Τα επόμενα βήματα για τους οδικούς άξονες Πελοποννήσου
Τρόπους για την επέκταση των οδικών αξόνων της Πελοποννήσου εξετάζει το υπουργείο Υποδομών, μετά τη διαφαινόμενη λήξη του σίριαλ σε ό,τι αφορά το διαγωνισμό για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος.
Μιλώντας από τον Πύργο, τον οποίο επισκέφθηκε για να επιθεωρήσει την εκκίνηση των έργων σε δύο από τα συνολικά 8 τμήματα του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, ο Χρήστος Σπίρτζης αναφέρθηκε στα σχέδια του υπουργείου Υποδομών.
Όπως είπε σύντομα αναμένεται να ολοκληρωθούν οι μελέτες για την κατασκευή του οδικού άξονα Καλό Νερό – Τσακώνα, μήκους 27,3 χιλιομέτρων, με προϋπολογισμό 160 εκατομμυρίων ευρώ. Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, υπό εξέταση είναι τρεις τρόποι υλοποίησης του έργου, για το οποίο ακόμα δεν έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση.
Ο πρώτος είναι να κατασκευαστεί με σύμπραξη δημόσιου ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), ενώ ως εναλλακτικές επιλογές θα εξεταστούν τα ενδεχόμενα να χρηματοδοτηθεί από το νέο ΕΣΠΑ (2021-2027) ή να ενταχθεί σε μία από τις 5 συμβάσεις παραχώρησης οδικών αξόνων. Στην περίπτωση που προκριθεί το τελευταίο σενάριο, τότε το πλέον πιθανό είναι να ενταχθεί το έργο στον αυτοκινητόδρομο «Μορέα», ο οποίος ξεκινάει από την Κόρινθο και μέσω Τρίπολης καταλήγει στην Καλαμάτα και τη Σπάρτη.
Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη για να ενταχθεί το έργο σε σύμβαση παραχώρησης, θα πρέπει να υπάρξει συμφωνία για τη μείωση διοδίων.
Ο υπουργός Υποδομών αναφέρθηκε επίσης και στις παρεμβάσεις ύψους περίπου 20 εκατομμυρίων ευρώ που αναμένεται να ξεκινήσουν σύντομα για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας στο τμήμα από τον Πύργο έως το Καλό Νερό. Όπως είπε οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί και η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη.