Δριμεία επίθεση της Hellas Direct κατά τραπεζών
Μια εναλλακτική πρόταση στο τοπίο της ασφάλισης κατοικίας φέρνει η εταιρεία Hellas Direct καταγγέλλοντας παράλληλα τις τράπεζες για «αθέμιτες πρακτικές». Σύμφωνα με την διοίκηση της εταιρείας συλλέγονται σχετικά αποδεικτικά στοιχεία για τη συμπεριφορά των τραπεζών τα οποία παραδοθούν στις εποπτικές αρχές Ελλάδας και Κύπρου.
Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν οι κ.κ. Αλέξης Παντζής και Αιμίλιος Μάρκου σημείωσαν πως μόλις το 16% των κατοικιών στην Ελλάδα είναι ασφαλισμένες, την ίδια στιγμή που οι περιπτώσεις στο Μάτι και την Μάνδρα Αττικής κατέδειξαν το πρόβλημα που δημιουργείται από την έλλειψη προστασίας των κατοίκων. Όπως τόνισαν οι συνιδρυτές της Hellas Direct, σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες οι μισοί καταναλωτές στην Ελλάδα, δεν γνωρίζουν πως μπορούν να αγοράσουν ασφάλεια κατοικίας, ενώ το 75% των καταναλωτών δεν έχουν γνώση για το κόστος.
Εκεί ακριβώς στοχεύει και η Hellas Direct η οποία δραστηριοποιείται στο χώρο της ασφάλισης από το 2012, με το ανεπτυγμένο δίκτυο διανομών, την χρήση σύγχρονων εργαλείων και του διαδικτύου. Η ασφαλιστική εταιρεία με την υποστήριξη κορυφαίων επενδυτών όπως ο IFC, η Third Point LLC και σημαντικοί επιχειρηματικοί όμιλοι όπως οι Δαυίδ-Λεβέντη και Motor Oil, θέλει να φέρει την ανατροπή στον τρόπο λειτουργίας της ασφάλειας, ακολουθώντας το μοντέλο της Amazon με ξεκάθαρη, αποτελεσματική κατανομή.
Η πολιτική της Hellas Direct περιστρέφεται γύρω από την απλοποίηση των διαδικασιών για την ασφάλεια κατοικίας, ελαχιστοποιώντας τους χρόνους αποζημιώσεων ενισχύοντας παράλληλα την εμπιστοσύνη των καταναλωτών προς την εταιρεία μέσα από την χρηματοδότηση των ζημιών άμεσα.
Οι κ.κ. Μάρκου και Πανταζής υπογράμμισαν πως δεν έχει υπάρξει ουσιαστική εξέλιξη στην αγορά της ασφάλειας κατοικίας τα τελευταία 50 χρόνια που έχουν οδηγήσει στην απώθηση των καταναλωτών. Ταυτόχρονα όμως, σύμφωνα με τους συνιδρυτές της Hellas Direct, οι καταναλωτές που ασφαλίζουν τα σπίτια τους αδικούνται από το υφιστάμενο πλαίσιο, καθώς μετά την έκρηξη των στεγαστικών δανείων, οι τράπεζες ελέγχουν την αγορά. Συγκεκριμένα το 65% των ασφαλισμένων κατοικιών ανήκουν σε ασφαλιστικές εταιρείες που ελέγχονται από τις τράπεζες με τα κέρδη τους να ανέρχονται τα 10 τελευταία χρόνια περί το 1,5 δισ ευρώ. Όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά οι συνιδρυτές της Hellas Direct: «Δεν είμαστε εναντίον του bancassurance, ωστόσο αυτό θα πρέπει να γίνεται με βάση τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και σύμφωνα με αυτούς τους κανόνες, κάθε πελάτης έχει το δικαίωμα να πληροφορείται επαρκώς, να ασφαλίζει το σπίτι του όπου θέλει, όπως επίσης και να αλλάζει ασφαλιστική εταιρεία όποτε το επιθυμεί. Μέσα στους πρώτους έξι μήνες που δραστηριοποιούμαστε στην αγορά κατοικιών έχουμε διαπιστώσει σειρά αθέμιτων πρακτικών, τις οποίες έχουμε καταγράψει και μπορούμε να τις αποδείξουμε. Στόχος μας είναι να απευθυνθούμε στις εποπτικές αρχές».
Χαρακτηριστικά οι κ.κ. Μάρκου και Πανταζής ανέφεραν πως η αντίδραση των τραπεζών απέναντι στην Hellas Direct υπήρξε οργισμένη, καθώς όπως καταγγέλλουν υπήρξαν τράπεζες όπου παραβιάζοντας κάθε κανόνα ακολούθησαν διαφορετικές στρατηγικές εκφοβισμού, και καθυστερούσαν την διευθέτηση των υποθέσεων. Όπως σημειώνουν, υπήρξαν τράπεζες που αναγνώρισαν τα λάθη τους και προθυμοποιήθηκαν να διορθώσουν τις διαδικασίες τους, όμως υπήρξαν και εκείνες που έδειξαν τελείως απρόθυμες να βοηθήσουν τους καταναλωτές. Πέραν της τεράστιας γραφειοκρατίας που έπρεπε να αντιμετωπίσει ο καταναλωτής για να υπογράψει στην αρχή το ασφαλιστήριο κατοικίας, οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει για να το ακυρώσει είναι ακόμη μεγαλύτερες. Οι ιθύνοντες της ασφαλιστικής εταιρείας πραγματοποίησαν μυστικές έρευνες, όπου διαπίστωσαν πως είναι σχεδόν αδύνατο για έναν καταναλωτή που θα ήθελε να απεμπλακεί από το ασφαλιστήριο που είχε υπογράψει. «Υπήρξαν περιπτώσεις όπου οι τράπεζες δεν αναγνώριζαν καν την Hellas Direcr ως αξιόπιστο αντισυμβαλλόμενο, ενώ όταν προσπερνούσαμε αυτό τον σκόπελο, καθυστερούσαν με κάθε πιθανό και απίθανο τρόπο την δυνατότητα του καταναλωτή να υπογράψει συμβόλαιο με την εταιρεία μας. Με πρόσχημα τυχαία χαρτιά, υπογραφές και σφραγίδες απαιτούσαν περιττές επισκέψεις στα υποκαταστήματα με στόχο να αποθαρρύνουν τον καταναλωτή».