Σήμα κινδύνου για αγαπημένο ελληνικό νησί λόγω τουρισμού
Ο «υπερτουρισμός» που πλήττει την Σαντορίνη έχει κάνει τους ειδικούς τουρισμού να εκπέμπουν σήμα κινδύνου για το αγαπημένο νησί, με το The Economist σε άρθρο να περιγράφει τον προβληματισμό για το μέλλον της Σαντορίνης, λόγω της εξαιρετικά υψηλής δημοφιλίας της στους τουρίστες σε όλο τον κόσμο.
Η δημοφιλία αυτή, όπως τονίζεται, ανατροφοδοτείται από την προβολή του νησιού μέσα από τα social media, που αναρτούν συνεχώς ειδυλλιακές φωτογραφίες από τη Σαντορίνη. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι η ετικέτα #santorini εμφανίζεται σε 5.119.277 θέσεις στο Instagram.
Τα τελευταία πέντε χρόνια ο αριθμός των διανυκτερεύσεων στη Σαντορίνη αυξήθηκε κατά 66%, όπως επισημαίνεται. Παράλληλα, γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στην έκθεση της επιτροπής μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που προειδοποιεί για τους κινδύνους από τον υπερ-τουρισμό στη Σαντορίνη.
Ανδρεάδης: «Χωρίς σχεδιασμο δεκαετίας, η Σαντορίνη θα καταρρεύσει»
«Χωρίς σχεδιασμό 10ετίας & crisis management η Σαντορίνη νομοτελειακά θα καταρρεύσει, υπογραμμίζει ο πρώην πρόεδρος του ΣΕΤΕ Ανδρέας Ανδρεάδης σε σχόλιό του στο twitter, με αφορμή το δημοσίευμα του Economist.
Ο κ. Ανδρεάδης στο σχόλιό του αναφέρει: «Θυμίζω ο ΣΕΤΕ έχει επισημάνει: Άμεση επιβολή τέλους ανά αποβιβαζόμενο επισκέπτη κρουαζιεροπλοίου υπέρ υποδομών. Φρένο σε άναρχη υπέρ- δόμηση. Συμμετρική φορολόγηση σε μισθώσεις Airbnb. Χωρίς σχεδιασμό 10ετίας & crisis management η Σαντορίνη νομοτελειακά θα καταρρεύσει».
Θεοχάρης: «Το νησί δεν αντέχει τόσο τουρισμό»
Πρόσφατα από τη Βουλή, ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης είχε επισημάνει το φαινόμενο του υπερτουρισμού, αναφέροντας, ενδεικτικά, πως φέτος, στις 6 Αυγούστου, στη Σαντορίνη έφτασαν κρουαζιερόπλοια χωρητικότητας 18.300 ανθρώπων.
«Το νησί δεν αντέχει τόσο τουρισμό. Θα φταίνε οι κάτοικοι που θα διαμαρτυρηθούν εκείνη τη μέρα; Θα φταίνε οι τουρίστες που δεν θα ξανάρθουν; Δεν μπορούμε να ονομάζουμε τουριστικό προϊόν την ταλαιπωρία επισκεπτών» είπε σε δηκτικό τόνο.
Ο κ. Θεοχάρης υποστήριξε πως είναι αναγκαία η συστηματική ανάλυση για το ποιους τουρίστες θέλουμε να προσελκύσουμε, ποτέ τους θέλουμε και γιατί. Οπως είπε, δεν μπορούμε να κάνουμε marketing με τη διαίσθηση, αλλά μόνο με ανάλυση και καινοτομία.
Η Σαντορίνη, μαζί με τη Ρόδο, μετέχουν στο πιλοτικό πρόγραμμα διαχείρισης προορισμών, που αναπτύσσεται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) σε συνεργασία με τον ΣΕΤΕ, Το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο, οπότε θα έχουμε και μια συνολική πρόταση για το τουριστικό μέλλον της Σαντορίνης.