ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Νέα έργα, νέα τρένα και ενιαίο εισιτήριο για όλα τα μέσα
Την πρόθεση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να διεκδικήσει έργα αξίας δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ για την αναβάθμιση συρμών των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσής της με την ΕΕΣΣΤΥ, την εταιρεία συντήρησης τροχαίου υλικού, ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.
Μιλώντας σε δημοσιογράφους, ο Φίλιππος Τσαλίδης ανέφερε ότι η νέα πλέον ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει τη δυνατότητα να συντηρήσει σιδηροδρομικά και οδικά οχήματα όλων των ειδών, δεδομένου ότι στις αρχές του 2020 ολοκληρώνονται οι εργασίες αναβάθμισης των εγκαταστάσεων του εργοστασίου συντήρησης της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη.
Σύμφωνα με τον κ. Τσαλίδη, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα συμμετάσχει στο διαγωνισμό για την αναβάθμιση 15 συρμών των ΗΣΑΠ με εκτιμώμενο προϋπολογισμό ύψους 75 εκατομμυρίων ευρώ. Ο εκσυγχρονισμός των 15 τρένων των ΗΣΑΠ τα οποία αποτελούνται από περίπου 75 βαγόνια αποτελεί μία από τις προτεραιότητες του υπουργείου Υποδομών, καθώς θα αναβαθμίσει σημαντικά τα συγκοινωνιακό έργο στη γραμμή 1 του μετρό. Το πιο πιθανό σενάριο είναι η διενέργεια του διαγωνισμού από την Αττικό Μετρό.
Ο επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποκάλυψε ότι η εταιρεία θα επενδύσει περισσότερα από 10 εκατομμύρια ευρώ για τη δημιουργία ενιαίου εισιτηρίου, με το οποίο θα μπορεί κανείς να ταξιδέψει με τρένο, πλοίο και αεροπλάνο.
Το νέο εισιτήριο αναμένεται να είναι έτοιμο μέσα στο 2020 ενώ σε εξέλιξη είναι οι επαφές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με ακτοπλοϊκές και αεροπορικές εταιρείες προκειμένου να συμφωνηθούν συνεργασίες.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα ενισχύσει το στόλο της με πέντε σύγχρονα τρένα τα επόμενα έτη, τα οποία θα μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητες που υπερβαίνουν τα 200 χιλιόμετρα την ώρα όταν ολοκληρωθούν τα έργα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στο τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Σύμφωνα με τον κ. Τσαλίδη πρόκειται για τρένα τύπου ETR 470 τα οποία κατασκευάστηκαν την τετραετία 1994 – 1997 και μέχρι πρόσφατα λειτουργούσαν στον ιταλικό σιδηρόδρομο.
Τα πρώτα τρένα αναμένεται να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη στο τέλος του 2020. Τα ΕTR 470 που θα παραλάβει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα είναι πλήρως ανακατασκευασμένα και οι μηχανές τους θα έχουν μηδενικά χιλιόμετρα, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.
Μεταξύ των επενδύσεων που θα υλοποιήσει η εταιρεία τα επόμενα έτη είναι και η προμήθεια υβριδικών τρένων, τα οποία αναμένεται να φτάσουν στην Ελλάδα λίγους μήνες μετά την κυκλοφορία τους στην Ιταλία το 2021.
Οι πρώτοι υβριδικοί συρμοί, οι οποίοι θα κινούνται με πετρέλαιο, ρεύμα και μπαταρία, θα ξεκινήσουν να λειτουργούν στο εγχώριο σιδηροδρομικό δίκτυο το 2022.
Ο προγραμματισμός της εταιρείας για το μέλλον περιλαμβάνει επενδύσεις οι οποίες θα αγγίξουν τα 2,5 δισ. ευρώ, όπως έγινε γνωστό πριν από λίγες ημέρες με την ανάθεση στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ Υπηρεσιών Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος (ΥΓΟΣ) από το Δημόσιο, ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως για τα επόμενα 10 + 5 έτη.
Στο διάστημα αυτό αναμένεται να επενδυθούν περισσότερα από 50 εκατομμύρια ευρώ για την αναβάθμιση των συστημάτων IT της εταιρείας, ενώ περίπου στα ίδια επίπεδα θα κυμανθεί το κόστος των έργων για την αναβάθμιση των εργοστασίων συντήρησης σε Θεσσαλονίκη και Πειραιά.
Προκειμένου να αναβαθμιστεί η εμπειρία των επιβατών, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ετοιμάζει τη λειτουργία εφαρμογής ψυχαγωγίας, παρόμοιας με εκείνη που έχουν αρκετές αεροπορικές εταιρείες, ενώ παράλληλα θα αναβαθμίσει και το δίκτυο WiFi στα τρένα.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα υπογράψει νέα εμπορική συμφωνία με τον ΟΑΣΑ, η οποία θα αφορά στην κατανομή των εσόδων από τα κοινά εισιτήρια στον προαστιακό και το υπόλοιπο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών, όταν κλείσουν οι πύλες εισόδου - εξόδου στους 29 σταθμούς του προαστιακού.
Οι πύλες δεν έχουν κλείσει σε κανένα σταθμό του προαστιακού λόγω προβλημάτων, όπως ανέφερε ο Φίλιππος Τσαλίδης, με αποτέλεσμα ελάχιστοι επιβάτες του προαστιακού να ακυρώνουν τα εισιτήριά τους.
Με βάση την υπάρχουσα συμφωνία το 98% των εσόδων καταλήγει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς είναι αδύνατο να υπολογιστεί πόσοι από τους επιβάτες που μετακινούνται με κοινά εισιτήρια χρησιμοποιούν το δίκτυο του ΟΑΣΑ ή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η νέα εμπορική συμφωνία αναμένεται είναι υπέρ του ΟΑΣΑ σε ποσοστό περίπου 75%.