Νέες ανησυχίες για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μετά την απόφαση της Toyota για καθυστέρηση στην παραγωγή
Αναβάλει η Toyota την έναρξη κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες, σε μία στιγμή που η παγκόσμια ζήτηση για τα εν λόγω αυτοκίνητα επιβραδύνεται.
Ο ιαπωνικός κολοσσός της αυτοκινητοβιομηχανίας σκόπευε να αρχίσει την παραγωγή στα τέλη του 2025 ή στις αρχές του 2026.
Τώρα, σύμφωνα με δηλώσεις του εκπροσώπου Τύπου της εταιρείας στο βρετανικό δίκτυο, BBC, η εταιρεία αναβάλει την παραγωγή για μία στιγμή μέσα στο 2026, χωρίς να καθορίζεται ο ακριβής χρόνος.
Η μεγάλη ανησυχία όμως είναι το γεγονός ότι και πολλές άλλες κολοσσιαίες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων της Volvo και της Ford, έχουν ανακοινώσει το τελευταίο διάστημα ότι αναβάλουν τα δικά τους σχέδια για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.
Επιχειρώντας να διασκεδάσει τις εντυπώσεις, ο εκπρόσωπος Τύπου της Toyota τόνισε ότι «ο παγκόσμιος στόχος μας για τα ηλεκτρικά οχήματα παραμένει στο 1,5 εκατομμύριο έως το 2026» προσθέτοντας ότι τα επόμενα δύο χρόνια, η εταιρεία σκοπεύει να φέρει στην αμερικανική αγορά από 5 έως 7 νέα μοντέλα.
Στις αρχές της χρονιάς, η ιαπωνική εταιρεία ανακοίνωσε ότι επενδύει 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια στο εργοστάσιό της στο Κεντάκι ώστε να προσθέσει νέα μία γραμμή παραγωγής για το ηλεκτρικό της SUV.
Ενώ ανακοίνωσε και τα σχέδιά της να κατασκευάσει ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο στο εργοστάσιο της Ιντιάνα.
Για να στηρίξει τις νέες γραμμές παραγωγής, η Toyota ανακοίνωσε επίσης ότι αυξάνει την παραγωγή μπαταριών λιθίου στο εργοστάσιο της Βόρειας Καρολίνας.
Όμως, η καθυστέρηση των σχεδίων της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας αντανακλά ξεκάθαρα την μειωμένη ζήτηση για τα εν λόγω αυτοκίνητα σε πολύ σημαντικές αγορές.
Τον περασμένο μήνα, η Volvo ματαίωσε τα σχέδιά της να παράγει αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα έως το 2030, λέγοντας ότι μέχρι εκείνη την ημερομηνία θα συνεχίσει να πουλά και κάποια υβριδικά. Η εταιρεία απέδωσε την απόφαση στις συνθήκες της αγοράς.
Ενώ τον περασμένο Αύγουστο, και η Ford ανακοίνωσε επίσης αλλαγή στρατηγικής στα ηλεκτρικά της οχήματα, λόγω της συρρίκνωσης της αγοράς.