Αποσύρεται η Ακτωρ από το μεγαλύτερο έργο στον ΟΛΘ-Το παρασκήνιο

Φωτο: Shutterstock

Οι εξελίξεις στο διαγωνισμό της ΕΥΔΑΠ για το αποχετευτικό δίκτυο της Παλλήνης αποτέλεσαν την αιτία – σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές – για την απόσυρση της ΑΚΤΩΡ από τη διεκδίκηση του μεγαλύτερου έργου που θα υλοποιηθεί τα επόμενα έτη στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Η εταιρεία του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον για την επέκταση του έκτου προβλήτα του ΟΛΘ με προϋπολογισμό 130 εκατομμύρια ευρώ δίχως ΦΠΑ και μάλιστα είχε συμφωνήσει να συμμετάσχει στο διαγωνισμό σε κοινό σχήμα με την ΤΕΚΑΛ.

Ωστόσο, λίγες ημέρες πριν εκπνεύσει η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος και ενώ αναμενόταν η υποβολή στοιχείων για την πιστοποίηση της πιστοληπτικής ικανότητας των δύο εταιρειών, η ΑΚΤΩΡ αποφάσισε να αποσυρθεί λόγω της στάσης που τήρησε η ΤΕΚΑΛ στο διαγωνισμό της ΕΥΔΑΠ για την κατασκευή του αποχετευτικού δικτύου της Παλλήνης.

Η ΑΚΤΩΡ είχε κηρυχθεί προσωρινός μειοδότης στο διαγωνισμό με αρχικό προϋπολογισμό ύψους 60 εκατομμυρίων ευρώ, με δεύτερο μειοδότη το σχήμα Intrakat – TΕΚΑΛ και τρίτο την κοινοπραξία Κωνσταντινίδης Α.Ε. – ΤΕΧΝΕΡΓΑ.

Η ρήξη μεταξύ της ΑΚΤΩΡ και της ΤΕΚΑΛ επήλθε όταν η τελευταία στήριξε την προσφυγή που υπέβαλε η Intrakat στις 10 Μαρτίου, ζητώντας τον αποκλεισμό της ΑΚΤΩΡ από το διαγωνισμό της ΕΥΔΑΠ.

Όπως αναφέρουν πηγές οι οποίες έχουν παρακολουθήσει την εξέλιξη της υπόθεσης, οι μέτοχοι της ΑΚΤΩΡ θεώρησαν ότι η στήριξη της ΤΕΚΑΛ στην Intrakat οδήγησε αναπόφευκτα σε απώλεια της σχέσης εμπιστοσύνης μεταξύ των δύο εταιρειών. Ως εκ τούτου, ελήφθη η απόφαση να σταματήσει η συνεργασία με την ΤΕΚΑΛ και να αποσυρθεί η εταιρεία από το διαγωνισμό για την επέκταση του έκτου προβλήτα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με πηγές της ΤΕΚΑΛ, η στήριξη της προσφυγής που υπέβαλε η Intrakat στο διαγωνισμό της ΕΥΔΑΠ για το αποχετευτικό δίκτυο της Παλλήνης αποτελούσε μονόδρομο, δεδομένου ότι οι δύο εταιρείες διεκδικούν το έργο μέσω κοινού σχήματος.

Η επέκταση του έκτου προβλήτα του ΟΛΘ αποτελεί τη σημαντικότερη από τις υποχρεωτικές επενδύσεις που έχει αναλάβει να φέρει εις πέρας ο κύριος μέτοχος του ΟΛΘ, η South Europe Gateway Thessaloniki, στο πλαίσιο της απόκτησης του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού από το ΤΑΙΠΕΔ το Μάρτιο του 2018.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το έργο έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον όλων των μεγάλων εγχώριων κατασκευαστικών ομίλων (ΤΕΡΝΑ, ΜΕΤΚΑ, Intrakat, ΑΒΑΞ) αλλά και σημαντικών εταιρειών από το εξωτερικό (Eifagge, Vittadello, Besix, Rover Maritime, Acciona Construction).

Οι προδιαγραφές του έργου προβλέπουν την επέκταση του προβλήτα κατά τουλάχιστον 440 μέτρα και την κατασκευή επιπρόσθετου χερσαίου χώρου, με πλάτος τουλάχιστον 300 μέτρων. Μεταξύ των εργασιών που θα αναλάβει να εκτελέσει ο ανάδοχος είναι και η εκβάθυνση του λιμανιού σε 17,6 μέτρα από 12 μέτρα που είναι σήμερα, προκειμένου να εκτελούνται απρόσκοπτα οι ελιγμοί των μεγάλων φορτηγών πλοίων.

Όταν ολοκληρωθεί το έργο οι υποδομές του δεύτερου μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας θα αναβαθμιστούν σημαντικά, δεδομένου ότι η δυναμικότητα του ΟΛΘ θα ανέλθει σε περίπου 1,5 εκατομμύρια TEUs ετησίως από 550.000 που είναι σήμερα.

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα μπορεί να εξυπηρετεί πλοία με δυνατότητα μεταφοράς έως 18.000 TEU. Οι υφιστάμενες υποδομές επιτρέπουν τον ελλιμενισμό πλοίων χωρητικότητας 4.000 εμπορευματοκιβωτίων.

ΣΧΕΤΙΚΑ