Επιπλέον μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων προμηθεύεται ο ΟΑΣΑ
Στην προμήθεια περίπου 100 αυτόματων μηχανημάτων έκδοσης καρτών και εισιτηρίων (ΑΜΕΚ) αναμένεται να προχωρήσει στο άμεσο μέλλον ο ΟΑΣΑ, προκειμένου να καλύψει τα κενά που υπάρχουν στο δίκτυο των μέσων σταθερής τροχιάς, σύμφωνα με πληροφορίες του Economistas.
Η απόφαση αυτή ελήφθη λόγω των σοβαρών ελλείψεων μηχανημάτων που υπάρχουν σε πολλούς σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς, όπως στην Αγία Παρασκευή, τον Χολαργό και την Αγία Μαρίνα, αλλά και στους περισσότερους σταθμούς του τραμ όπου δεν υπάρχουν καν μηχανήματα!
Η έλλειψη μηχανημάτων έχει εξελιχθεί σε σοβαρό πρόβλημα για την απρόσκοπτη υλοποίηση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, δεδομένου πως σε όλο το δίκτυο λειτουργούν μόλις 21 εκδοτήρια λόγω έλλειψης προσωπικού.
Τώρα λειτουργούν 198 ΑΜΕΚ στα μέσα σταθερής τροχιάς, τα οποία έχει τοποθετήσει στους σταθμούς ο ανάδοχος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, η εταιρεία Hellas Smart Ticket, συμφερόντων του κορεατικού ομίλου LG και της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Η σύμβαση του έργου προβλέπει πως το κόστος για κάθε ΑΜΕΚ είναι 30.000 ευρώ, ωστόσο η αναθέτουσα αρχή έχει δικαίωμα διαπραγμάτευσης.
Η λειτουργία επαρκούς αριθμού ΑΜΕΚ για να εξυπηρετούνται οι πολίτες, αποτελούσε βασική προϋπόθεση για να κλείσουν οι πύλες σε όλους τους σταθμούς.
Ωστόσο, η διαδικασία αυτή εξελίχθηκε σε εξαιρετικά δύσκολη εξίσωση, λόγω και της μεγάλης καθυστέρησης στην αναβάθμιση 75 παλαιότερων μηχανημάτων, τα οποία είχε εγκαταστήσει στο μετρό ο ισπανικός όμιλος INDRA.
Είναι ενδεικτικό πως ενώ οι πύλες ξεκίνησαν να κλείνουν από τον περασμένο Φεβρουάριο, το κλείσιμο ολοκληρώθηκε στο μετρό (γραμμές 2&3) τον Μάιο του 2018 και στους ΗΣΑΠ (γραμμή 1), τον Ιούλιο.
Η προσπάθεια αναβάθμισης των 75 παλαιότερων μηχανημάτων της INDRA ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2017 και θα έχει ολοκληρωθεί έως τα μέσα Νοεμβρίου σύμφωνα με πληροφορίες.
Η ευθύνη για την αναβάθμισή τους ανήκει στην Αττικό Μετρό, η οποία είναι ιδιοκτήτρια των σταθμών του μετρό. Τα ευτράπελα στη διαδικασία αναβάθμισης ήταν πολλά.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το γεγονός πως αρχικά στους υπεύθυνους του ισπανικού ομίλου, ζητήθηκε να αναβαθμίσουν το λογισμικό των ΑΜΕΚ προκειμένου να είναι δυνατή η επαναφόρτιση μόνο των εισιτηρίων που κοστίζουν 1,40 ευρώ.
Πηγές που παρακολούθησαν τη διαδικασία τονίζουν πως χρειάστηκε να περάσουν δύο μήνες μέχρι να δοθούν στους μηχανικούς του ομίλου INDRA νέες προδιαγραφές προκειμένου τα ΑΜΕΚ να εξυπηρετούν κι άλλους τύπους εισιτηρίων.
Πολύς χρόνος χάθηκε και το περασμένο καλοκαίρι όταν προέκυψε το ζήτημα με τον κανονισμό GDPR για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, καθώς έπρεπε πρώτα να ολοκληρωθεί η αλληλογραφία μεταξύ του ΟΑΣΑ και της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
Όταν ολοκληρώθηκε η αναβάθμιση του λογισμικού, τα ΑΜΕΚ της INDRA παρουσίασαν προβλήματα, με αποτέλεσμα να χρειαστούν επιπρόσθετες παρεμβάσεις.
Τον περασμένο μήνα κατά τη διάρκεια δοκιμών σε τέσσερα αναβαθμισμένα ΑΜΕΚ στην Αγία Παρασκευή, διαπιστώθηκε πως τα μηχανήματα δεν μπορούσαν να εκδώσουν με χαρτονόμισμα των 10 ευρώ εισιτήριο προς το αεροδρόμιο.
Τα αναβαθμισμένα ΑΜΕΚ δεν θα δέχονται τραπεζικές κάρτες, καθώς η λειτουργία αυτή δεν βρίσκεται στις τεχνικές προδιαγραφές του έργου που έδωσε η Αττικό Μετρό.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, η Αττικό Μετρό με καθυστέρηση τροποποίησε τη σύμβαση του 2009 με την INDRA, για να είναι συμβατά με τραπεζικές κάρτες τα 55 ΑΜΕΚ που θα τοποθετηθούν στις επεκτάσεις προς τον Πειραιά.
Αλλαγές λογισμικού δεν έγιναν μόνο στον εξοπλισμό του ομίλου INDRA. Είναι ενδεικτικό του κακού σχεδιασμού του ΟΑΣΑ στο ηλεκτρονικό εισιτήριο πως η Hellas Smart Ticket χρειάστηκε να κάνει 110 αλλαγές στο λογισμικό των ΑΜΕΚ και των πυλών το τελευταίο έτος.