Δημοπρατήθηκε το 2011 και δεν λειτουργεί ακόμα η γραμμή 112

Φώτο: Shutterstock

Στο τέλος του 2019 αναμένεται να παραδοθεί το έργο της γραμμής έκτακτης ανάγκης 112, σύμφωνα με την πληροφόρηση που παρείχε η διοίκηση της εταιρείας Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε. στον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκο Πιερρακάκη.

Ο κ. Πιερρακάκης επισκέφθηκε τις εγκαταστάσεις της εταιρείας το απόγευμα της Πέμπτης, προκειμένου να ενημερωθεί για την εξέλιξη του έργου, το οποίο έχει αναλάβει να δημοπρατήσει και να παραδώσει στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, η Κοινωνία της Πληροφορίας.

Πρόκειται για το μοναδικό σύστημα προειδοποίησης των πολιτών σε περίπτωση εκδήλωσης ακραίων καιρικών φαινομένων, το οποίο όμως δεν λειτουργεί ακόμα, ένα έτος μετά την καταστροφική πυρκαγιά στο Μάτι και σχεδόν 10 χρόνια μετά τη δημοπράτησή του.

Ο νέος υπουργός για την ψηφιακή διακυβέρνηση είχε ζητήσει να ενημερωθεί για την γραμμή έκτακτης ανάγκης, πριν ακόμα εκδηλωθούν τα έντονα καιρικά φαινόμενα στην περιοχή της Χαλκιδικής από τα οποία επτά άτομα έχασαν τη ζωή τους και περισσότερα από 100 τραυματίστηκαν.

Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, το έργο επρόκειτο να χρηματοδοτηθεί από την προηγούμενο προγραμματική περίοδο 2007-2013, ωστόσο λόγω καθυστερήσεων στην υλοποίησή του, χρειάστηκε να ενταχθεί και στο νέο ΕΣΠΑ 2014-2020.

Οι προδιαγραφές της γραμμής έκτακτης ανάγκης προβλέπουν πως σε περίπτωση έντονων καιρικών φαινομένων ή φυσικών καταστροφών, όπως πυρκαγιές και σεισμούς, θα πραγματοποιείται αποστολή γραπτών μηνυμάτων σε κινητά και φωνητικών μηνυμάτων σε σταθερά τηλέφωνα πολιτών που βρίσκονται σε περιοχές οι οποίες ενδέχεται να υποστούν πλήγμα.

Το σύστημα έχει τη δυνατότητα να εντοπίζει και τη θέση των πολιτών οι οποίοι θα καλούν τον αριθμό 112 προκειμένου να ενημερώνουν πως βρίσκονται σε κίνδυνο.

Η πρώτη πιλοτική λειτουργία του συστήματος θα πραγματοποιηθεί στο κέντρο συντονισμού της Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας το μεσημέρι της Παρασκευής, παρουσία του Κυριάκου Πιερρακάκη.

Όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές, το σύστημα έκτακτης ανάγκης έχει τη δυνατότητα να ενημερώνει τους πολίτες για την εκδήλωση φυσικών καταστροφών ακόμα και μέσω των social media, όπως το facebook.

Οριστικές αποφάσεις για το εάν η γραμμή 112 πρέπει να επεκταθεί και στο διαδίκτυο αναμένεται να λάβει η Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας, η οποία είναι και ο τελικός χρήστης του έργου.

ΣΧΕΤΙΚΑ