Ο ελληνικός τουρισμός κερδίζει το Βερολίνο
Με 157 εκθέτες, μεταξύ αυτών Έλληνες ξενοδόχοι, τουριστικά γραφεία, δήμοι, περιφέρειες, αλλά και άλλοι εκπρόσωποι υπηρεσιών του τουριστικού κλάδου, συμμετείχε η Ελλάδα στη φετινή Διεθνή Έκθεση Τουρισμού, ITB Berlin, που έλαβε χώρα από τις 6 έως τις 10 Μαρτίου, στο Βερολίνο.
Και φέτος, όπως σημειώνεται σε σημερινή ανακοίνωση του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου στην οποία γίνεται ο απολογισμός, το Εθνικό Ομαδικό Περίπτερο διοργάνωσε ο ΕΟΤ, αναδεικνύοντας το δυναμικό «παρών» της Ελλάδας και δίνοντας τη δυνατότητα στις ελληνικές εταιρίες να προβάλουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το ελκυστικό ελληνικό τουριστικό προϊόν, μέσα από δρώμενα, όπως παρουσιάσεις από σεφ και live cooking. H προσέλευση στο ελληνικό Περίπτερο ήταν μεγάλη τόσο τις τρεις πρώτες μέρες, που αφορούσε τους επαγγελματίες του τουρισμού όσο και τις δύο επόμενες, όπου η έκθεση ήταν ανοιχτή και για το κοινό.
Εκτός των άλλων ανεξάρτητων εκθετών, που συμμετείχαν στην έκθεση, η εταιρία-μέλος του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, GREAT GREEK EXPORTS AND TRADE, ανέλαβε για πρώτη χρονιά τη διοργάνωση της συμμετοχής του δήμου Σκιάθου, δίνοντας την ευκαιρία στους επιχειρηματίες του νησιού να προωθήσουν τον προορισμό, στοχεύοντας στη γερμανική αγορά.
Συνολικά στην έκθεση συμμετείχαν 10.000 εκθέτες από 181 χώρες. Μεταξύ των 160.000 επισκεπτών, που ξεναγήθηκαν στους χώρους της έκθεσης, παραβρέθηκαν και εκπρόσωποι από την πολιτική, καθώς και από την τοπική και περιφερειακή αυτοδιοίκηση, με στόχο τη δικτύωση και το κλείσιμο επαγγελματικών συμφωνιών με τους παγκόσμιους «παίκτες» και παράγοντες του τουριστικού κλάδου, που συμμετέχουν κάθε χρόνο στην έκθεση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, η ITB Berlin 2019 επιφύλασσε σημαντικές διακρίσεις για την Ελλάδα, η οποία απέσπασε τέσσερα διεθνή βραβεία. Πιο συγκεκριμένα, στον διεθνή διαγωνισμό PATWA International Awards, που χαρακτηρίζεται ως «τα Όσκαρ του Τουρισμού», η Ελλάδα ανακηρύχθηκε «Ο καλύτερος προορισμός για διακοπές αναψυχής (Best Destination - Leisure)», ενώ η υπουργός Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά, βραβεύθηκε ως «Η Καλύτερη Υπουργός Τουρισμού Παγκοσμίως», παρέλαβε το βραβείο αριστείας «Woman Achiever» από το Ινστιτούτο Γυναικών της Νότιας Ασίας (ISAW) για την προσφορά της στην Περίθαλψη Γυναικών και Παιδιών, καθώς και το βραβείο από το Διεθνές Ινστιτούτο για την Ειρήνη μέσω του Τουρισμού (ΙΙΡΤΙ) - Celebrating Her, για την επιτυχημένη στρατηγική της Ελλάδας στην ανάπτυξη του Τουρισμού.
Η ΙΤΒ Berlin, ωστόσο, είναι μια έκθεση, που ξεπερνά τα σύνορα της Ευρώπης και αναπτύσσεται συνεχώς παγκοσμίως. Συγκεκριμένα, η διοργάνωση διαθέτει στο δυναμικό της ακόμη τρεις εκθέσεις στην Ασιατική αγορά, οι οποίες είναι η ΙΤΒ China, που θα πραγματοποιηθεί στις 15.-17.05.2019 στη Σαγκάη, η ΙΤΒ Asia, που θα λάβει χώρα στις 16.-18.10.2019 στη Σιγκαπούρη και η νέα έκθεση, ITB India, που πρόκειται να ανοίξει τις πύλες της από τις 15.-17.04.2020, στο Εκθεσιακό Κέντρο του Μουμπάι (Bombay Exhibition Centre). Η επόμενη ITB Berlin θα πραγματοποιηθεί από τις 4 έως τις 8 Μαρτίου 2020.
Στο πλαίσιο της ITB Berlin λαμβάνουν χώρα και διάφορες παράλληλες διοργανώσεις, οι οποίες απευθύνονται σε εξειδικευμένους κλάδους του τουρισμού όπως ο τομέας της τεχνολογίας. Πιο συγκεκριμένα, εξειδικευμένοι πάροχοι παρουσιάζουν συστήματα παγκόσμιων κέντρων διανομής, βάσεις δεδομένων ταξιδιωτικών πρακτόρων, συστήματα κρατήσεων, λογισμικά ταξιδιωτικών γραφείων και υπολογιστικά προγράμματα. Σε ειδικό χώρο της έκθεσης, παρουσιάζεται το Medical Tourism Pavilion, ο Ιατρικός Τουρισμός, ένας ραγδαία αναπτυσσόμενος κλάδος, ο οποίος δίνει τη δυνατότητα σε ιατρικούς προμηθευτές να παρουσιάσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, ενώ διοργανώνονται και σχετικές παράλληλες εκδηλώσεις, όπως είναι το Medical Media Lunch, για την επαφή των δημοσιογράφων και των εκδοτών με τους εκθέτες του Ιατρικού Τουρισμού, καθώς και η Medical Tourism ΙΤΒ Night, με στόχο το networking ανάμεσα στους αγοραστές, τους προμηθευτές και τα μέσα επικοινωνίας. Τέλος, η έκθεση προσφέρει το ITB Buyers Circle, το οποίο αποτελεί συνάντηση κορυφής μεταξύ των κορυφαίων επιχειρηματιών της αγοράς και το ITB SPEED NETWORKING, πεντάλεπτα meetings μεταξύ εκθετών και κορυφαίων buyers, με στόχο τη διερεύνηση και το κλείσιμο νέων συνεργασιών.