Αττική Οδός: Νέα τροπή στο θέμα των αυξήσεων

Νέα τροπή παίρνει το ζήτημα του αντιτίμου των διοδίων στην Αττική Οδό, καθώς η κυβέρνηση δεν προτίθεται να κυρώσει στη Βουλή την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου με την οποία παγώνουν οι αυξήσεις που είχε ανακοινώσει η εταιρεία τον περασμένο Ιούνιο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση θα αφήσει την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, η οποία είχε εκδοθεί με πρωτοβουλία του πρώην υπουργού Υποδομών, Χρήστου Σπίρτζη, να εκπνεύσει στις 16 Αυγούστου, δεδομένου πως η Αττική Οδός έχει υιοθετήσει πιο διαλλακτική στάση σε ό,τι αφορά τις αυξήσεις στα διόδια.

Κατά τις ίδιες πηγές, έχουν ήδη ξεκινήσει συζητήσεις μεταξύ των μετόχων της Αττικής Οδού και του υπουργείου Υποδομών εδώ και λίγες ημέρες, προκειμένου να βρεθεί κοινός τόπος και να μην αυξηθεί το αντίτιμο των διοδίων. Η εταιρεία είχε ανακοινώσει τον περασμένο Ιούνιο την πρόθεσή της να προχωρήσει σε δύο αυξήσεις στα διόδια, το ύψος των οποίων επρόκειτο να ανέλθει σε 3,30 ευρώ από την πρώτη Ιανουαρίου 2020.

Η ανακοίνωση της Αττικής Οδού είχε προκαλέσει την έντονη αντίδραση της Νέας Δημοκρατίας, με πηγές του κόμματος της οδού Πειραιώς να κάνουν λόγο τότε για προβληματική απόφαση η οποία θα δεσμεύσει την κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εκλογές του Ιουλίου.

Οι διαπραγματεύσεις

Όπως τονίζουν καλά πληροφορημένες πηγές, στις συζητήσεις μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και των μετόχων της Αττικής Οδού, δηλαδή των εταιρειών Άκτωρ Παραχωρήσεις και Άβαξ, δεν θα τεθεί επί τάπητος το ενδεχόμενο παράτασης της σύμβασης παραχώρησης, με αντάλλαγμα την εκτέλεση έργων από την εταιρεία.

Στελέχη με μεγάλη εμπειρία στον κλάδο των παραχωρήσεων εκτιμούν πως το πλέον πιθανό σενάριο είναι οι συζητήσεις μεταξύ εταιρείας και Δημοσίου να επικεντρωθούν σε έργα τα οποία εκτελούνται ήδη από τους μετόχους της Αττικής Οδού. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ως ενδεικτικά παραδείγματα το μετρό Θεσσαλονίκης που έχει αναλάβει να υλοποιήσει η Άκτωρ και την επέκταση του μετρό προς τον Πειραιά, την οποία εκτελεί η Άβαξ.

Δεν αποκλείεται στο πλαίσιο των συζητήσεων το Δημόσιο να προσφέρει διαβεβαιώσεις στους δύο ομίλους πως οι πληρωμές για τα έργα αυτά θα γίνονται δίχως καθυστερήσεις, ενώ είναι πιθανό να συζητηθεί και ο διαγωνισμός για τη νέα γραμμή 4 του μετρό, στον οποίο συμμετέχουν και οι δύο εταιρείες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ρόλο στην αλλαγή της στάσης της Αττικής Οδού σε ό,τι αφορά τις αυξήσεις στα διόδια έπαιξε και η πρόσφατη συμφωνία για την αναδιάρθρωση του δανεισμού του ομίλου Ελλάκτωρ, μέρος του οποίου είναι η Άκτωρ Παραχωρήσεις που με ποσοστό άνω του 65% είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Αττικής Οδού.

Η συμφωνία με τις πιστώτριες τράπεζες για τη μείωση του κόστους δανεισμού θα εξασφαλίσει στον όμιλο Ελλάκτωρ ρευστότητα της τάξεως των 100 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία θα χρησιμοποιηθεί για την υλοποίηση επενδύσεων.

ΣΧΕΤΙΚΑ