Πετρέλαιο: Σε άνοδο μετά τις εντάσεις στη Μέση Ανατολή
Ανοδικά κινείται το πετρέλαιο μετά τη δολοφονία του ηγέτη της Χεζμπολάχ, Χασάν Νασράλα, από το Ισραήλ, με την αγορά να περιμένει να δει πώς θα αντιδράσει το Ιράν.
Το μπρεντ διαπραγματεύεται την Δευτέρα στα 73,10 δολάρια το βαρέλι με άνοδο 1,56%, ενώ το West Texas Intermediate διαπραγματεύεται στα 69,16 δολάρια με άνοδο 1,44%.
Μέση Ανατολή
Ο Νασράλα σκοτώθηκε σε αεροπορική επιδρομή στην πρωτεύουσα του Λιβάνου Βηρυτό, επιφέροντας σημαντικό πλήγμα στη Χεζμπολάχ. Ισραηλινά αεροσκάφη βομβάρδισαν επίσης στόχους στην Υεμένη, σημειώνει το Bloomberg.
Το αργό παραμένει χαμηλότερα φέτος, καθώς οι αυξημένες εντάσεις στη Μέση Ανατολή δεν έχουν μέχρι στιγμής κλιμακωθεί σε μια ολοκληρωτική αντιπαράθεση που θα μπορούσε να απειλήσει τον εφοδιασμό πετρελαίου από την περιοχή.
Ταυτόχρονα, η παγκόσμια παραγωγή παραμένει άφθονη, με τον ΟΠΕΚ+ να σχεδιάζει να χαλαρώσει τους περιορισμούς της παραγωγής, και η επιβράδυνση της Κίνας έχει πλήξει τη ζήτηση, αν και το Πεκίνο έχει προσθέσει πρόσφατα κίνητρα.
«Η αγορά πετρελαίου έχει μουδιάσει όλο και περισσότερο στις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή», δήλωσε ο Warren Patterson, επικεφαλής στρατηγικής εμπορευμάτων στην ING Groep NV στη Σιγκαπούρη. «Η σύγκρουση συνεχίζεται για περισσότερο από ένα χρόνο χωρίς αντίκτυπο στην παραγωγή πετρελαίου, ενώ ο ΟΠΕΚ συνεχίζει να 'κάθεται' πάνω σε ένα μεγάλο ποσό πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας», πρόσθεσε.
Το Ιράν δεν φαίνεται να βιάζεται να κλιμακώσει τη σύγκρουση με το Ισραήλ, η οποία εκτυλίσσεται με φόντο τον πόλεμο στη Γάζα μεταξύ του εβραϊκού κράτους και της Χαμάς, η οποία επίσης χρηματοδοτείται από την Τεχεράνη. Ο πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν απέφυγε να υποσχεθεί άμεση επίθεση κατά του Ισραήλ και σε ομιλία του στα Ηνωμένα Έθνη έδωσε μια σχετικά συγκρατημένη νότα.
Από το ξέσπασμα του πολέμου στη Γάζα πριν από σχεδόν ένα χρόνο, οι έμποροι πετρελαίου βρίσκονται σε επιφυλακή για πραγματικές διαταραχές στον εφοδιασμό, ιδίως σε περιόδους αυξημένων εντάσεων μεταξύ Ισραήλ και Ιράν. Ενώ οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα ανάγκασαν ορισμένα δεξαμενόπλοια να κάνουν τον γύρο της νότιας Αφρικής - επιμηκύνοντας τα ταξίδια - η παραγωγή αργού από την περιοχή έχει μείνει σε μεγάλο βαθμό αλώβητη.