Τι αλλάζει στα ΚΕΠ για τα άτομα με αναπηρία

NEWSROOM
Τι αλλάζει στα ΚΕΠ για τα άτομα με αναπηρία
Φωτο: Eurokinissi

Η εύκολη προσβασιμότητα αλλά και η καλύτερη εξυπηρέτηση τω ατόμων με αναπηρία μπαίνει στο «στόχαστρο» του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το οποίο μελετά τις πρώτες του κινήσεις προς αυτήν την κατεύθυνση. Στους στόχους του υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιου για θέματα απλούστευσης διαδικασιών, Γιώργου Γεωργαντά είναι η επικαιροποίηση, αλλά και η απλούστευση υφιστάμενων διαδικασιών, καθώς και η ένταξη και νέων διαδικασιών στα ΚΕΠ.

Όπως δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Γεωργαντάς «η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη θα κάνει ό,τι απαιτείται, ώστε τα Άτομα με Αναπηρία να μη βιώσουν ψηφιακό αποκλεισμό. Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης κινείται σε αυτή την κατεύθυνση. Το προσεχές διάστημα θα γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες, ώστε τα ΚΕΠ να είναι προσβάσιμα σε άτομα με αναπηρίες. Μεταξύ άλλων πρωτοβουλιών θα ενταχθεί στα ΚΕΠ η υπηρεσία εξ αποστάσεως διερμηνείας και χειλοανάγνωσης. Η πολιτική μας θα διασφαλίσει ότι η ψηφιακή μετάβαση δεν θα αποτελέσει εμπόδιο, αλλά καταλύτη, ώστε κάθε άτομο με αναπηρία να απολαμβάνει πλήρη και ισότιμα δικαιώματα».

Για το «αναφαίρετο και αυτονόητο δικαίωμα των ατόμων με αναπηρία στην ίση συμμετοχή σε όλους τους τομείς της κοινωνικής ζωής» μίλησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και απλούστευσης διαδικασιών, Λεωνίδας Χριστόπουλος. «Βρισκόμαστε ήδη σε στενή συνεργασία με την προκειμένου η ψηφιακή προσβασιμότητα να γίνει πια πράξη, αλλά και να δρομολογηθούν οι αναγκαίες προσαρμογές και απλουστεύσεις των διοικητικών διαδικασιών του δημοσίου τομέα που αφορούν στα άτομα με αναπηρία και τις οικογένειες τους».

Ειδικότερα, συγκροτείται ομάδα εργασία στην οποία θα συμμετέχει και εκπρόσωπος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία με αποστολή την επικαιροποίηση και απλούστευση των διαδικασιών όπως: α) χορήγηση δελτίων μετακίνησης ΑμεΑ και β) χορήγηση επιδόματος από το πρόγραμμα οικονομικής ενίσχυσης ατόμων με αναπηρία (ΑμεΑ), με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, σύμφωνα με την ΚΥΑ (ΦΕΚ 906/ β/ 2002), ενώ πρόκειται να διευρυνθούν και ενταχθούν και νέες απλουστευμένες διαδικασίες.

Στο μεταξύ, σχεδιάζεται, όπως ανέφερε ο κ. Γεωργαντάς, και η ένταξη της υπηρεσίας εξ' αποστάσεως διερμηνείας και χειλοανάγνωση ( IRIS -RELAY SERVICE), η οποία αφορά στην εισαγωγή και υποστήριξης της επικοινωνίας των κωφών και βαρήκοων με τη χρήση της εφαρμογής IRIS -RELAY SERVICE σε όλα τα ΚΕΠ της χώρας.

Η εν λόγω υπηρεσία, σύμφωνα με ενημέρωση που έκαναν μέλη της Ομοσπονδίας Κωφών Ελλάδας στον υφυπουργό αναφορικά με τη χρήση της υπηρεσίας, χρησιμοποιείται ήδη στα ΚΕΠ των δήμων Χαλανδρίου και Κορυδαλλού, ενώ σύντομα θα εγκατασταθεί και στο ΚΕΠ του δήμου Ηλιούπολης. Όπως τονίζεται από την πλευρά του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης πρόκειται για υπηρεσία χαμηλού κόστους, αλλά με ισχυρό κοινωνικό αντίκτυπο, λόγω της προσφοράς στις ομάδες ατόμων που χρειάζονται μεγαλύτερη υποστήριξη. Για το λόγο αυτό θα υποβληθεί αίτημα χρηματοδότησης για προμήθεια tablet 40 ιντσών σε όλα τα ΚΕΠ μέσω των οποίων θα καθίσταται δυνατή με τη χρήση η διασύνδεση με διερμηνεία και επομένως η καλύτερη εξυπηρέτηση των κωφών και βαρήκοων.

Στο «πακέτο» των μέτρων εντάσσεται κι η εξασφάλιση προσβασιμότητας στα ΚΕΠ. Στην Ελλάδα λειτουργεί ένα δίκτυο 1.072 ΚΕΠ. Σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 31 του Ν. 3013/2002 τα ΚΕΠ πρέπει να στεγάζονται σε χώρους προσβάσιμους στα άτομα με αναπηρίες, κατά τις διατάξεις του ΓΟΚ. Ωστόσο, απαιτείται επιτόπιος έλεγχος για την πραγματική τήρηση των προδιαγραφών προσβασιμότητας καθώς δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία ως προς την τήρηση του όρους. Όπως διευκρινίζεται, στις προθέσεις του υφυπουργού, Γιώργου Γεωργαντά είναι να καταγραφούν όλες οι δομές των ΚΕΠ σχετικά με την προσβασιμότητα, την τήρηση των προδιαγραφών βάσει κατόψεων στις υφιστάμενες, ώστε να εντοπιστούν αυτές που είναι ελλειμματικές ή χρήζουν προσαρμογών με σκοπό να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα.

Τέλος, έπειτα από τη συνάντηση εργασίας του υπουργείου με το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΑΑ), συμφωνήθηκε ο σχεδιασμός και εφαρμογή κύκλου σεμιναρίων επιμόρφωσης υπαλλήλων ΚΕΠ ως προς καλύτερους τρόπους εξυπηρέτησης ΑμεΑ.

ΣΧΕΤΙΚΑ