Ξεκινά το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο στην Αθήνα
Τις τελικές δοκιμές πραγματοποιούν συνεργεία του σχήματος Intrakat – Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ, το οποίο έχει αναλάβει την κατασκευή του μεγαλύτερου σιδηροδρομικού έργου στην Αττική που αφορά στην τετραπλή σιδηροδρομική γραμμή σε μήκος 2,4 χιλιομέτρων στην περιοχή των Σεπολίων, από τον σταθμό Λαρίσης έως τις Τρεις Γέφυρες.
Το έργο, το οποίο θα κοστίσει περίπου 67 εκατομμύρια ευρώ, αναμένεται να ξεκινήσει το Φεβρουάριο μετά την ολοκλήρωση δοκιμών στο έδαφος, προκειμένου να ληφθούν αποφάσεις για τον τρόπο με τον οποίο θα γίνουν οι απαραίτητες εκσκαφές. Το μεγαλύτερο τμήμα της νέας γραμμής – περίπου 1.500 μέτρα – θα διέρχεται μέσα από σήραγγα με μέγιστο βάθος 19 μέτρα κάτω από το έδαφος.
Δοκιμές πραγματοποιούνται και για τον περιορισμό της ηχορύπανσης που αναμένεται να προκληθεί, δεδομένου ότι οι εργασίες θα πραγματοποιηθούν σε μία ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένη περιοχή της Αθήνας.
Η σύμβαση του έργου προβλέπει εκτεταμένες παρεμβάσεις κατά μήκος της νέας σιδηροδρομικής γραμμής με τη δημιουργία χώρων πρασίνου και αναψυχής, γεγονός που θα συμβάλει σημαντικά στην αναβάθμιση της περιοχής των Σεπολίων.
Ένα σημαντικό βήμα για την έναρξη των εργασιών ολοκληρώθηκε με την υπογραφή από τον υπουργό Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, της άδειας λειτουργίας του εργοταξίου που θα λειτουργήσει το ανάδοχο σχήμα στην περιοχή.
Η κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής θα ολοκληρωθεί σε διάστημα 52 μηνών από την έναρξη των εργασιών και θα αναβαθμίσει το σύνολο της σιδηροδρομικής γραμμής από το σταθμό Λαρίσης έως το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ).
Σε όλα τα σημεία που οι δρόμοι συναντούν τη σιδηροδρομική γραμμή θα κατασκευαστούν ανισόπεδοι κόμβοι, οι οποίοι προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια στην κυκλοφορία, ενώ οι τοίχοι που σήμερα χωρίζουν το δίκτυο από τους δρόμους θα κατεδαφιστούν.
Η κυκλοφορία των συρμών δεν πρόκειται να διακοπεί καθώς μία από τις δύο γραμμές του δικτύου θα είναι σε λειτουργία σε όλη τη διάρκεια της κατασκευαστικής περιόδου.
Το υπό κατασκευή τμήμα αποτελεί μέρος παλαιότερου έργου για τον εκσυγχρονισμό της γραμμής από το ΣΚΑ μέχρι και τον Πειραιά το οποίο επρόκειτο να είναι έτοιμο ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Όπως όλα δείχνουν το έργο θα ολοκληρωθεί με καθυστέρηση 20 ετών.
Μετά την έναρξη των έργων για την κατασκευή της νέας τετραπλής γραμμής, αναμένεται να ξεκινήσει εκ νέου η συζήτηση για την αξιοποίηση του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού της Αθήνας.
Οι προηγούμενες διοικήσεις της ΕΡΓΟΣΕ και της ΓΑΙΑΟΣΕ, η οποία είναι και η ιδιοκτήτρια του σταθμού Λαρίσης, είχαν προγραμματίσει τη διενέργεια διαγωνισμού για την ριζική αναβάθμιση και αξιοποίηση του σταθμού.
Ωστόσο, τα σχέδια παραπέμφθηκαν στις καλένδες δεδομένου ότι εκτιμήθηκε πως το έργο δεν είναι ακόμα ώριμο λόγω των παρεμβάσεων που εκκρεμούν στην ευρύτερη περιοχή.