοιχεία καταδεικνύουν τη ζοφερή εικόνα που επικρατεί στις αερομεταφορές λόγω της παγκόσμιας κρίσης που πυροδότησε η ανεξέλεγκτη διασπορά του κορωνοϊού.

Έως τώρα έχουν χαθεί περισσότερες από επτά εκατομμύρια θέσεις εργασίας στην Ευρώπη, ενώ είναι πιθανό η παρατεταμένη κρίση να οδηγήσει σε νέες απώλειες. Οι περιορισμοί στα αεροπορικά ταξίδια έχουν μειώσει αισθητά τη ζήτηση με τις κρατήσεις για το διάστημα έως και τις 10 Ιανουαρίου 2021 να παρουσιάσουν πτώση 81% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πριν από ένα έτος.

ΣΧΕΤΙΚΑ