Τα σχέδια για προβολή του ελληνικού τουρισμού εν μέσω πανδημίας

Shutterstock

Τις επόμενες κινήσεις τους προετοιμάζουν τόσο ο ΕΟΤ όσο και η Marketing Greece σε ό,τι αφορά την προβολή του τουριστικού προϊόντος της χώρας, μετά από την πρόωρη λήξη της θερινής τουριστικής περιόδου λόγω του δεύτερου κύματος της πανδημίας που είναι σε εξέλιξη σε αρκετά κράτη.

Στον ΕΟΤ είναι σε εξέλιξη η προετοιμασία για τη βασική εκστρατεία που θα αφορά στο επόμενο καλοκαίρι και η οποία αναμένεται να ξεκινήσει τον Ιανουάριο και να ολοκληρωθεί στο τέλος Ιουνίου του 2021.

Λόγω των ειδικών συνθηκών που επικρατούν με τη διασπορά του Covid – 19 να συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς, ο κρατικός φορέας τουρισμού επεξεργάζεται διαφορετικά σενάρια ανάλογα με τις εξελίξεις.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το κόστος της εκστρατείας προβολής του τουρισμού θα ανέλθει σε περίπου εννέα εκατομμύρια ευρώ και θα υλοποιηθεί σε ποσοστό 80% ψηφιακά, με έμφαση σε ιστοσελίδες (π.χ. YouTube, Google, Bloomberg, National Geographic) και τουριστικές πλατφόρμες (Expedia).

Ακόμα δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις για τις χώρες στις οποίες θα στοχεύσει η βασική εκστρατεία για το καλοκαίρι του 2021.

Σύμφωνα με το επικρατέστερο σενάριο αναμένεται να επαναληφθεί ό,τι συνέβη και φέτος με της χώρες της Ευρώπης και το Ισραήλ να αποτελούν τους βασικούς στόχους.

Καθοριστικό ρόλο στη λήψη οριστικών αποφάσεων θα διαδραματίσουν οι επιδημιολογικές συνθήκες που θα επικρατούν τους επόμενους μήνες, καθώς υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο επιβολής περιοριστικών μέτρων, όπως συνέβη πρόσφατα στο Ισραήλ.

Πηγές από τον ιδιωτικό τομέα τονίζουν ότι στις δράσεις θα πρέπει να συμπεριληφθεί η ελληνική διασπορά και ειδικότερα οι ΗΠΑ και ο Καναδάς, δεδομένης της μεγάλης σημασίας που έχουν οι αγορές αυτές για τον ελληνικό τουρισμό.

Το τελευταίο έτος ο ΕΟΤ έχει αποφασίσει να δώσει έμφαση στο ψηφιακό κομμάτι σε ό,τι αφορά τις καμπάνιες προβολής. Ως εκ τούτου, οι εκστρατείες του οργανισμού υλοποιούνται σε ποσοστό 80% ψηφιακά έναντι 50% που ήταν το σύνηθες διαχρονικά.

Ο λόγος είναι προφανής και οφείλεται στο γεγονός ότι οι εκστρατείες σε ψηφιακά μέσα προσφέρουν αναλυτικά στοιχεία σε ό,τι αφορά το κοινό και τις προτιμήσεις του, αλλά και στην αποτελεσματικότητά τους η οποία αποτιμάται σε επίπεδο κρατήσεων.

Όπως αναφέρουν στελέχη του ΕΟΤ ένας από τους βασικούς στόχους είναι να μην υπάρχουν κενά στην προβολή της χώρας και οι δράσεις για την προβολή του τουρισμού να είναι σε εξέλιξη σε όλη τη διάρκεια του έτους.

Τον επόμενο μήνα αναμένεται να ξεκινήσει και μία εκστρατεία για την προβολή των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου τα οποία έχουν υποστεί βαρύ πλήγμα σε ό,τι αφορά τις προοπτικές τους ως τουριστικοί προορισμοί από την προσφυγική κρίση.

Η υλοποίηση της καμπάνιας για τα νησιά της Σάμου, της Λέσβου, της Χίου, της Λέρου και της Κω ήταν αποτέλεσμα συμφωνίας μεταξύ του υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής και του ΕΟΤ τον περασμένο Φεβρουάριο και θα κοστίσει δύο εκατομμύρια ευρώ.

Το εγχείρημα, το οποίο πάγωσε λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, θα ξεκινήσει στο τέλος Οκτωβρίου και αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος Ιανουαρίου, δίχως τη συμμετοχή της Κω η οποία στο μεταξύ αποχώρησε.

Υπό εξέταση είναι και ο σχεδιασμός εκστρατείας για την ενίσχυση της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης ως αστικών προορισμών σε συνεννόηση με τις περιφέρειες, τους δήμους των δύο πόλεων, την Aegean και τη Marketing Greece.

Ωστόσο, για να υλοποιηθεί η καμπάνια για τις δύο πόλεις θα πρέπει πρώτα να βρεθεί το βασικό μήνυμα, το οποίο θα αποτελέσει πρόκληση δεδομένου ότι οι συνθήκες λόγω της υγειονομικής κρίσης – κυρίως εκείνες που αφορούν στα αεροπορικά ταξίδια – μεταβάλλονται συνεχώς.

Στις δυνατότητες που προσφέρει η Ελλάδα σε ό,τι αφορά τις υπαίθριες δραστηριότητες (outdoor activities) θα επικεντρωθεί η Marketing Greece τους επόμενους μήνες.

Πρόκειται για τάση που υπάρχει ήδη στον τουρισμό με μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης στην Ελλάδα και με δραστηριότητες οι οποίες δεν ευνοούν τη διασπορά του κορωνοϊού.

Όπως επισημαίνουν πηγές της τουριστικής αγοράς οι υπαίθριες δραστηριότητες, όπως η πεζοπορία, το rafting, η ποδηλασία κλπ, προσφέρονται λόγω καιρού και μορφολογίας εδάφους στην Ελλάδα στην οποία υπάρχει οργανωμένο προϊόν.

Η Marketing Greece σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχει ετοιμάσει ένα βίντεο για τις επιλογές που προσφέρει ο Όλυμπος αναφορικά με τις υπαίθριες δραστηριότητες.

Το βίντεο αναρτήθηκε στο λογαριασμό της DiscoverGreece στο YouTube στις 14 Αυγούστου και έχει ήδη σχεδόν 1,3 εκατομμύρια προβολές.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ψηφιακή προβολή του Ολύμπου ως τουριστικού προορισμού για υπαίθριες δραστηριότητες αλλά και για γαστρονομία έχει αποδώσει καρπούς ενισχύοντας την επισκεψιμότητα στην περιοχή, επιβεβαιώνοντας ότι οι digital δράσεις έχουν υψηλά ποσοστά απόδοσης.

ΣΧΕΤΙΚΑ