Η Βόρεια Ελλάδα προσελκύει τους Ιρλανδούς τουρίστες
Αν και τους χαρακτηρίζουν ως τον “μεσογειακό λαό του Βορρά” και φαίνεται να έχουν πολλά κοινά με τους Έλληνες, οι Ιρλανδοί είναι μια μερίδα τουριστών που η Ελλάδα δεν βλέπει στο βαθμό που θα ήθελε ενώ η Θεσσαλονίκη τους μετρά στα...δάχτυλα.
Αυτό ωστόσο, ήταν από μόνο του ένας μέρος της “πρόκλησης”, για να είναι το Δουβλίνο, ο τελευταίος σταθμός της "Διπλωματίας των Πόλεων" υπό την αιγίδα της διοίκησης Μπουτάρη. Με το πλεονέκτημα μιας νέας κι απευθείας αεροπορικής σύνδεσης του αεροδρομίου "Μακεδονία" με το Δουβλίνο, η 21η αποστολή της βραβευμένης πρωτοβουλίας, έφτασε στην Ιρλανδική πρωτεύουσα και παρουσίασε όλους τους λόγους που αξίζει κανείς να επενδύσει τουριστικά στην πόλη της Θεσσαλονίκης και στην ευρύτερη περιοχή.
Σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε σε ξενοδοχείο του Δουβλίνου, επαγγελματίες από το χώρο του τουρισμού και τουριστικοί πράκτορες άκουσαν και έμαθαν περισσότερα τόσο για την πόλη της Θεσσαλονίκης, όσο και για τη Χαλκιδική αλλά και την ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας.
“Πάντα πίστευα ότι η Ελλάδα είναι ένας εξαιρετικός προορισμός αλλά η Θεσσαλονίκη μπορεί να αποτελέσει τη νέα επιλογή για τους Ιρλανδούς”, είπε ο Τζον Σπόλεν (John Spollen) πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων Ιρλανδίας ( ITAA) για να συμπληρώσει: “Είναι μια πόλη, γεμάτη χρώμα, ζωντάνια, ιστορία και πολιτισμό και φυσικά είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας”. Όπως ανέφερε ο κ. Σπόλεν “ο τουρισμός μπορεί να αναπτυχθεί καθώς το Δουβλίνο συνδέεται αεροπορικά με τη Θεσσαλονίκη, είτε με την Aegean Airlines (μέσω Αθηνών) είτε με την Turkish Airlines (μέσω Κωνσταντινούπολης) , είτε απευθείας πλέον με τη Ryanair”.
Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για την αποστολή από τη Θεσσαλονίκη με σκοπό την προσέλκυση περισσότερων τουριστών, η πρέσβης της Ελλάδας στην Ιρλανδία Αικατερίνη Σιμοπούλου, χαρακτήρισε εξαιρετική τόσο την πρωτοβουλία της Διπλωματίας των Πόλεων, όσο και την επιλογή της Ιρλανδίας (ως αγορά στόχο) επισημαίνοντας ότι “η Ιρλανδία είναι μια χώρα ανερχόμενης οικονομίας και υπάρχει διαθέσιμο εισόδημα για τον τουρισμό”. “Οι Ιρλανδοί θελουν να ταξιδεύουν και όσο βελτιώνεται το οικονομικό τους επίπεδο θέλουν να ταξιδεύουν περισσότερο. Ειδικά σε χώρες όπως η Ελλάδα, καθώς επιζητούν τον ήλιο, τη θάλασσα, την καλή ατμόσφαιρα, τον πολιτισμό και την εξοχή. Όλα αυτά τα έχουμε στην Ελλάδα και ιδιαίτερα για τη Θεσσαλονίκη, τώρα που υπάρχει και απευθείας σύνδεση διευκολύνει πάρα πολύ. Η Θεσσαλονίκη έχει όλα τα στοιχεία που συνθέτουν έναν καλό τουριστικό προορισμό για τον Ιρλανδό τουρίστα. Οι Ιρλανδοί βλέπουν με πολύ συμπάθεια την Ελλάδα, αγαπούν τη διασκέδαση , τη μουσική και θεωρώ ότι είναι μια καλή στιγμή για να υπάρχει συνεχόμενη προβολή της χώρας στην Ιρλανδία”, επισήμανε η κα Σιμοπούλου.
Στην Ιρλανδία υπάρχουν περισσότεροι από 6.000 Έλληνες όπως υπολογίζει η πρόεδρος της Ελληνικής κοινότητας Στέλλα Ξενοπούλου, η οποία διατηρεί το ελληνικό στοιχείο ζωντανό με σειρά δράσεων τόσο εκπαιδευτικού, όσο και πολιτιστικού χαρακτήρα. “Θα έλεγε κανείς, πως στην Ελληνική κοινότητα λειτουργούμε ανεπίσημα ως πρεσβευτές του τουρισμού, καθώς συνεχώς μας ζητούν οι Ιρλανδοί πληροφορίες για την Ελλάδα” επισήμανε και πρόσθεσε ότι υπάρχουν πολλά κοινά μεταξύ των δύο λαών.
Η αγορά του Δουβλίνου έχει προοπτικές για τη Θεσσαλονίκη και με τα νέα δεδομένα των αεροπορικών συνδέσεων, ήταν μια καλή επιλογή, όπως ανέφερε ο επικεφαλής της αποστολής και αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης και Διεθνών Σχέσεων του δήμου Θεσσαλονίκης Σπύρος Πέγκας. Μιλώντας από το βήμα της εκδήλωσης και για τελευταία φορά με την ιδιότητα του αντιδημάρχου, τόνισε την ανάγκη η δυναμική που υπάρχει σε αυτές τις αποστολές να μην χαθεί αλλά να αναπτυχθεί και να εξελιχθεί.Άλλωστε, όπως είπε, η ίδια η πόλη, παρόλο που εξελίχθηκε πολύ στον τουριστικό τομέα τα τελευταία χρόνια, δεν έχει ξεπεράσει ούτε το 20% της δυναμικής της.
Την πεποίθηση οτι είναι σημαντικό να συνεχιστεί η πρωτοβουλία της Διπλωματίας των Πόλεων εξέφρασε και ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, Ανδρέας Μανδρίνος μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, επισημαίνοντας ωστόσο ότι πρέπει να ενισχυθεί και να έχει πλέον επαγγελματική προσέγγιση.
Στην εκδήλωση την παρουσίαση της Θεσσαλονίκης ως τουριστικού αλλά και εκπαιδευτικού, συνεδριακού, ιατρικού και γαστρονομικού προορισμού έκανε η υπεύθυνη της δράσης “Διπλωματία των Πόλεων” , στέλεχος του τμήματος Τουρισμού του δήμου Θεσσαλονίκης Ιωάννα Μυταυτσή. Την παρουσίαση της Χαλκιδικής έκανε η διευθύντρια του Οργανισμού Τουρισμού Χαλκιδικής Τάνια Ακριτίδου ενώ την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας εκπροσώπησε η Μαριάνα Σκουλαρικά.
Ακολούθησε παρουσίαση του τουρκικών αερογραμμών Turkish Airlines καθώς η εν λόγω εταιρεία ήταν ο χορηγός της 21ης αποστολής της "Διπλωματίας των Πόλεων" που ταξίδεψε στο Δουβλίνο από τη Θεσσαλονίκη, μέσω Κωνσταντινούπολης. Διοργανωτής ήταν ο Νίκος Σαπουντζής της εταιρείας Tourism Plus. Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με επαγγελματικές συναντήσεις (B2B). Μεταξύ των συνεργατών της Διπλωματίας των Πόλεων, όπου οι συμμετέχοντες λαμβάνουν μέρος με δικά τους έξοδα, έχοντας την αιγίδα του δήμου, είναι το Thessaloniki Convention Bureau (TCB) και η HELEXPO-ΔΕΘ.