Δύο εκστρατείες προβολής του ελληνικού τουρισμού
Με δύο εκστρατείες θα προβάλλει το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας ο ΕΟΤ σε συνεργασία με την Marketing Greece, ενόψει της σταδιακής άρσης των περιορισμών στα αεροπορικά δρομολόγια από και προς τα αεροδρόμια της χώρας από τις 15 Ιουνίου.
Η πρώτη καμπάνια διάρκειας περίπου 40 ημερών θα ξεκινήσει άμεσα και θα προβάλλει τη χώρα ως ασφαλή τουριστικό προορισμό με έμφαση στη θετική επιδημιολογική εικόνα. Πρόκειται για εκστρατεία social media marketing η οποία θα επικεντρωθεί αποκλειστικά στις ευρωπαϊκές αγορές, πρωτίστως στις χώρες από τις οποίες θα μπορούν να έρχονται τουρίστες με δειγματοληπτικούς ελέγχους.
Πηγές με γνώση της υπόθεσης τονίζουν ότι σκοπός της εκστρατείας, το κόστος της οποίας θα ανέλθει σε περίπου 150.000 ευρώ, είναι να καλύψει το μεταβατικό στάδιο έως τις αρχές Ιουλίου, όταν αναμένεται να ξεκινήσει η βασική δράση τουριστικής προβολής της χώρας.
Η μεγάλη προσπάθεια προώθησης του ελληνικού τουρισμού θα εστιάσει στο branding της χώρας, με κεντρική ιδέα και πάλι την ασφάλεια που προσφέρει στους ταξιδιώτες η Ελλάδα ως προορισμός για το φετινό καλοκαίρι.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η διάρκεια της βασικής εκστρατείας θα ανέλθει σε τουλάχιστον τρεις μήνες και ενδέχεται να παραταθεί κατά ένα περίπου μήνα έως το τέλος Οκτωβρίου.
Η εκστρατεία θα έχει νέο δημιουργικό κομμάτι και αντίθετα με τις πρωτοβουλίες των προηγούμενων ετών δε θα είναι οριζόντια αλλά θα στοχεύει σε χώρες με παρόμοια επιδημιολογικά χαρακτηριστικά.
Βασική αγορά θα αποτελέσει και πάλι η Ευρώπη ενώ δεν αποκλείεται η δράσεις προβολής να επεκταθούν και στους Έλληνες της ομογένειας στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Όπως αναφέρουν αξιόπιστες πηγές η εκστρατεία προβολής θα ξεκινήσει από σχετικά περιορισμένο αριθμό χωρών και θα επεκτείνεται και σε άλλα κράτη, ανάλογα με την εξέλιξη της πανδημίας του Covid – 19.
Περίπου στα μέσα Ιουλίου θα ξεκινήσει και εκστρατεία διαφήμισης σε συνεργασία με tour operators και αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες φέρνουν σημαντικό αριθμό τουριστών στην Ελλάδα.
H Marketing Greece έχει αναλάβει το δημιουργικό κομμάτι της βασικής καμπάνιας του ελληνικού τουρισμού, ενώ ο ΕΟΤ θα καλύψει το κόστος για την προβολή των προωθητικών ενεργειών στα μέσα ενημέρωσης το οποίο θα διαμορφωθεί σε περίπου 5 εκατομμύρια ευρώ.
Όπως μάλιστα επισημαίνουν καλά πληροφορημένες πηγές, η σύμπραξη του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα για την ταχύτατη προετοιμασία και υλοποίηση των πρωτοβουλιών προβολής είναι αναγκαία λόγω των περιορισμών που διέπουν τη λειτουργία του Δημοσίου.
Για παράδειγμα, ο ΕΟΤ δεν έχει τη δυνατότητα να συνάψει συμβάσεις με social media όπως το Facebook και το Instagram σε σύντομο χρονικό διάστημα, δεδομένου ότι ο νόμος 4412/2016 ο οποίος καθορίζει τις δημόσιες συμβάσεις προβλέπει ότι οι αναθέσεις έργου πρέπει να γίνονται μετά από διεθνή διαγωνισμό. Οι διαγωνιστικές διαδικασίες έχουν μεγάλη χρονική διάρκεια, η οποία ορισμένες φορές υπερβαίνει ακόμα και το ένα έτος.
Στις περιπτώσεις αυτές, η αδυναμία του Δημοσίου σε ό,τι αφορά την υλοποίηση δράσεων τουριστικής προβολής καλύπτεται από τη Marketing Greece η οποία έχει τη δυνατότητα να συνάπτει συμβάσεις δίχως τους περιορισμούς των φορέων του Δημοσίου.
Ενόψει μάλιστα των αλλαγών στο νόμο 4412/2016 που ετοιμάζει η κυβέρνηση, το υπουργείο Τουρισμού προχωρά στη σύσταση ομάδας εργασίας με σκοπό την αναμόρφωση του πλαισίου δημοσίων προμηθειών, με απόφαση του γενικού γραμματέα Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, Κωνσταντίνου Λούλη.
Η ομάδα εργασίας αποτελείται από το νομικό σύμβουλο του υπουργού Τουρισμού, μία ειδική συνεργάτιδα του γενικού γραμματέα ΕΟΤ, μία υπάλληλο του τμήματος νομοθετικής πρωτοβουλίας και καλής νομοθέτησης του υπουργείου Τουρισμού και από το νομικό σύμβουλο της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΑΔΗΣΥ).
Σύμφωνα με την απόφαση, «έργο της ομάδας είναι να προβεί στην εξέταση και κωδικοποίηση του υπάρχοντος σχετικού θεσμικού πλαισίου, που διέπει τις διαδικασίες προμηθειών του ΕΟΤ, προκειμένου αυτό να εκσυγχρονιστεί, με στόχο να υπάρχει η μέγιστη δυνατή ευελιξία στο πλαίσιο της καλής νομοθέτησης και του ευρωπαϊκού δικαίου».