ΥΠΑ: Κατηγορίες δολιοφθοράς και... συλλήψεις χειριστών
Σκηνές απείρου κάλλους εκτυλίχθηκαν στο γραφείο του Διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας το πρωί της περασμένης Πέμπτης, όταν ο επικεφαλής της ΥΠΑ, Κωνσταντίνος Λιντζεράκος, κάλεσε έξι χειριστές που εργάζονται στην Υπηρεσία προκείμενου να διατάξει τη σύλληψή τους.
Ο κος Λιντζεράκος, ο οποίος ανέλαβε τα ηνία της ΥΠΑ το καλοκαίρι του 2015, ζήτησε από τους έξι πιλότους να παρουσιαστούν στο γραφείο του μετά από αναφορά που υπέβαλε ένας από αυτούς.
Η αναφορά υπεβλήθη στις 29 Νοεμβρίου και αφορούσε σε υλικές ζημιές στα όργανα του αεροσκάφους που χρησιμοποιεί η ΥΠΑ, για την πιστοποίηση των ραδιοβοηθημάτων τα οποία λειτουργούν στη χώρα.
Σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές, στο γραφείο του κυρίου Λιντζεράκου βρισκόταν ο νομικός του σύμβουλος, Αγαμέμνων Τάτσης, ο οποίος ανακοίνωσε στους χειριστές πως για το θέμα θα λάβουν γνώση οι εισαγγελικές αρχές.
Κατά τις ίδιες πηγές, ο κος Τάτσης αμέσως μετά ενημέρωσε τους πιλότους της ΥΠΑ πως δεν μπορούν να αποχωρήσουν από το γραφείο του Διοικητή δεδομένου πως είχε κληθεί η αστυνομία.
Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες, όταν ένας από τους αεροπόρους προσπάθησε να αποχωρήσει, ο κος Τάτσης επιχείρησε να τον κρατήσει εντός του γραφείου, με αποτέλεσμα να επικρατήσει ένταση και να χρειαστεί η παρέμβαση των υπόλοιπων, για να μην υπάρξει συμπλοκή μεταξύ των δύο ανδρών.
Το πρωτοφανές επεισόδιο ολοκληρώθηκε μετά από δίωρη παραμονή των εμπλεκόμενων στο Αστυνομικό Τμήμα Ελληνικού, όπου ο νομικός σύμβουλος του κυρίου Λιντζεράκου υπέβαλε μήνυση κατά των χειριστών. Το ίδιο έπραξαν και οι έξι πιλότοι κατά του κυρίου Τάτση, για παράνομη παρακράτηση και χειροδικία.
Το αεροσκάφος, τύπου Cessna Citation C750, που χρησιμοποιεί η ΥΠΑ για την πιστοποίηση των ραδιοβοηθημάτων, είναι καθηλωμένο στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος από το τέλος Μαρτίου, παρά το γεγονός πως εκτελεί κρίσιμη αποστολή για την ασφάλεια των πτήσεων στη χώρα.
Στο πλαίσιο της προληπτικής διαδικασίας συντήρησης, ανά τακτά χρονικά διαστήματα οι έξι χειριστές που εργάζονται στη Μονάδα Πτητικών Μέσων της ΥΠΑ, βάζουν σε λειτουργία τους κινητήρες του αεροσκάφους και πραγματοποιούν τροχοδρόμηση μερικών εκατοντάδων μέτρων.
Όταν πριν από λίγες ημέρες ένας από τους αεροπόρους μετέβη στο Ελευθέριος Βενιζέλος για να πραγματοποιήσει την προληπτική διαδικασία συντήρησης, διαπίστωσε τις φθορές στο πάνελ των οργάνων.
Το αεροπλάνο έχει καθηλωθεί εδώ και 8 μήνες λόγω βλαβών, με την πιο πρόσφατη να αφορά στη βάση του οριζοντίου πηδαλίου της ουράς. Σύμφωνα με πληροφορίες, παρά το γεγονός ότι η ΥΠΑ παρέλαβε από το Κάνσας των ΗΠΑ το κατάλληλο ανταλλακτικό, οι τεχνικοί της Aegean αρνήθηκαν το αίτημα της Υπηρεσίας να το τοποθετήσουν, δεδομένου πως πρόκειται για εργασία που αποτελεί εξειδίκευση.
Η πολύμηνη παραμονή του αεροσκάφους στο έδαφος, εγείρει ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια των πτήσεων, καθώς οι έξι τύποι ραδιοβοηθημάτων πρέπει να ελέγχονται τακτικά, προκειμένου να διαπιστώνεται η ορθή λειτουργία τους.
Εδώ και περίπου ένα μήνα, η ΥΠΑ έχει ζητήσει τη συνδρομή Βρετανικής εταιρείας για την πιστοποίηση των ραδιοβοηθημάτων.
Η καθήλωση του αεροσκάφους το οποίο για μεγάλο χρονικό διάστημα είναι εκτεθειμένο στις καιρικές συνθήκες, έχει προκαλέσει φθορές σε ορισμένα κρίσιμα εξαρτήματα.
Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η σκουριά στο ριναίο σκέλος, στον μπροστινό τροχό, όπως φαίνεται ξεκάθαρα και στις φωτογραφίες.
Έμπειροι χειριστές με χιλιάδες ώρες πτήσεις τονίζουν πως αυτό το τμήμα του αεροσκάφους δεν θα έπρεπε να παρουσιάζει τέτοια εικόνα. Οι ίδιες πηγές τονίζουν πως λόγω της εγγύτητας του αεροδρομίου της Αθήνας στη θάλασσα, τα αεροσκάφη πλένονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα, προκειμένου να αποφεύγονται φαινόμενα οξείδωσης.
Το Cessna C750 της ΥΠΑ είναι ένα σύγχρονο και σχετικά καινούργιο αεροσκάφος, δεδομένου πως ξεκίνησε πτήσεις το 2007. Έως το 2014 η προγραμματισμένη συντήρηση διεξαγόταν στη Γαλλία, από εξειδικευμένο προσωπικό, σχεδόν κάθε τρεις μήνες.
Τα τελευταία τέσσερα έτη τη συντήρηση του αεροπλάνου έχουν αναλάβει οι περίπου 15 μηχανικοί, οι οποίοι μεταφέρθηκαν στην ΥΠΑ από την παλιά κρατική Ολυμπιακή Αεροπορία. Εκτός από τους έξι χειριστές της Μονάδας Πτητικών Μέσων, οι μηχανικοί είναι οι μοναδικοί άλλοι εργαζόμενοι που έχουν πρόσβαση στο αεροσκάφος.