Το Παρίσι στη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής -Το σχέδιο για την μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης

NEWSROOM
Το Παρίσι από ψηλά
Το Παρίσι από ψηλά / Φωτογραφία shutterstock

Oι οδηγοί θα απαγορεύεται πλέον να διέρχονται από το κέντρο του Παρισιού, καθώς η πόλη εγκαινιάζει μια ζώνη με απαγόρευση κυκλοφορίας.

Ένα πρωινό του Νοεμβρίου, οι Παριζιάνοι ξύπνησαν σε δυνητικά πιο ελεύθερους από την κυκλοφορία δρόμους, καθώς τέθηκε σε ισχύ μια νέα απαγόρευση για τους αυτοκινητιστές στις τέσσερις πρώτες συνοικίες του κεντρικού Παρισιού.

Περίπου σαράντα πινακίδες είχαν εμφανιστεί κατά τη διάρκεια της νύχτας που υποδείκνυαν την είσοδο σε μια νέα ζώνη περιορισμένης κυκλοφορίας, ή «ZTL», η οποία τέθηκε σε εφαρμογή από το δημοτικό συμβούλιο.

Μόνο ορισμένα οχήματα, όπως οχήματα έκτακτης ανάγκης, λεωφορεία, ταξί και άτομα με μειωμένη κινητικότητα και αυτοκινητιστές που διαμένουν ή εργάζονται στην περιοχή, θα επιτρέπεται να διέρχονται από τη ZTL.

Καλύπτει μια έκταση περίπου 5,5 τετραγωνικών χιλιομέτρων, όπου ζουν 100.000 άνθρωποι.

Επιτρέπονται επίσης «ταξίδια προορισμού» που ξεκινούν και τελειώνουν στην οριοθετημένη περιοχή, όπως η μετάβαση σε ιατρικό ραντεβού, τα ψώνια ή η επίσκεψη στο θέατρο.


H πρωτοβουλία αυτή θα συμβάλει στη μείωση του θορύβου και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης

Οι αξιωματούχοι της πόλης ελπίζουν ότι η πρωτοβουλία αυτή θα συμβάλει στη μείωση του θορύβου και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στο κέντρο της πρωτεύουσας.

Ο αέρας στο Παρίσι κατατάσσεται επί του παρόντος ως μέτρια μολυσμένος, με μικροσωματίδια 10,5 μg/m3, σύμφωνα με τον Νέο Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος. Για την προστασία της υγείας, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συνιστά μέγιστο επίπεδο 5 μg/m3 για μακροχρόνια έκθεση.

Το σχέδιο αναμένεται επίσης να μειώσει τον όγκο της κυκλοφορίας στους πιο πολυσύχναστους δρόμους, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης κατά 30% στη δημοφιλή λεωφόρο Avenue de l'Opéra και κατά 15% στη Boulevard de Sébastopol, ανατολικότερα.

Δεν το γνωρίζουν οι κάτοικοι

Το Παρίσι είναι η τελευταία μεγάλη πόλη που εστιάζει σε λιγότερα οχήματα, ακολουθώντας τα βήματα της Μαδρίτης, του Μιλάνου, του Λονδίνου και της Ρώμης.

Ωστόσο, πολλοί Παριζιάνοι δεν έχουν παρατηρήσει ή απλώς δεν ενδιαφέρονται για τα νέα μέτρα, σημειώνει το Euronews.

Προς το παρόν δεν υπάρχουν ορατοί έλεγχοι ή επιθεωρήσεις κατά μήκος των όχθεων του Σηκουάνα. Ορισμένοι καταγγέλλουν το σύστημα ως μη εφαρμόσιμο και προειδοποιούν ότι θα μπορούσε να οδηγήσει σε κυκλοφοριακή συμφόρηση και αναστάτωση, καθώς και να μειώσει την επισκεψιμότητα των πεζών σε αυτή τη βασική εμπορική περιοχή.

Μέσα σε λίγες μόλις ώρες, ο David Belliard, ο περιβαλλοντολόγος αναπληρωτής υπεύθυνος για τις μεταφορές στο δημαρχείο, είχε απαντήσει στους επικριτές του σχεδίου στον λογαριασμό του στο X, ενημερώνοντας τους κατοίκους ότι αυτό δεν θα πρέπει να επηρεάσει τα πολιτιστικά αξιοθέατα και τα καταστήματα της πόλης.

Ο Belliard υπογράμμισε ότι, «υπάρχει ένα μετρό που εξυπηρετεί αυτή την περιοχή εδώ και 120 χρόνια. Ίσως αυτή είναι η ευκαιρία να το δοκιμάσουμε;»

Σχεδιάζεται επίσης, η παρουσία της δημοτικής αστυνομίας και των εθελοντών της υπηρεσίας εξυπηρέτησης των πολιτών στο χώρο τους επόμενους έξι μήνες για την ευαισθητοποίηση σχετικά με τη νέα ZTL.

Ποιες είναι οι κυρώσεις που προβλέπονται

Αναμένεται ότι κατά τις πρώτες εβδομάδες και μήνες δεν θα υπάρξουν επιβαλλόμενες κυρώσεις εάν οι οδηγοί επιλέξουν να αγνοήσουν τη ΖΤΖ. Αλλά μετά την «αρχική φάση εκπαίδευσης», ο δήμος σχεδιάζει να αρχίσει τον έλεγχο και να επιβάλλει πρόστιμα στους μη εξουσιοδοτημένους οδηγούς έως και 135 ευρώ.

Ο Belliard άφησε να εννοηθεί ότι θα εγκατασταθούν κάμερες στα σημεία εισόδου και εξόδου της ZTL για να διαβάζουν τις πινακίδες κυκλοφορίας, αλλά θα πρέπει πρώτα να αλλάξουν οι κανονισμοί της πόλης για να επιτραπούν αυτοί οι αυτόματοι έλεγχοι.

Προκειμένου να αποφύγουν τα πρόστιμα, αναμένεται ότι οι οδηγοί θα πρέπει να δικαιολογήσουν την πρόσβαση στη ζώνη συμπληρώνοντας ηλεκτρονικά ένα έντυπο αυτο-δήλωσης, με αποδεικτικά στοιχεία για τον λόγο της μετακίνησής τους τους, όπως απόδειξη αγοράς για το θέατρο ή λογαριασμούς εστιατορίου.

Οι οδηγοί θα πρέπει επίσης να έχουν μαζί τους την κάρτα κατοίκου σε περίπτωση που χρειαστεί να την παρουσιάσουν σε τυχόν μελλοντικούς ελέγχους.

ΣΧΕΤΙΚΑ