Ετοιμόρροπο κτίριο απειλεί τη λειτουργία του τραμ στον Πειραιά
Ένα διατηρητέο και επικίνδυνα ετοιμόρροπο κτίριο στη συμβολή των οδών Ομηρίδου Σκυλίτση και Δεληγιώργη, απειλεί να τινάξει στον αέρα τη λειτουργία της επέκτασης του ΤΡΑΜ προς τον Πειραιά.
Τα δοκιμαστικά δρομολόγια για τη λειτουργία των 12 νέων σταθμών στον Πειραιά έχουν ολοκληρωθεί εδώ και αρκετές ημέρες, ωστόσο η παράδοση του έργου, το οποίο κόστισε 61,5 εκατομμύρια ευρώ, δεν είναι εφικτή έως ότου πραγματοποιηθούν εργασίες για την αποκατάσταση των σοβαρών προβλημάτων στατικότητας του κτιρίου που βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από τις γραμμές του ΤΡΑΜ.
Πρόκειται για παλιό εργοστάσιο υφαντουργίας το οποίο έχει χαρακτηριστεί ως διατηρητέο μνημείο από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεοτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ) του υπουργείου Πολιτισμού.
Το κτίριο υπέστη σοβαρές ζημιές στο σεισμό του περασμένου Ιουλίου όταν τμήματα της πρόσοψης έπεσαν πάνω στις γραμμές του ΤΡΑΜ, ενώ τα προβλήματα στατικότητας επιδεινώθηκαν ακόμα περισσότερο από πυρκαγιά που ξέσπασε στο εσωτερικό του παλιού εργοστασίου στις αρχές Ιανουαρίου. Από τη φωτιά έχασε τη ζωή του ένα μικρό κορίτσι ηλικίας τριών ετών. Το εγκαταλελειμμένο κτίριο ανήκει σε ιδιωτική εταιρεία η οποία υποστηρίζει ότι δε διαθέτει την οικονομική επιφάνεια για να κάνει τις παρεμβάσεις που απαιτούνται για την ενίσχυση της δομής του παλιού εργοστασίου.
Για το σοβαρό πρόβλημα που έχει προκύψει έχουν γίνει τουλάχιστον δύο συσκέψεις στις οποίες συμμετείχαν στελέχη του δήμου Πειραιά και του υπουργείου Πολιτισμού, η Αττικό Μετρό, ο ανάδοχος του έργου, εκπρόσωποι της πολεοδομίας, της πυροσβεστικής και της ιδιοκτήτριας εταιρείας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο δήμος Πειραιά και το υπουργείο Πολιτισμού διαφωνούν σχετικά με την υπηρεσία που έχει την ευθύνη για την αποκατάσταση της στατικότητας του κτιρίου.
Η δημοτική αρχή υποστηρίζει ότι η διεύθυνση αναστηλώσεων του υπουργείου Πολιτισμού είναι υπεύθυνη, με το υπουργείο από την πλευρά του να θεωρεί ότι αρμόδιες είναι οι υπηρεσίες πολεοδομίας.
Όπως αναφέρουν πηγές που παρακολουθούν την υπόθεση, η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, αναμένεται να συναντηθεί με στελέχη της Αττικό Μετρό σήμερα στη Θεσσαλονίκη προκειμένου να συζητήσουν το θέμα.
Κατά τις ίδιες πηγές η κ. Μενδώνη έχει ζητήσει από την Αττικό Μετρό να ετοιμάσει στατική μελέτη για την αποκατάσταση του παλιού εργοστασίου.
Σε κάθε περίπτωση η λύση που θα προκριθεί απαιτεί χρόνο, δεδομένου ότι ακόμα και για την μικρότερη παρέμβαση στο διατηρητέο κτίριο θα πρέπει πρώτα να υπάρξει γνωμοδότηση του ΚΣΝΜ του υπουργείου Πολιτισμού.
Το πρόβλημα που προέκυψε με το ενδεχόμενο κατάρρευσης του παλιού κτιρίου αποτελεί ένα από τα πολλά εμπόδια της επέκτασης του ΤΡΑΜ προς τον Πειραιά.
Το έργο ξεκίνησε με καθυστέρηση το 2014 και θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί σε περίπου δύο έτη. Σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες, στη νέα γραμμή μήκους 5,4 χιλιομέτρων θα μπορούν να κυκλοφορούν μόλις τρεις συρμοί ταυτόχρονα καθώς δεν έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή νέου υποσταθμού παροχής ρεύματος στον Πειραιά, ενώ δεν έχει προχωρήσει ούτε η αναβάθμιση ενός εκ των υφιστάμενων υποσταθμών στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.