Ξηλώνουν το ΔΣ της ΟΣΥ - Εκτακτη Γενική Συνέλευση μετόχων

Αμαξοστάσιο του ΟΣΥ / Eurokinissi

Σε ριζικές αλλαγές στη σύνθεση της εταιρείας Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε., η οποία έχει την ευθύνη για τη λειτουργία του στόλου των λεωφορείων και των τρόλεϊ στην Αττική, προχωρά η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ).

Σύμφωνα με πληροφορίες του economistas, εντός της ημέρας θα συνεδριάσει εκτάκτως η γενική συνέλευση μετόχων της εταιρείας, προκειμένου να προχωρήσει η αντικατάσταση όλων των μελών του διοικητικού συμβουλίου.

Το διοικητικό συμβούλιο της ΟΣΥ αποτελείται από πέντε μέλη, ωστόσο με τις αλλαγές ο αριθμός των μελών θα αυξηθεί σε επτά. Όπως αναφέρουν αξιόπιστες πηγές, τα καθήκοντα του εκτελεστικού διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας θα αναλάβει ο Στέφανος Αγιάσογλου.

Ο κ. Αγιάσογλου έχει διατελέσει την περίοδο 2013 – 2016 διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας διαχείρισης τροχαίου υλικού, ενώ το Μάρτιο του 2009, επί κυβέρνησης Κώστα Καραμανλή, είχε τοποθετηθεί στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου του Οργανισμού Σχολικών Κτηρίων.

Σε ό,τι αφορά τη θέση του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, μεταξύ των ονομάτων που είχαν δει το φως της δημοσιότητας ήταν και εκείνο του Σάκη Ιωαννίδη, πρώην προέδρου της ΟΝΝΕΔ και υποψηφίου με τη Νέα Δημοκρατία στις περασμένες εκλογές.

Πηγές με γνώση της υπόθεσης ωστόσο, αναφέρουν ότι εκτός απροόπτου, ο κ. Ιωαννίδης δεν θα αναλάβει τα καθήκοντα του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας.

Τρία από τα επτά νέα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της ΟΣΥ θα συγκροτήσουν την επιτροπή ελέγχου που, μεταξύ άλλων, αναλαμβάνει την αρμοδιότητα να παρακολουθεί τη διαδικασία χρηματοοικονομικής πληροφόρησης και την αποτελεσματικότητα των συστημάτων εσωτερικού ελέγχου.

Οι αλλαγές στη σύνθεση του διοικητικού συμβουλίου της ΟΣΥ πραγματοποιούνται λίγες ημέρες μετά την αντικατάσταση του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ).

Σύμφωνα μάλιστα με μέλη του υπουργικού συμβουλίου, η τοποθέτηση των νέων διοικήσεων στις εταιρείες αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας έχει καθυστερήσει σημαντικά, παρά το γεγονός ότι τα οικονομικά αποτελέσματα του ΟΑΣΑ και των δύο θυγατρικών του εταιρειών (ΟΣΥ& ΣΤΑΣΥ) επιδεινώθηκαν τα τελευταία έτη παρά την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Κατά τις ίδιες πηγές, οι καθυστερήσεις έχουν προκαλέσει την έντονη δυσαρέσκεια της κυβέρνησης, με το Μαξίμου και ορισμένους υπουργούς να εγκαλούν τη διοίκηση του υπερταμείου για αβελτηρία.

Μετά την τοποθέτηση νέου διοικητικού συμβουλίου στην ΟΣΥ θα πραγματοποιηθεί η ίδια διαδικασία και στη ΣΤΑΣΥ, η οποία έχει την ευθύνη για τη λειτουργία των μέσων σταθερής τροχιάς (μετρό, ΗΣΑΠ, τραμ).

Πηγές του economistas αναφέρουν ότι τα νέα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της ΣΤΑΣΥ θα αναλάβουν τα καθήκοντά τους πιθανότατα στις αρχές Απριλίου.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του περασμένου Νοεμβρίου, νέος διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ θα είναι ο μηχανικός Νίκος Χαιρέτας και πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου ο επίσης μηχανικός, Χάρης Δαμάσκος.

Μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης του διοικητικού συμβουλίου της ΣΤΑΣΥ από τη Deloitte, εξετάστηκε το ενδεχόμενο να παραμείνουν στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας ορισμένα από τα υφιστάμενα μέλη, ωστόσο όπως όλα δείχνουν το σενάριο αυτό δεν θα υλοποιηθεί.

Μέσα στις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να συνεδριάσει εκτάκτως η γενική συνέλευση μετόχων και στην ΕΥΑΘ με θέμα την αλλαγή του διευθύνοντος συμβούλου της επιχείρησης.

Η αντικατάσταση του εκτελεστικού διευθύνοντος συμβούλου, Νάρκισσου Γεωργιάδου, προκάλεσε ερωτήματα δεδομένου ότι η ΕΕΣΥΠ αποφάσισε τον διορισμό του μόλις τον περασμένο Αύγουστο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η απόφαση ελήφθη διότι ο κ. Γεωργιάδης αρνήθηκε να υπογράψει τη σύμβαση που αφορά στις μεικτές ετήσιες αποδοχές του, οι οποίες ανέρχονται σε 77.000 ευρώ.

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι δεν είχε αντίρρηση με το ύψος της αμοιβής του, ωστόσο ζήτησε να υπογράψει κλειστό συμβόλαιο και όχι σύμβαση αορίστου χρόνου, ενώ ζήτησε επίσης να έχει αναδρομική ισχύ η αύξηση του μισθού του από την ημέρα που διορίστηκε.

ΣΧΕΤΙΚΑ