Μελίνα Τραυλού: Η ενασχόλησή μου με την ναυτιλία ήταν μια επιλογή που την τιμώ και με τιμά
Ως πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού ως καθ' ύλην αρμόδια μιλά για το σημείο επαφής του εφοπλισμού με την κοινωνία.
Για το ξεκίνημά της, τις συμβουλές του πατέρα της, το πώς ο εφοπλισμός βοηθά την Ελλάδα και την πράσινη μετάβαση μιλά η Μελίνα Τραυλού σε συνέντευξή της στο Fortune Greece (Most Powerful Women in Greece).
Η πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και πρόεδρος του Neptune Group περιέγραψε αρχικά το ξεκίνημά της στη ναυτιλία. Το μοναχοπαίδι του Νίκου Τραυλού ήταν 15 ετών όταν άρχισε να βάζει σφραγίδες στο τέλεξ και να τα μοιράζει και αυτή ήταν η πρώτη της ενασχόληση με τη δουλειά που θα αναλάμβανε με επιτυχία και μεράκι να συνεχίσει. Τονίζει μάλιστα στη συνέντευξη ότι η ενασχόλησή της με την ναυτιλία ήταν επιλογή της. «Μια επιλογή που την τιμώ και με τιμά». Το καλοκαίρι του 1989 επιστρέφοντας από τις σπουδές της στις ΗΠΑ ήταν και η πρώτη στιγμή που ανέλαβε καθήκοντα και πρωτοβουλίες. Το πρώτο καλοκαίρι ουσιαστικά που ο πατέρας της πήγαινε διακοπές και εκείνη καθόταν στο πόδι του, με δικαιολογημένο άγχος. «Μπαμπά, πώς θα μιλάμε; Θα σε παίρνω μια φορά την ημέρα τηλέφωνο. Και άμα θέλω κάτι; Σκέψου, αποφάσισε. Και άμα κάνω λάθος; Κάνε λάθη, θα μάθεις». Και κάπως έτσι η Μελίνα Τραυλού βούτηξε στα βαθιά.
Η ιστορία της οικογενειακής ναυτιλιακής ξεκινά το 1975 όταν ο Νίκος Τραυλός με δανεικά ξεκίνησε τη δική του πρακτορείο. Το 1981 αγοράζει το πρώτο του καράβι μεταφοράς γενικού φορτίου. Και μετά ενώ ήρθαν τα containers η ναυτιλιακή ξεκινά και τις μεταφορές αυτοκινήτων δραστηριότητα στην οποία με τα χρόνια επικεντρώθηκαν. Σήμερα η Neptune Lines είναι leader στην Ευρώπη με έναν στόλο 25 πλοίων. Από τα 400.000 αυτοκίνητα που μετέφερε η εταιρεία όταν την παρέλαβε, σήμερα μεταφέρει κοντά στα 2 εκατομμύρια. «Η δουλειά μας είναι πολύ σύνθετη, γιατί δεν περιορίζεται στην πλοιοκτησία, είμαστε εταιρεία τακτικών γραμμών, μεταφέροντας ένα δύσκολο και ευαίσθητο φορτίο, έχοντας ως πελάτες τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Η ναυτιλία των Ελλήνων ήταν και είναι πάντα κοντά στην κοινωνία
Ως πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού ως καθ' ύλην αρμόδια μιλά για το σημείο επαφής του εφοπλισμού με την κοινωνία. «Η ναυτιλία των Ελλήνων ήταν και είναι πάντα κοντά στην κοινωνία, τιμώντας διαχρονικά το όραμά μας ''Ναυτιλία και Κοινωνία Πάντα Μαζί''», λέει θυμίζοντας ότι συλλογικά οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν προσφέρει πάνω από 130.000.000 ευρώ σε έργα κοινωνικής αλληλεγγύης, στην Υγεία, την Κοινωνική Πρόνοια, την Επισιτιστική Βοήθεια, την Παιδεία, τα τελευταία χρόνια. Στην αποκατάσταση των ζημιών από τον Daniel η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών συνεισέφερε 50 εκατ. ευρώ που μαζεύτηκαν σε 10 ημέρες από τους Ελληνες εφοπλιστές, όπως εξηγεί η κυρία Τραυλού και συνεχίζει: «Για τον ελληνικό εφοπλισμό, η προσφορά στην κοινωνία αποτελεί πάγια δέσμευσή μας τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο. Η πίστη στο κοινό καλό είναι ακλόνητη, ισχυρός δεσμός με τον τόπο μας, τελεία και παύλα».
Πράσινη και ψηφιακή μετάβαση
Η πράσινη μετάβαση είναι μια πολιτική που διατρέχει σήμερα τα πάντα καθώς η κλιματική αλλαγή είναι παρούσα και κάνει την εφαρμογή της επιτακτική. Η ναυτιλία δεν εξαιρείται. Η Μελίνα Τραυλού στη συνέντευξή της στο FORTUNE εξηγεί ότι και ο συγκεκριμένος κλάδος αναζητεί την χρυσή τομή προκειμένου να διατηρηθεί παράλληλα η ανταγωνιστικότητα του εθνικού στόλου ο οποίος αποτελεί το 60% της ευρωπαϊκής ναυτιλίας. Οπως εξηγεί «στο πεδίο της προστασίας του περιβάλλοντος υποστηρίζουμε έμπρακτα τους στόχους που έχει θέσει ο παγκόσμιος ρυθμιστικός φορέας για μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050. [...]. Δεν επαναπαυόμαστε επειδή τα τελευταία χρόνια έχουν μειωθεί δραστικά οι εκπομπές ρύπων των πλοίων μας. Ούτε, όμως μπορούμε να αγνοούμε την ανάγκη διατήρησης ενός ανταγωνιστικού σε παγκόσμιο επίπεδο στόλου, καθώς σε αντίθετη περίπτωση θα είχε σειρά επώδυνων συνεπειών στη χώρα μας, στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο που στηρίζονται στην ναυτιλία για την προμήθεια των πιο βασικών αγαθών για τη διαβίωσή τους.
Στη συνέντευξη της επισημαίνει -στο πλαίσιο των γεωδυναμικών εξελίξεων- ότι δεν τις αγνοούν «και τονίζουμε την ανάγκη ενίσχυσης της ναυτικής ασφάλειας για τα πλοία, αλλά, κυρίως, για τους ανθρώπους μας στη θάλασσα». Αναφέρεται ακόμη στην ψηφιακή μετάβαση και εξηγεί ότι για να ανταπεξέλθει ο κλάδος στις δύο αυτές προκλήσεις πράσινη και ψηφιακή μετάβαση «η αναβάθμιση της ναυτική εκπαίδευσης αποτελεί βασική προτεραιότητα».
Πηγή: iefimerida.gr