Λύση στο πρόβλημα της επέκτασης του τραμ προς Πειραιά

Όταν τον περασμένο Ιανουάριο ξέσπασε πυρκαγιά σε ένα εγκαταλελειμμένο κτήριο στη συμβολή των οδών Ομηρίδου Σκυλίτση και Δεληγιώργη στον Πειραιά, κανείς δε μπορούσε να φανταστεί ότι το γεγονός αυτό θα καθυστερούσε την παράδοση του έργου της επέκτασης του τραμ στον Πειραιά κατά αρκετούς μήνες.

Η φωτιά στο παλιό εργοστάσιο υφαντουργίας, το οποίο έχει χαρακτηριστεί ως έργο τέχνης από το υπουργείο Πολιτισμού, επιδείνωσε τα προβλήματα στατικότητας του κτηρίου, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατη η λειτουργία του τραμ δεδομένου ότι οι γραμμές του έχουν κατασκευαστεί σε πολύ κοντινή απόσταση από το ετοιμόρροπο διατηρητέο.

Την περασμένη εβδομάδα, η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, επισκέφθηκε το κτήριο μαζί με το δήμαρχο Πειραιά, προκειμένου να δει από κοντά την κατάσταση στην οποία βρίσκεται και να συζητήσει με τον Γιάννη Μώραλη για τις παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν για να λυθεί το πρόβλημα.

H αποκατάσταση της στατικότητας του κτηρίου εξελίχθηκε σε δύσκολη υπόθεση καθώς οι εμπλεκόμενοι φορείς δήλωναν αναρμόδιοι για την υλοποίηση των απαιτούμενων παρεμβάσεων, ενώ η ιδιοκτήτρια εταιρεία υποστήριζε ότι αδυνατούσε να καλύψει τη δαπάνη για την υλοποίηση των απαιτούμενων παρεμβάσεων στο ακίνητο.

Από τις αρχές του έτους έχουν γίνει αρκετές συσκέψεις για την εξεύρεση λύσης με τη συμμετοχή του δήμου Πειραιά, του υπουργείου Πολιτισμού, της Αττικό Μετρό, της ΣΤΑΣΥ, της πυροσβεστικής και του αναδόχου του έργου.

Τον περασμένο Φεβρουάριο, η Διεύθυνση Προστασίας και Ανάπλασης Νεοτέρων Μνημείων του υπουργείου Πολιτισμού, έδωσε την έγκρισή της για την κατεδάφιση τμημάτων της πρόσοψης του κτηρίου, ώστε να πάψει να υφίσταται ο κίνδυνος κατάρρευσής του πάνω στη γραμμή του τραμ.

Σύμφωνα με την απόφαση ο ιδιοκτήτης του κτηρίου θα έπρεπε να εκπονήσει μελέτη για την καθαίρεση ενός τμήματος του παλιού εργοστασίου. Σε διαφορετική περίπτωση, θα έπρεπε να αναλάβει τη μελέτη ο δήμος Πειραιά.

Ωστόσο, η συνεργασία και η συνεννόηση των αρμόδιων φορέων με την ιδιωτική εταιρεία στην οποία ανήκει το εγκαταλελειμμένο εργοστάσιο δεν είναι εφικτή, ενώ ο δήμος Πειραιά δήλωνε ότι δεν είναι αρμόδιος για την εκπόνηση της μελέτης.

Για να διευθετηθεί το ζήτημα, οι εμπλεκόμενοι φορείς έχουν συμφωνήσει να αναλάβει τη μελέτη καθαίρεσης η Αττικό Μετρό για λογαριασμό του δήμου Πειραιά, προκειμένου να είναι δυνατό να γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις στο κτήριο και να παραδοθεί το έργο του τραμ.

Μετά την ολοκλήρωση της μελέτης, η οποία αναμένεται να είναι έτοιμη σε περίπου δύο εβδομάδες από τώρα, θα πρέπει να βρεθεί λύση και για το ποιος θα αναλάβει την κατεδάφιση των ετοιμόρροπων τμημάτων του κτηρίου.

Η υπόθεση με τα προβλήματα στατικότητας του παλιού εργοστασίου έχει καθυστερήσει κατά περίπου έξι μήνες την παράδοση του έργου, δεδομένου ότι τα δοκιμαστικά δρομολόγια στη νέα γραμμή έχουν ολοκληρωθεί από το τέλος του 2019.

Είναι ενδεικτικό ότι ο προγραμματισμός της Αττικό Μετρό προέβλεπε την παράδοση στη ΣΤΑΣΥ των 12 νέων σταθμών που έχουν κατασκευαστεί κατά μήκος της γραμμής των 5,4 χιλιομέτρων στις αρχές Ιανουαρίου.

ΣΧΕΤΙΚΑ