Βάση στην Αθήνα αποκτά η μεγαλύτερη ναυτιλιακή ένωση
Άλλο ένα ισχυρό σημάδι της αυξανόμενης επιρροής της ελληνικής ναυτιλίας διεθνώς, αποτελεί η απόφαση της BIMCO, να λειτουργήσει μόνιμο γραφεία στην Αθήνα, από τις αρχές του καλοκαιριού.
Η BIMCΟ (Baltic and White Sea Conference) αποτελεί την μεγαλύτερη ναυτιλιακή ένωση σε παγκόσμιο επίπεδο, αριθμώντας περισσότερα από 2.100 μέλη, τα οποία προέρχονται από 120 χώρες. Εξ αυτών, περίπου 600 είναι πλοιοκτήτες, με το μερίδιο των Ελλήνων πλοιοκτητών-μελών της ΒΙΜCO να διαμορφώνεται σε 25%, με βάση το μέγεθος του στόλου που ελέγχουν. Συνολικά, οι Έλληνες πλοιοκτήτες-μέλη της Ένωσης είναι 152.
Όπως ανέφερε σε ενημερωτική ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στο Ναυτικό Όμιλο Πειραιά, ο κ. Αναστάσιος Παπαγιαννόπουλος, Πρόεδρος της BIMCO και διευθύνων σύμβουλος της ναυτιλιακής εταιρείας Common Progress, στόχος του ελληνικού γραφείου είναι να επιτρέψει τον στενότερο κι εντονότερο διάλογο με τα μέλη της BIMCO στην Ελλάδα, αλλά και για να προσελκύσει ακόμα περισσότερα. «Η λειτουργία γραφείου στην Αθήνα είναι ένα σημαντικό βήμα για να κάνουμε την BIMCO ακόμα περισσότερο εστιασμένη στα μέλη της», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Παπαγιαννόπουλος. Σήμερα, η Ένωση βρίσκεται στην διαδικασία της πρόσληψης του καταλληλότερου προσώπου για την στελέχωση του γραφείου στην Αθήνα. «Θέλουμε να είμαστε περισσότερο ορατοί στην Αθήνα, να επικοινωνούμε με πιθανά νέα μέλη και με τα υφιστάμενα, ώστε να γνωρίζουν τι μπορούμε να κάνουμε γι'αυτούς και να δεχόμαστε τις παρατηρήσεις τους», αναφέρει ο κ. Έρικ Γιένσμπι, επικεφαλής των Μελών και του Τομέα Ανάπτυξης της BIMCO. Υπενθυμίζεται ότι η τελευταία προσφέρει ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών στη ναυτιλιακή κοινότητα, όπως πρότυπα ναυλοσύμφωνα, συμβόλαια προμηθειών και καυσίμων πλοίων κτλ. Παράλληλα, αποτελεί θεσμικό συνομιλητή του ΙΜΟ (Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός), σε ό,τι αφορά την διαμόρφωση του κανονιστικού πλαισίου της παγκόσμιας ναυτιλίας.
Η ενεργότερη παρουσία της BIMCO στην Ελλάδα αποκτά πρόσθετη σημασία, αν ληφθεί υπόψη ότι από τις αρχές του 2020 θα πολλαπλασιαστούν οι αβεβαιότητες, λόγω της έναρξης ισχύος του κανόνα του ΙΜΟ για την υποχρεωτική χρήση από όλα τα πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας, καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, δηλαδή πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Σε σχετική παρουσίαση που πραγματοποίησε, στο πλαίσιο της ίδιας εκδήλωσης, ο κ. Λαρς Ρόμπερτ Πέντερσεν, Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας της BIMCO, ανέφερε ότι η έλευση του 2020 θα σημάνει την χρήση και από την ναυτιλία, των καυσίμων που επί χρόνια χρησιμοποιούν άλλοι κλάδοι μεταφορών, όπως τα βαρέα οχήματα. Ως εκ τούτου, «δεν μπορούμε να ισχυριστούμε ότι μας μεταχειρίζονται άδικα, σε σχέση με άλλους τομείς». Συμπλήρωσε δε, ότι η παγκόσμια ναυτιλία μπορεί να εκπληρώσει, ή ακόμα και να ξεπεράσει, τους στόχους που έχει θέσει ο ΙΜΟ για την μείωση των εκπομπών ρύπων από τα πλοία.