Νέες οδηγίες του υπ. Τουρισμού για τους πελάτες της Thomas Cook

NEWSROOM
Πελάτες της Thomas Cook σε αεροδρόμιο
Χιλιάδες πελάτες της Thomas Cook παραμένουν καθηλωμένοι μετά το «κανόνι» / Φωτογραφία: AP Photo

Ενημέρωση προς τους πελάτες της Thomas Cook Γερμανίας, Ολλανδίας και Βελγίου εξέδωσαν οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Τουρισμού.

Το έγγραφο, που εστάλη κατ’ εντολή του υπουργού Χάρη Θεοχάρη, αφορά στα δικαιώματα και τις καλύψεις τουριστών που βρίσκονται στην Ελλάδα, με πακέτα της Thomas Cook, η οποία κατέρρευσε, προκαλώντας ένα «τσουνάμι» προβλήματων.

Οι οδηγίες για τους πελάτες της Thomas Cook έχουν ήδη κοινοποιηθεί προς όλες τις Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος, την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων και το Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων.

Πιο αναλυτικά, στο έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης του υπουργείου Τουρισμού, το οποίο υπογράφεται από τον κ. Θεοχάρη, αναφέρονται τα εξής για την Thomas Cook:

Thomas Cook Γερμανίας

Το υπουργείο ενημερώνει ότι στις 25 Σεπτεμβρίου 2019, η Thomas Cook GmbH Γερμανίας κατέθεσε αίτηση πτώχευσης. Σύμφωνα με επίσημη δήλωση του Γερμανικού Συνδέσμου Ταξιδίων (DRV), το κόστος παραμονής στην Ελλάδα και επιστροφής στις πατρίδες των πελατών της θα καλυφθεί από την ασφαλιστική εταιρεία Zurich, που καλύπτει τους πελάτες των γερμανικών εταιρειών που πτώχευσαν.

Πιο συγκεκριμένα:

Η ασφαλιστική εταιρεία Zurich καλύπτει τις δαπάνες για όλους τους προμηθευτές (εκτός των πτήσεων) για τους πελάτες που βρίσκονται στον προορισμό τους με άφιξη μέχρι 23.09.2019 (Ξενοδοχεία & Μεταφορές).
Η ασφαλιστική εταιρεία Zurich καλύπτει τα έξοδα μόνο για τη Γερμανία.
Η ασφαλιστική εταιρεία Zurich καλύπτει τα έξοδα μόνο για πακέτα διακοπών (όχι για μεμονωμένες κρατήσεις ξενοδοχείων ή πτήσεων ή δωματίων - bed bank).
Η ασφαλιστική εταιρεία Zurich καλύπτει τα έξοδα μόνο για πελάτες με διαμονή στον προορισμό τους μέχρι τις 04.10.2019. Μετά τις 04.10.2019 η κάλυψη παρέχεται μόνο εάν δεν κατέστη δυνατή η εύρεση πτήσης αναχώρησης μέχρι αυτή την ημερομηνία.
Εάν οι προμηθευτές χρησιμοποιούν πακέτο ασφάλισης της Zurich, δεν μπορούν να υποβληθούν άλλες οικονομικές απαιτήσεις στην Thomas Cook.

Πτήσεις:

Η πτώχευση της Thomas Cook Group plc στο Λονδίνο επηρέασε επίσης τις επιχειρηματικές δραστηριότητες των Γερμανικών ταξιδιωτικών πρακτορείων Thomas Cook, Neckermann, Oeger Tours, Air Marin και Bucher Reisen. Όπως όλες οι υπόλοιπες αεροπορικές εταιρείες, η Condor έχει ενημερωθεί από τα ανωτέρω ταξιδιωτικά πρακτορεία ότι οι ταξιδιώτες που έχουν κάνει σε αυτά κράτηση των πακέτων διακοπών τους, ενδεχομένως να μην μπορούν να μεταφερθούν μέχρι και τις 26 Σεπτεμβρίου 2019. Αυτό ισχύει για την εξερχόμενη (outbound) πτήση. Οι πελάτες πακέτων διακοπών της Thomas Cook που βρίσκονται ήδη στον προορισμό τους θα μπορούν να επιβιβαστούν κανονικά στην προγραμματισμένη πτήση επιστροφής τους.

Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να επικοινωνούν απευθείας με τα ταξιδιωτικά πρακτορεία και να ενημερώνονται απευθείας από την Thomas Cook.

Η ασφαλιστική εταιρεία Zurich έχει ενεργοποιήσει μία εταιρεία εξυπηρέτησης με την ονομασία KAERA. Αυτή, με τη σειρά της, έχει ανοίξει τηλεφωνική γραμμή εξυπηρέτησης (hotline): 0049 6172-99761123. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα: www.kaera-ag.de

Επιπρόσθετα, η ολλανδική θυγατρική της Thomas Cook έχει καταθέσει αίτηση πτώχευσης και έχει ενεργοποιήσει την ασφαλιστική της εταιρεία για να καλύψει το κόστος παραμονής και επιστροφής των πελατών της.

Σύμφωνα με την από 24/9/2019 επιστολή της TUI Nederlands, σε συνέχεια της παύσης εργασιών της Thomas Cook Nederland B.V. και της Neckermann (εφεξής Thomas Cook Nederland), το Ολλανδικό Ταμείο Εγγυήσεων (SGR) (www.sgr.nl) – και η TUI Nederlands για λογαριασμό του- εγγυώνται τις πληρωμές για υπηρεσίες που παρασχέθηκαν και παρέχονται σε πελάτες της Thomas Cook Nederland που παραμένουν σε ξενοδοχεία στην Ελλάδα. Η παροχή υπηρεσιών στους πελάτες της Thomas Cook Nederland θα συνεχίσει να γίνεται σύμφωνα με τα συναφθέντα συμβόλαια.

Αυτή η εγγύηση δεν αφορά οιεσδήποτε εκκρεμείς πληρωμές για πελάτες που δεν διαμένουν πλέον σε ξενοδοχεία στην Ελλάδα. Αυτές οι απαιτήσεις θα πρέπει να υποβάλλονται στον εκκαθαριστή της Thomas Cook Nederland.

Στην επιστολή της TUI Nederlands σημειώνεται ότι επειδή οι πελάτες της Thomas Cook Nederland χρειάζονται άμεση υποστήριξη, οι πληρωμές των απαιτήσεων υπό αυτή την εγγύηση, δεν δύνανται να εκτελεστούν άμεσα και θα ακολουθήσουν αφού οι ξενοδόχοι αποστείλουν τα τιμολόγια για τις παρασχεθείσες υπηρεσίες.

Για περισσότερες πληροφορίες, οι ξενοδόχοι μπορούν να απευθύνονται στην TUI Nederlands μέσω της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: TCsupplier@tui.nl.

Σύμφωνα με Ρηματική Διακοίνωση της Πρεσβείας του Βασιλείου του Βελγίου προς το υπουργείο Τουρισμού, για τους Βέλγους πελάτες της Thomas Cook Βελγίου και της Neckermann Βελγίου, που κήρυξαν πτώχευση στις 24/9/2019, ισχύουν τα εξής:

Το Βελγικό Ταμείο Εγγυήσεων Ταξιδίων (ο δημόσιος ασφαλιστικός φορέας αφερεγγυότητας της Thomas Cook Belgium) ανακοίνωσε επίσημα εχθές 24/9/2019 ότι όσον αφορά τους πελάτες που έχουν αγοράσει ταξιδιωτικό πακέτο (πτήση και διαμονή) από την Thomas Cook Belgium θα καταβάλει στους ξενοδόχους τα αντίστοιχα ποσά από την ημερομηνία έναρξης της αφερεγγυότητας (24/9/2019) και μέχρι την προγραμματισμένη ημερομηνία αναχώρησης των πελατών της. Η καταβολή θα γίνει σύμφωνα με τα αρχικό συμβόλαιο που έχει συναφθεί με την Thomas Cook Belgium.

ΣΧΕΤΙΚΑ