ΣΕΠΕΕ: Οι επιχειρήσεις ένδυσης με τον μεγαλύτερο τζίρο
Βελτίωση στα οικονομικά τους μεγέθη “είδαν” οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις ένδυσης στην Ελλάδα το 2018, με αυτές που έχουν εξαγωγικό προσανατολισμό να “τρέχουν” με ταχύτερο ρυθμό, όπως προκύπτει από την έρευνα των δημοσιευμένων ισολογισμών, που πραγματοποιεί κάθε χρόνο ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδας (ΣΕΠΕΕ).
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει σε σημερινή του ανακοίνωση ο ΣΕΠΕΕ, βάσει της έρευνας που πραγματοποίησε σε δείγμα 108 επιχειρήσεων ένδυσης στην Ελλάδα, ο κύκλος εργασιών τους σημείωσε το 2018 αύξηση κατά 2,6% και ανήλθε στα 643 εκατ. ευρώ, έναντι 627 εκατ. ευρώ το 2017. Σύμφωνα με τον ΣΕΠΕΕ, το 49% των επιχειρήσεων βελτίωσε τον κύκλο εργασιών του, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό την προηγούμενη χρονιά ήταν 50%. “Οι επιχειρήσεις της εγχώριας αγοράς σημείωσαν μικρή αύξηση 1,8%, ενώ ο κύκλος εργασιών των εξαγωγικών επιχειρήσεων σημείωσε αύξηση 5,4%”, αναφέρει χαρακτηριστικά στην ανακοίνωσή του ο ΣΕΠΕΕ.
Για τις αμιγώς εξαγωγικές επιχειρήσεις ο κύκλος εργασιών από 139 εκατ. ευρώ το 2017 αυξήθηκε σε 146 εκατ. ευρώ το 2018. Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 3,4%, από 29,8 εκατ. ευρώ σε 30,8 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη κατέγραψαν άνοδο 4%. Το ποσοστό καθαρού κέρδους ανήλθε σε 3,6%. Οι υποχρεώσεις των αμιγώς εξαγωγικών επιχειρήσεων ανήλθαν σε 57,7 εκατ. ευρώ (39,5% επί του κύκλου εργασιών τους).
Όσον αφορά τα ελληνικά brands, στην κατηγορία των γυναικείων ενδυμάτων καταγράφηκε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 6,9%, από 233 εκατ. ευρώ το 2017 σε 249 εκατ. ευρώ το 2018. Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 6,6%, στα 112 εκατ. ευρώ, διαμορφώνοντας το περιθώριο μικτού κέρδους της υποκατηγορίας σε 45%. Αύξηση 22% σημείωσαν τα καθαρά κέρδη και διαμορφώθηκαν σε 12,1 εκατ. ευρώ. Οι συνολικές υποχρεώσεις αυξήθηκαν κατά 3,8%, στα 160 εκατ. ευρώ (64% επί του κύκλου εργασιών).
Στην κατηγορία των ανδρικών ενδυμάτων ο κύκλος εργασιών του δείγματος των 108 επιχειρήσεων ένδυσης στην Ελλάδα, σημείωσε μείωση 1,5% και ανήλθε σε 64,7 εκατ. ευρώ. Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 33,2 εκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 1,2%. Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 22%. Τέλος, οι υποχρεώσεις μειώθηκαν κατά 1,2% και ανήλθαν σε 40,7 εκατ. ευρώ. Το περιθώριο μικτού κέρδους ανήλθε σε 51,3% και είναι το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ των υποκατηγοριών ένδυσης.
Αύξηση κύκλου εργασιών κατά 2,8% σημειώθηκε στην κατηγορία των παιδικών ενδυμάτων, με ενίσχυση των μικτών κερδών κατά 4,9% ενώ για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ο συγκεκριμένος υποκλάδος εμφάνισε κερδοφορία. Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 80 εκατ. ευρώ, τα μικτά κέρδη σε 28 εκατ. ευρώ (περιθώριο 35%), τα κέρδη σε 1,5 εκατ. ευρώ και οι υποχρεώσεις σε 43,7 εκατ. ευρώ.
Στα εσώρουχα ο κύκλος εργασιών παρέμεινε στάσιμος στα 46,8 εκατ. ευρώ, τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν 2,6%, ενώ η κατηγορία εμφάνισε μικρή κερδοφορία, της τάξης του 0,5 εκατ. ευρώ. Οι υποχρεώσεις μειώθηκαν 0,3% και έφτασαν τα 37,8 εκατ. ευρώ. Η κατηγορία των casual – αθλητικών, κατέγραψε μείωση του κύκλου εργασιών κατά 6,2%, στα 35 εκατ. ευρώ. Τα μικτά κέρδη μειώθηκαν κατά 3,3% σε 17,4 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν σε 0,2 εκατ. ευρώ. Οι υποχρεώσεις περιορίστηκαν σημαντικά, κατά 18,5%, στα 14,5 εκατ. ευρώ.
Στον πίνακα παρουσιάζονται οι επιχειρήσεις που σημείωσαν κύκλο εργασιών άνω των 5 εκατ. ευρώ για τη χρήση του 2018.