Οι ναυτιλιακές μετοχές ενισχύονται καθώς οι επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα συμπιέζουν την προσφορά
Οι ναυτιλιακές μετοχές σημείωσαν άνοδο την Δευτέρα, καθώς η διακοπή των δρομολογίων στην Ερυθρά Θάλασσα λόγω επιθέσεων των μαχητών Χούτι αναμένεται να οδηγήσει σε αύξηση των τιμών που χρεώνουν οι εταιρείες για τη μεταφορά εμπορευμάτων.
Ο μεγαλύτερος ναυτιλιακός όμιλος στον κόσμο, η AP Moller - Maersk A/S, σημείωσε άλμα έως και 4,7% στην Κοπεγχάγη, ενώ η γερμανική Hapag-Lloyd «κέρδισε» 5,5% και η εισηγμένη στις ΗΠΑ ZIM Integrated Shipping Services Ltd διαπραγματεύτηκε 8% υψηλότερα προσυνεδριακά στην ΝέαΥόρκη, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg.
Περίπου το 30% του παγκόσμιου εμπορίου διέρχεται από τη διώρυγα του Σουέζ -που συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα με τη Μεσόγειο- σύμφωνα με τους αναλυτές της UBS Group. Δεδομένου ότι πολλά ναυτιλιακά συμβόλαια τείνουν να διαπραγματεύονται μεταξύ Δεκεμβρίου και Μαρτίου, οι εταιρείες μπορεί να είναι σε θέση να κλειδώσουν υψηλότερες από τις αναμενόμενες τιμές εάν η διαταραχή παραμείνει.
Οι ναυτιλιακές μετοχές κινήθηκαν ανοδικά επίσης στην Ασία, με τον δείκτη των ναυτιλιακών εταιρειών της Ιαπωνίας να εκτινάσσεται έως και +5,8%. Η νοτιοκορεατική Korea Line Corp. και η κινεζική Ningbo Ocean Shipping Co σημείωσαν αμφότερες κέρδη 10%.
Η αποστολή πλοίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας της Νότιας Αφρικής αντί για το Σουέζ θα επιμηκύνει τους χρόνους ταξιδιού έως και κατά δύο εβδομάδες, σύμφωνα με τους αναλυτές της Citigroup. Εάν όλες οι μεταφορές που κατευθύνονται προς το Σουέζ αναδρομολογούνταν, θα υπήρχε περίπου 6% μείωση της προσφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε ετήσια βάση.
Οι μετοχές των εταιρειών που διακινούν καύσιμα μέσω θαλάσσης αυξήθηκαν επίσης τη Δευτέρα, συμπεριλαμβανομένης της BP, η οποία ανακοίνωσε ότι θα διακόψει τις διελεύσεις. Επιπλέον, εταιρεία πετρελαιοφόρων Frontline Plc σημείωσε άνοδο έως και 11% στο Όσλο.
Τα πρόσφατα κέρδη για τις ναυτιλιακές μετοχές περιόρισαν ως ένα βαθμό τις απώλειες των επενδυτών μετά από ένα έτος υποαπόδοσης για τον κλάδο. Οι τιμές των ναύλων μειώθηκαν μετά την πανδημία, καθώς η αύξηση της ζήτησης για υλικά αγαθά εξασθένησε και τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα μειώθηκαν.
Οι αναλυτές της Barclays παρουσιάζονται επιφυλακτικοί όσον αφορά το όφελος που θα έχουν οι επιχειρήσεις από τη διαταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα, λέγοντας ότι δεν αναμένουν ότι η διέλευση από το Σουέζ θα σταματήσει εντελώς, όπως συνέβη όταν το πλοίο Ever Given είχε κολλήσει εκεί για μια εβδομάδα το 2021.
«Δεν αναμένουμε ότι η πιθανή επαναδρομολόγηση των πλοίων μέσω της Νότιας Αφρικής θα απορροφήσει ουσιαστικά την πλεονάζουσα προσφορά στην οποία είναι εκτεθειμένος σήμερα ο κλάδος», σημειώνει η Barclays. «Θεωρούμε την αντίδραση της αγοράς υπερβολικά αισιόδοξη», προσθέτουν.